• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Me81
    ina2girl skrev 2009-03-22 10:59:06 följande:
    Me81: sommarfödelsedagar e heller inte så kul när man e barn, för många e ofta borta på stugor o sånt då sen när man e vuxen då e det ju en annan sak, då kan man ju ha brakfester om man vill det på sommaren.Har en som fyller precis strax före skolan börjar dvs på sommarlovet, så hennes kalas kommer ofta i kläm har jag märkt
    jo d e iofs sant
  • Me81

jo vi va ju på bröllopsresa till egypten förresten..

• ina2girl

Emilia: Ja det e det ju oxå. fast det e rätt okej att vänta barn under våren sommaren för då behöver man inte så mycket kläder o sånt, det va bra tyckte jag, sen att det va en väldans varm sommar var ju inte så kul men men. Hösten va oxå fin med ljusa kvällar som gjord för promenader med vagnen minns jag

• Foxx

Har haft en toppenhelg helt utan måsten, vad skönt sånt är ibland!

Apropå det där med vilken tid på året barnet föds: Visst kan man ju i viss mån planera, men sist och slutligen får man ju barn när man får. Ur barnets synvinkel tror jag det tråkigaste är då man fyller kring jul, och alla klumpar ihop julklappar och födelsedagspresenter. Det bästa torde ju alltså vara att fylla på försommaren, eftersom det då blir mest spridning på paketen Men rent praktiskt är det ju smidigt med sommarbarn, det är ju oftast enklare att styra ihop ett barnkalas för ett stort gäng ungar om man även kan vara utomhus. Men å andra sidan får man ju utlopp för sin kreativa sida om man ska lista ut nåt kul kalas vintertid!
    Då jag var i skolåldern så var det ju kul att fylla i början på året, för att man då var bland dom äldsta. Det där har dock tappat sin charm med åren ^^

• Foxx

Fniss, fick förresten höra en lite kul grej. Vare sig det stämmer eller inte så skrattade jag gott iaf

Det är tydligen en person som sagt åt nån/några av sina polare att ragga på min karl ifall dom ser honom på krogen. Försöka få honom att vara otrogen helt enkelt. Hon hade t.o.m visat en bild på honom till personen/personerna.
    Till saken hör att:
    1. Han är inte på krog speciellt ofta
    2. Han är det minst otrohetsbenägna person jag känner (Man kan aldrig vara hundra, men jag är så säker man kan bli)
    3. Han märker inte ens då folk raggar på honom (det är nästan tragiskt hur dålig han är på att märka, haha)
    Så det kan bli trixigt att få resultat. Men jag väntar med spänning! Kanske borde skicka ut honom redan nästa helg

Eftersom personen ifråga har ett rätt skakigt förhållande, där hon inbillar sig att hennes karl är otrogen mellan varven och lite annat smått och gott, så kan jag inte komma på nån annan förklaring än att det sticker i ögonen att jag och min sambo har ett väldigt bra förhållande. Men nog är det ju lite sorgligt att man sjunker till den där nivån

• Quiet thoughts
    Foxx skrev 2009-03-22 13:46:43 följande:
    Fniss, fick förresten höra en lite kul grej. Vare sig det stämmer eller inte så skrattade jag gott iaf Det är tydligen en person som sagt åt nån/några av sina polare att ragga på min karl ifall dom ser honom på krogen. Försöka få honom att vara otrogen helt enkelt. Hon hade t.o.m visat en bild på honom till personen/personerna. Till saken hör att: 1. Han är inte på krog speciellt ofta 2. Han är det minst otrohetsbenägna person jag känner (Man kan aldrig vara hundra, men jag är så säker man kan bli) 3. Han märker inte ens då folk raggar på honom (det är nästan tragiskt hur dålig han är på att märka, haha) Så det kan bli trixigt att få resultat. Men jag väntar med spänning! Kanske borde skicka ut honom redan nästa helg Eftersom personen ifråga har ett rätt skakigt förhållande, där hon inbillar sig att hennes karl är otrogen mellan varven och lite annat smått och gott, så kan jag inte komma på nån annan förklaring än att det sticker i ögonen att jag och min sambo har ett väldigt bra förhållande. Men nog är det ju lite sorgligt att man sjunker till den där nivån
    Hahaha
    men det är ju bra om DOm misslyckas och inte lyckas med sina dåliga ideér, då ser dom ju att han inte är så rutten de hoppats på förhoppningsvis
  • SmillaMilla
    Foxx skrev 2009-03-22 13:17:15 följande:
    Har haft en toppenhelg helt utan måsten, vad skönt sånt är ibland! Apropå det där med vilken tid på året barnet föds: Visst kan man ju i viss mån planera, men sist och slutligen får man ju barn när man får. Ur barnets synvinkel tror jag det tråkigaste är då man fyller kring jul, och alla klumpar ihop julklappar och födelsedagspresenter. Det bästa torde ju alltså vara att fylla på försommaren, eftersom det då blir mest spridning på paketen Men rent praktiskt är det ju smidigt med sommarbarn, det är ju oftast enklare att styra ihop ett barnkalas för ett stort gäng ungar om man även kan vara utomhus. Men å andra sidan får man ju utlopp för sin kreativa sida om man ska lista ut nåt kul kalas vintertid! Då jag var i skolåldern så var det ju kul att fylla i början på året, för att man då var bland dom äldsta. Det där har dock tappat sin charm med åren ^^
    Fast man kan ju tyvärr aldrig planera efter att det är fint väder. Det är ju knappast regnsäkert på sommaren
  • Me81
    Foxx skrev 2009-03-22 13:17:15 följande:
    Har haft en toppenhelg helt utan måsten, vad skönt sånt är ibland! Apropå det där med vilken tid på året barnet föds: Visst kan man ju i viss mån planera, men sist och slutligen får man ju barn när man får. Ur barnets synvinkel tror jag det tråkigaste är då man fyller kring jul, och alla klumpar ihop julklappar och födelsedagspresenter. Det bästa torde ju alltså vara att fylla på försommaren, eftersom det då blir mest spridning på paketen Men rent praktiskt är det ju smidigt med sommarbarn, det är ju oftast enklare att styra ihop ett barnkalas för ett stort gäng ungar om man även kan vara utomhus. Men å andra sidan får man ju utlopp för sin kreativa sida om man ska lista ut nåt kul kalas vintertid!Då jag var i skolåldern så var det ju kul att fylla i början på året, för att man då var bland dom äldsta. Det där har dock tappat sin charm med åren ^^
    d beror väl på hur barnsugen man e också..om man lever safe så att säga över den period d tex skulle bli julbarn..or something like that..om ni förstår hur ja mena..
    Ja vet att vi vänta lite m Bella för att hon inte skulle bli ett julbarn..
    Men sen blir man ju ej gravid på beställning heller förstås..men den gången gick d ju bra
  • Quiet thoughts

Lova är nästans ett julbarn och tycker det är tråkigt att många har en negativ inställning till till julbarn.
    Hon är född 4 december och vi har aldrig minskat ned på vare sig födelsedagspresenter eller julklappar eller kalas osv.

Dessutom får hon mycket saker resten av året också...

• Jillsan80

Jag fyller i november o har aldrig gillat att fylla sent på året de första 18 åren, men efter att jag blev 18 så tycker jag det bara är skönt att fylla sent, då får man vara yngre lite längre Vi har inte planerat att NU ska vi göra barn så att det blir ett aprilbarn utan vi har tänkt, blir det så blir det, har funkat kanon

Svar på tråden Ålandstråd 8