• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-03-26 21:15:33 följande:

men tänk vad smidigt om allt skulle förlöpa bra om det hände? bara plopp? ojdå. nu åker vi till BB bara o checkar läget.nej men jag tror man skulle bli bra chockad. Jag vill nog ha en rejäl förlossning så man hinner veta att man lever, få ångest och ångra sig och allt möjligt innan man får lukta bebbe
    Min syrras andra förlossning gick på 1½ timme från första känning. Så d e så jag ha beställt.
  • Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-03-26 21:21:30 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-03-26 21:15:33 följande: Min syrras andra förlossning gick på 1½ timme från första känning. Så d e så jag ha beställt.
    du menar det. fast du kanske hinner få riktigt ont under den tiden...
    jag skulle tycka att jättesnabba förlossningar också va jobbiga, då man inte hinner med knappt.
    men har man inte ont just alls o det går fort så, ja då är det väl bra.
    själv hade jag såna där 14 resp 12 timmars förlossningar
  • Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-03-26 21:28:40 följande:
    Min va 8 timmar, för att vara exakt 7 h, 38 min, 12 minuter.
    det går säkert fortare för er nu då.
    Är bara för mig det tar lika länge.
  • MammaEmmaLina

För 5 år sen den här tiden låg man och kämpade för fullt!

Nu stänger jag av för ikväll, ska packa bilen och sen väcka flixen och åka till Hesa med "muminbåten"om en stund. Tjing!

• SmillaMilla
    MammaEmmaLina skrev 2009-03-26 21:32:56 följande:
    För 5 år sen den här tiden låg man och kämpade för fullt! Nu stänger jag av för ikväll, ska packa bilen och sen väcka flixen och åka till Hesa med "muminbåten"om en stund. Tjing!
    Ah ni skall ut o resa Jag som hade hoppats på lite kläder
  • Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-03-26 21:30:55 följande:

det går säkert fortare för er nu då.Är bara för mig det tar lika länge.
    D där vet man aldrig... Jag va nästan 4½ timme på BB och nu efteråt så känns d som om d va lite piece of cake men man ha ju glömt...
  • Trollvinter
    MammaEmmaLina skrev 2009-03-26 21:32:56 följande:
    För 5 år sen den här tiden låg man och kämpade för fullt!Nu stänger jag av för ikväll, ska packa bilen och sen väcka flixen och åka till Hesa med "muminbåten"om en stund. Tjing!
    Aha e hon född så sent på kvällen?
  • Trollvinter

Min förra förlossning starta ju på natten o nu e jag jättenyfiken när denna ska börja, om d oxå blir på natten eller mitt på dan, eller.... aldrig!?

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-03-26 21:43:46 följande:
    Min förra förlossning starta ju på natten o nu e jag jättenyfiken när denna ska börja, om d oxå blir på natten eller mitt på dan, eller.... aldrig!?
    båda mina startade på morgonen
    Lovas omrking 06 och Alvins omkring 09.

När jag vaknade 07 typ med Alvin kände jag nada.
    Vid 9 vaknade jag o Lova sen den gången o då kände jag mej underligt tung. Som om nån lagt en sten i magen...
    klev upp och 30 min senare kom värkarna regelbundet nog med en 8-10 min mellanrum
Svar på tråden Ålandstråd 8