Lewisia skrev 2009-03-27 11:34:53 följande:
Jag vill också städa...och skotta bort snön... o röja i trädgården och...osv...men klarar inget av det heller pga foglossning/ischias. Skit att inte kunna nåt :( Har haft så här (ungefär lika) 3 av fyra graviditeter och är glad nu så länge jag klarar av att sköta min minsta på 2 år.... Har du testat akupunktur? Sist hjälpte det bra tycker jag, vart värre efter 2 första gångerna bara, sen bättre.
Jo alltså det var mer plåga än hjälp. Efteråt kunde jag inte stå alls så vi bestämde att jag skulle sluta på det gav det 6 ggr typ. Gjorde så helvetes ont

Innan dess hade jag fått bälte redan i v 6 eller 7 för då började lossningen fast det syntes ju ingen mage så det va lite jobbigt att förklara på jobbet när man visste men vi hade ju bestämt att berätta för allmänheten först i v 16 . Så då sjukskrev en läkare mig för ryggproblem för han förstod att vi inte ville outa bebisen ännu.
Nu har jag fått träffa en på fysioterapin på GÅ och hon gav lite lätta träningsövningar för att stärka ryggen och så fick jag en TENS-apparat som jag kan ha på när jag lägger mig en stund. Det hjälper jättemycket så jag klarar mig ganska bra nu om man bortser från hur ont det gör. Min tvååring är mest hemma med mig men det är svårt att ha det såhär så jag har börjat föra honom till dagis några timmar om dagen nu så han får leka och va ute med polarna.
Hade så dåligt samvete när han var hemma med mig och vi inte ens kunde gå ut för jag fick inte på mig några byxor eller strumpor vissa dagar. Och även om han förstår att jag har väldigt ont så hade han ju inte tålamod att va snäll hela dagen och bara stilla och rita osv så det är bra att jag har möjlighet att lämna honom några timmar nu så jag kan vila och han får busa med kompisarna och vara utomhus.
Värst är ju att inte kunna jobba, jag känner mig så obehövd på nåt vis. Och när man inte kan städa här hemma eller sånt man vill. Tappar jag nåt på golvet är det svårt att få upp om det är en dålig dag. Inte så kul. Som värsta pensionären...

Sen stör jag mig på att det ligger saker överallt som jag inte kan göra nåt åt...