• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Quiet thoughts
    Jillsan80 skrev 2009-03-22 15:20:18 följande:
    Jag fyller i november o har aldrig gillat att fylla sent på året de första 18 åren, men efter att jag blev 18 så tycker jag det bara är skönt att fylla sent, då får man vara yngre lite längre Vi har inte planerat att NU ska vi göra barn så att det blir ett aprilbarn utan vi har tänkt, blir det så blir det, har funkat kanon
    Ja så har vi också tänkt och jag har ju blivit gravid på första bägge gångerna så då kan man ju inte tycka fasiken efter åt, nu blir det ett vinterbarn tex
  • Clarissa83

Foxx: Kan ju tillägga att den personen du tror kom med den ideén inte gjorde det. Och personen som VILLE utföra detta dåd på egen begäran ångrade sej när hon fick se hur han såg ut. Fast smaken är som baken..

Angårnde otrohet märker jag att du inte vet seciellt mkt. Hur var det med spekulationer och rykten? Kankse man ska bilda sej en egen uppfattning av säkra fakta. Vänta du tills dina gravidhormonerkommer i omlopp. Om de nånsin gör det.

• Jillsan80
    Quiet thoughts skrev 2009-03-22 15:22:40 följande:
    Ja så har vi också tänkt och jag har ju blivit gravid på första bägge gångerna så då kan man ju inte tycka fasiken efter åt, nu blir det ett vinterbarn tex
    Precis! Jag har egentligen ingen aning om det blivit på första, men Bianca vet jag iaf men de andra 2 har det nog bara blivit
  • Foxx
    Quiet thoughts skrev 2009-03-22 14:08:55 följande:
    Hahaha men det är ju bra om DOm misslyckas och inte lyckas med sina dåliga ideér, då ser dom ju att han inte är så rutten de hoppats på förhoppningsvis
    Jag tyckte det var hemskt kul iaf, man måste ha ett tråkigt liv om man funderar på att sabba för andra istället för att sköta sitt
  • Foxx
    SmillaMilla skrev 2009-03-22 14:11:09 följande:
    Fast man kan ju tyvärr aldrig planera efter att det är fint väder. Det är ju knappast regnsäkert på sommaren
    Haha njä det är sant. Men så länge det är någorlunda varmt så funkar det ju, man kan ju låna/hyra/skaffa partytält om inte annat
  • ina2girl

Våran var inte på något sätt planerad men ack så välkommen, så skulle det ha blivit ett vinterbarn så skulle det ju ha blivit det, inte så mycket att göra åt

• Foxx
    Me81 skrev 2009-03-22 15:08:39 följande:
    d beror väl på hur barnsugen man e också..om man lever safe så att säga över den period d tex skulle bli julbarn..or something like that..om ni förstår hur ja mena.. Ja vet att vi vänta lite m Bella för att hon inte skulle bli ett julbarn.. Men sen blir man ju ej gravid på beställning heller förstås..men den gången gick d ju bra
    Jo klart man kan påverka lite. Men det är ju inte alltid det lyckas på det försöket man vill (tyvärr!) I slutändan kommer dom små liven då dom känner för det
  • Foxx
    Quiet thoughts skrev 2009-03-22 15:11:32 följande:
    Lova är nästans ett julbarn och tycker det är tråkigt att många har en negativ inställning till till julbarn. Hon är född 4 december och vi har aldrig minskat ned på vare sig födelsedagspresenter eller julklappar eller kalas osv. Dessutom får hon mycket saker resten av året också...
    Det är ju inget negativt i sig, men det är ju så många som tycker det är behändigt att klumpa ihop presenter. Och det är ju roligare för barnet om han/hon har en alldeles egen dag med egna presenter, än att få paket på jul "då folk ändå hälsar på" eller så. Det är alltså mer personerna som köper presenter som behöver tänka till
  • Foxx
    Clarissa83 skrev 2009-03-22 15:33:26 följande:
    Foxx: Kan ju tillägga att den personen du tror kom med den ideén inte gjorde det. Och personen som VILLE utföra detta dåd på egen begäran ångrade sej när hon fick se hur han såg ut. Fast smaken är som baken.. Angårnde otrohet märker jag att du inte vet seciellt mkt. Hur var det med spekulationer och rykten? Kankse man ska bilda sej en egen uppfattning av säkra fakta. Vänta du tills dina gravidhormonerkommer i omlopp. Om de nånsin gör det.
    Oberoende vilken väg det var så var det jäkligt kul Värst vad du hetsade upp dig.
  • Trollvinter

Foxx: Hördududu bruden jag tror minsann att vi låg på BB samtidigt för en sisådär 26.... eller jag menar typ 19 år sen, hehe... Kan inte d stämma? Tror dock att du e född nån dag före mig...?

Clarissa: Träffa din mamma på Kantarellen idag!

Ang. barnkalas o dyl: Jag har iallafall alltid fyllt på sportlovet. Vilket ibland ha inneburit att folk varit bortresta till södern/skidort m.m. Icke populärt av ett födelsedagsbarn. Sen börja vi ju resa bort själva när jag typ börja 4:an 5:an o sånt och då va d ju helt ok att få fira utomlands, men sen när jag vart 18 så vägra jag va 2 veckor borta för att inte missa uppkörning o grejer så d va o lag sig hem.

Ang planera barn: Tyvärr e jag lite av ett controlfreak så jag har planerat mina barn tidigt på året men inte FÖR tidigt heller dvs för nära jul osv. Löjligt jag vet, och jag skäms över d men kan inte rå för d. Tyckte d va lite kul bara att vi alla sku fylla ung. samtidigt.

Svar på tråden Ålandstråd 8