• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Quiet thoughts
    Jessys skrev 2009-03-24 08:05:02 följande:
    o ja hittar fortfarande ingen syskonvagn
    fanns väl en emmaljunga i sista marknaden?
    fast det kanske inte är vad du tänkt dig.
  • Emilia82

jag sku också måste lta syskonvagn till hösten...blir mycket promenader då med många barn:D men nej jag ska ej ha fler egna barn:)

• Jessys

ska o kika på en ikväll hoppas det är ngt att ha! fanns tyvärr ej myggnät eller regnskydd, men de måste väl B&S ha tycker man ju?

• Trollvinter
    pillenojd skrev 2009-03-24 07:40:07 följande:
    Eftersom ni nu tycks ha så svårt att få ut era bebisar så ska jag komma med mina råd (Storasyster kom ju 11 dagar före bf och lillasyster 14 dagar)Med storasyster gick jag på isen några timmar och sen var jag o snusade på en nyfödd bebis, det sista fick tydligen hormonerna att skjuta i höjden.Med lillasyster var vi till Mariebad och plaskade runt lite, satt mest i bubbelpoolen, 12 h senare var hon ute.Så.
    Med E va jag o skena på isen i Björsby i rätt mkt snö nån dag/dagen före (minns inte riktigt) han föddes en dag före BF.
    Igår va jag runt hela Söderby med E i pulka, ramla tom en gång men int ens d hjälpte. BF +2 idag. Siktar på imorn som va första BF (enligt mensen). Att dom ha räknat fel.
    Vet ej om jag vågar fara till Mariebad o bubbla nu när slemmisen ha gått?!
  • pillenojd

Nej, då ska du nog inte bubbla. Prova att snusa nyfödd bebis då, om du har ngn du kan låna.

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-03-24 10:09:58 följande:
    Med E va jag o skena på isen i Björsby i rätt mkt snö nån dag/dagen före (minns inte riktigt) han föddes en dag före BF. Igår va jag runt hela Söderby med E i pulka, ramla tom en gång men int ens d hjälpte. BF +2 idag. Siktar på imorn som va första BF (enligt mensen). Att dom ha räknat fel. Vet ej om jag vågar fara till Mariebad o bubbla nu när slemmisen ha gått?!
    stimulera tissarna ha jag hört

nej vad jobbigt iallafall.
    förstår att det blir drygt.
    Giock över 5 dagar med sonen men egentligen inte alls enligt SM.
    Då kom  han 2 dagar innan BF enligt mens.
    Så egentligen va han punktlig.
  • Me81
    Trollvinter skrev 2009-03-23 19:15:55 följande:
    Me81: Grrrr på dig!Emilia: Du ska inga köpa lökar o frön för barnbidraget sen heller! LuMa: Jaha, nu e d skillnad på folk o folk!
    ??
  • Jessys

ja de va drygt med 9 dagar över tiden osså.. goosch!

o blir nog ingen vagn fanns ju ingen fotsack till sittdelen.. blir ju alldekes för öppet för Vincent då juu.. faaaassik!

• Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-24 12:40:45 följande:
    ja de va drygt med 9 dagar över tiden osså.. goosch! o blir nog ingen vagn fanns ju ingen fotsack till sittdelen.. blir ju alldekes för öppet för Vincent då juu.. faaaassik!
    Jag med men det var ok, jag räknar med det igen för jag hade ju ingen koll på sista mensens första dag och hon som gjorde VUL (nämner inga namn) bara gissade så det var ju käpprätt åt... hennes datum hon sagt. Med den beräkningen hade jag alltså plussat tre veckor INNAN jag blev gravid. Visst kan man räkna olika men så mycket kan de inte flexa.

Första datumet var ju i slutet av Juli och nu rä det i början.
Svar på tråden Ålandstråd 8