• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80
    LindaMa skrev 2009-03-26 10:35:37 följande:
    Tjing! Härligt väder! Hoppas solen äter upp all snö nu! Föresten...vad har ni för bilstolar åt era 3-åringar?
    Ngn variant av Akta GRaco har vi, köpt på B&S för ngn månad sen. Är väl egentligen från 4 år tror jag.... Man kan ta bort ryggstödet sen då hon blir så pass gammal...
  • MammaEmmaLina

LindaMa: Vi har Britax/Römer Kidplus åt båda. Superbra är den på att fånga upp huvet när de somnar, huvet trillar inte framåt som det gjorde fast de åkte bakåtvända i Gracon när de var mindre. Dyra var dom, men helt klart värda sitt pris! Sen kan man justera den på bredden så den passar både större och mindre barn.

• Garageänkan

Vi funderar på att köpa en sån brio som man sätter framåtvänd i och sen kan man ta bort ryggstödet åt LillM. Han sitter nu framåt i sin graco duo xtp eftersom han inte kunde sitta andra vägen i vår bil.

• beavies
    MammaEmmaLina skrev 2009-03-26 12:18:29 följande:
    LindaMa: Vi har Britax/Römer Kidplus åt båda. Superbra är den på att fånga upp huvet när de somnar, huvet trillar inte framåt som det gjorde fast de åkte bakåtvända i Gracon när de var mindre. Dyra var dom, men helt klart värda sitt pris! Sen kan man justera den på bredden så den passar både större och mindre barn.
    låter bra! finns de att köpa här på holmen?
  • Trollvinter

Är det någon här som har en bilstol att sälja så hojta till, asså den man har efter babyskyddet... Bakåtvänd asså...

E sitter ännu i sån (BeSafe iZi Kid), men i sin pappas bil så har han en Acta Rallysport tror jag den heter. Köpte den efter jul nåt på B&S så att D kan hämta på dagis om d behövs utan att d krångar med bilarna. När jag jobba i stan fram till nyår så jobba vi ju så nära varann att hanhelt enkelt va o bytte bil bara så han kunde hämta men nu e jag ju hemma o lodar.

• LindaMa
    Garageänkan skrev 2009-03-26 12:49:04 följande:
    Vi funderar på att köpa en sån brio som man sätter framåtvänd i och sen kan man ta bort ryggstödet åt LillM. Han sitter nu framåt i sin graco duo xtp eftersom han inte kunde sitta andra vägen i vår bil.
    En sån har Elvira också just nu (köpt av Luma föresten) men sen när Lovisa tar över den så behöver E få någonting annat. Tycker också att det verkar praktiskt att kunna ta bort ryggstödet sen när det är dags att bara använda kudde...
  • Garageänkan
    LindaMa skrev 2009-03-26 17:55:44 följande:
    En sån har Elvira också just nu (köpt av Luma föresten) men sen när Lovisa tar över den så behöver E få någonting annat. Tycker också att det verkar praktiskt att kunna ta bort ryggstödet sen när det är dags att bara använda kudde...
    Glöm inte att vi vill köpa ditt babyskydd sen

Verkar Caron bra eller?
  • LindaMa

Nejdå, det har jag inte glömt!

Ja...jag har inte kollat så mycket på stolar ännu, kom bara på att det snart är dags att inhandla en. Har inte tittat på någon speciell, mest bara funderat på vad som vore mest praktiskt.

Svar på tråden Ålandstråd 8