• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Nilam 84
    Trollvinter skrev 2009-03-31 10:22:56 följande:
    Hej och tack för alla tankar och snälla ord!Har varit till Gylpoli idag på CTG m.m. vilket visa hyfsat regelbundna sammandragningar (gjorde inte ont) så NM trodde att d va på G så han ville inte sätta igång nåt i d här skedet. Tappen va 3 mm (dvs nåt ha hänt sen sist då den va 1,5 cm) och han kände hinnorna tydligt så han trodde vattnet kunde gå närsomhelst. E iallafall hemma nu o tog gobben med från jobb, har lämnat Elliot till mommo och går nu o väntar igen, men d känns bättre nu när jag vet att d troligen e på G iallafall. Ska ta o packa d sista i väskan ifall vi får fara idag eller i natt. Sen ska jag lägga mig o vila lite.
    Skönt att veta att det händer ngt. Hoppas allt går bra Visste ni kön?
  • Nilam 84
    Trollvinter skrev 2009-03-31 10:31:58 följande:
    Jo, vi vet könet men avslöjar inget
    Ok

Är det bara för mej FL är helt åt helvete idag? Allt ser helknasigt ut, bilder hamnar över varann osv...??
  • Trollvinter

Jag har nog inte haft nå problem, men jag e bara på den här tråden nu. Asså jag sitter inte vid datorn direkt...

• Me81

Troll:skönt att veta att ngt e på G..hoppas d sätter igång nu o du får gosa m bebis snart Lycka till!

• LindaMa
    Trollvinter skrev 2009-03-31 10:22:56 följande:
    Hej och tack för alla tankar och snälla ord!Har varit till Gylpoli idag på CTG m.m. vilket visa hyfsat regelbundna sammandragningar (gjorde inte ont) så NM trodde att d va på G så han ville inte sätta igång nåt i d här skedet. Tappen va 3 mm (dvs nåt ha hänt sen sist då den va 1,5 cm) och han kände hinnorna tydligt så han trodde vattnet kunde gå närsomhelst. E iallafall hemma nu o tog gobben med från jobb, har lämnat Elliot till mommo och går nu o väntar igen, men d känns bättre nu när jag vet att d troligen e på G iallafall. Ska ta o packa d sista i väskan ifall vi får fara idag eller i natt. Sen ska jag lägga mig o vila lite.
    Ååå! Hoppas det är på riktigt nu då! Lycka till vännen!
  • Garageänkan

Härligt Trollkompis! Hoppas h*n tog vräkningen på allvar nu.

Vi har köpt ny bil idag så nu kan ni sluta hälsa på blåa faran för den bor hos en annan nu Eller Jag är ju nöjd med nya bilen förstås.

• snöfall

garageänkan: kappahl har slutat med mammakläder fick jag veta när jag var på jakt efter byxor, och hade inte heller lust med att åka över till sverige bara för att köpa ett eller två par byxor. men jag hade tur och hittade 2 par byxor på emmaus, det ena paret för 2,50 o det andra för 5 euro! billigt o bra! o ser helt ok ut. jag måste börja med mammabyxor redan i vecka 11 denna gång.. har dock fortfarande några kilon "på minus" efter alla veckors illamående, men nu börjar jag snart vara i samma vikt som precis innan jag blev gravid.. men är som sagt rundare om magen mycket fortare.. tror jag började med mammabyxor i typ v 18-20 med malvina...

Kan man äta leverpastej när man är gravid? Jag har för mig att jag förra gången läste att man inte sku äta det, men blev så FRUKTANSVÄRT sugen på det när jag handlade idag.. så hoppas att det inte är skadligt på nåt sätt....

• Quiet thoughts
    snöfall skrev 2009-03-31 16:49:45 följande:
    garageänkan: kappahl har slutat med mammakläder fick jag veta när jag var på jakt efter byxor, och hade inte heller lust med att åka över till sverige bara för att köpa ett eller två par byxor. men jag hade tur och hittade 2 par byxor på emmaus, det ena paret för 2,50 o det andra för 5 euro! billigt o bra! o ser helt ok ut. jag måste börja med mammabyxor redan i vecka 11 denna gång.. har dock fortfarande några kilon "på minus" efter alla veckors illamående, men nu börjar jag snart vara i samma vikt som precis innan jag blev gravid.. men är som sagt rundare om magen mycket fortare.. tror jag började med mammabyxor i typ v 18-20 med malvina... Kan man äta leverpastej när man är gravid? Jag har för mig att jag förra gången läste att man inte sku äta det, men blev så FRUKTANSVÄRT sugen på det när jag handlade idag.. så hoppas att det inte är skadligt på nåt sätt....
    leverpastej kan du äta, det är vanlig lever/leverrätter man skall undvika.
    men sen kanske de ändrat de där hälsoråden igen. Men sist kunde man iallafall äta det.
Svar på tråden Ålandstråd 8