• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Me81
    Me81 skrev 2009-04-02 21:01:44 följande:
    jillsan:d där m skorpion vet ja väl int om d stämmer Ja skulle definitivt inte hålla på o möblera om så som du gör..blir ju helt slut av att bara behöva städa d nödvändigaste typ..Visst kan d ju va kul/skönt o röja ibland men..Nåja..alla e ju olika..men denna skorpion stämmer d inte in på Uscha mej..imorrn sticker vi till österbotten..känns som att vi glömt typ hälften av grejerna..iofs så e d ju en hel del grejer vi ej kan ta innan imorrn men ändå..Trunken brukar ju va full typ..!!
    Jillsan80 skrev 2009-04-02 21:14:03 följande:
    Alla skorpioner är väl inte så, men många jag känner
    orka hålla på o möblera om su dig..skulle d stå..men..whatever..

Jo ja förstod att du känner fler skorpioner som e likadana..men ja bara poängtera att ja definitivt inte hör till den grupen
    Och ja..ja vet att du inte skrev alla..

Nu ska ja fortsätta packa d sista..snart bär d av till "stora båten "

Ha d bra alla!
  • Me81
    Foxx skrev 2009-04-03 09:04:32 följande:
    Min systers karl upplyste mig om att IKEA Uppsala har invigt sitt ombygge, så nu är det STORT. Tre våningar, massa kassor, större sortiment, mer parkeringsplats, osv.. Dom har öppningserbjudanden ännu i helgen, ifall nån av er har vägarna förbi Själv är jag sjukt sugen att åka över bara för att tryna, men jag har "inredningsstopp" tills huset står klart. Hur nu det ska gå
    Oj jag VILL åka!!!
    Men vi e ju i fastlandet nu men gubben har ju semster en vecka fortfarande kvar när vi kommer hem så vi har nog tänkt åka en sväng till swe..kanske man sku måsta åka dit o tryna!
  • Trollvinter

Tack så jättejättemycket för alla grattisar!
    Nu e vi hemma hela familjen. Åkte hem vid lunch efter läkarkontrollen idag (allt va bra). Så nu ska vi försöka göra oss någorlunda hemmastadda o vårda mina brön (ömma så sejtan, hade glömt hur d va)...
    Som ni fått info om så gick allt snabbt sen bara d börjat. Va ju till NM kl 10 och han sa att vattnet typ "puta ut ur tappen" så d sku gå närsomhelst. Gick med myrsteg ut från sjukhuset ifall d sku gå mitt i korridoren eller nåt. Börja känna av lite värkaktigt vid 2.
    Sen gick vattnet iallafall halv 3 med värsta splashet över hela golvet och sen börja värkarna lite ta fart men såklart försvann typ krystvärkarna på förl. sen och hjärtljuden sjönk och dom misstänkte att navelsträngen var runt halsen... fick komma upp i sängen och efter 3 krystningar var han dock ute 16:57 men hade navelsträngen satt runt kroppen plus att han hade handen på kinden så dom fick springa iväg med han o fixa lite... tog inte länge innan han andades och fick färg och kom tillbaka till oss.
    Hann inte med smärtlindring så d tog ont som fan. 2 tim o 50 min (krystskede 7 min) skrev dom att förlossningen tog men d kändes som 2 dagar...

• Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-03 15:07:41 följande:
    Tack så jättejättemycket för alla grattisar! Nu e vi hemma hela familjen. Åkte hem vid lunch efter läkarkontrollen idag (allt va bra). Så nu ska vi försöka göra oss någorlunda hemmastadda o vårda mina brön (ömma så sejtan, hade glömt hur d va)... Som ni fått info om så gick allt snabbt sen bara d börjat. Va ju till NM kl 10 och han sa att vattnet typ "puta ut ur tappen" så d sku gå närsomhelst. Gick med myrsteg ut från sjukhuset ifall d sku gå mitt i korridoren eller nåt. Börja känna av lite värkaktigt vid 2. Sen gick vattnet iallafall halv 3 med värsta splashet över hela golvet och sen börja värkarna lite ta fart men såklart försvann typ krystvärkarna på förl. sen och hjärtljuden sjönk och dom misstänkte att navelsträngen var runt halsen... fick komma upp i sängen och efter 3 krystningar var han dock ute 16:57 men hade navelsträngen satt runt kroppen plus att han hade handen på kinden så dom fick springa iväg med han o fixa lite... tog inte länge innan han andades och fick färg och kom tillbaka till oss. Hann inte med smärtlindring så d tog ont som fan. 2 tim o 50 min (krystskede 7 min) skrev dom att förlossningen tog men d kändes som 2 dagar...
    Åh grattis skönt att det gick bra för er!

*bild* Jag vill se en bild på underverket!
  • Nilam 84
    Trollvinter skrev 2009-04-03 15:07:41 följande:
    Tack så jättejättemycket för alla grattisar!Nu e vi hemma hela familjen. Åkte hem vid lunch efter läkarkontrollen idag (allt va bra). Så nu ska vi försöka göra oss någorlunda hemmastadda o vårda mina brön (ömma så sejtan, hade glömt hur d va)...Som ni fått info om så gick allt snabbt sen bara d börjat. Va ju till NM kl 10 och han sa att vattnet typ "puta ut ur tappen" så d sku gå närsomhelst. Gick med myrsteg ut från sjukhuset ifall d sku gå mitt i korridoren eller nåt. Börja känna av lite värkaktigt vid 2.Sen gick vattnet iallafall halv 3 med värsta splashet över hela golvet och sen börja värkarna lite ta fart men såklart försvann typ krystvärkarna på förl. sen och hjärtljuden sjönk och dom misstänkte att navelsträngen var runt halsen... fick komma upp i sängen och efter 3 krystningar var han dock ute 16:57 men hade navelsträngen satt runt kroppen plus att han hade handen på kinden så dom fick springa iväg med han o fixa lite... tog inte länge innan han andades och fick färg och kom tillbaka till oss.Hann inte med smärtlindring så d tog ont som fan. 2 tim o 50 min (krystskede 7 min) skrev dom att förlossningen tog men d kändes som 2 dagar...
    foto !!!
    skönt att d gick bra trots lite drama!
  • Lewisia

Låter raketaktigt ja! oj...och inte alls kul det då hjärtljuden går ner..min nr hade navelsträngen runt halsen :(.!
    Skönt att allt slutat väl iaf!! Vill också se bild!!! Grattis igen oxå ;)

• LuMa
    Foxx skrev 2009-04-03 09:04:32 följande:
    Själv är jag sjukt sugen att åka över bara för att tryna, men jag har "inredningsstopp" tills huset står klart. Hur nu det ska gå
    Gör som jag.
    Köp saker som passar till nya huset också.
  • Dessie

Hur har affärerna på Åland öppet under påsken?
    Tänker mest på K-Market + kiosken i Söderby(Lemland).

• Trollvinter

Vet ej hur d e med påsken, men KEA har ju öppet till 6 på vardagarna och till 2 på lördagar. Jag vet ej vad du menar för kiosk men Söderby Livs har ju öppet till 9 ALLA dagar förutom juldagen och kanske midsommardagen och just långfredagen vet jag ej, men troligen e d öppet då oxå.

• Trollvinter

Bild på pluppen kommer nog, bara jag sku hinna sitta o lägga in i datorn.
    Kikar in nu o önskar alla en trevlig helg, underbart väder d börjar va om dagarna!

Svar på tråden Ålandstråd 8