Clarissa83 skrev 2009-04-28 00:06:01 följande:
Skit vilket minne du har! Antar att du syftar på min bror Jonas när du säger det? Men yvonne går tyvätt fetbort, räcker med ett släktnamn i raden Mamma föreslog Joan/Joán (?) efter farmor, lite också påminner om Johan Johan heter Jansson, och jo det blir nog hans namn, mitt låter så fruktansvärt haha..
Jo, jag tänkte på din bror...
Det är inget fel på Yvonne ju, tycker d e helt fint! Joan vet jag inte hur man uttalar, men d sku säkert passa o d på minner ju VÄLDIGT mycket om Johan!

Lixom en bokstav bort o så ett nytt namn!
Daniel har en bror som dog vid 2 årsålder som hette Jim Kristoffer, börja fundera lite på Jim oxå som mellannamn. Daniel heter Kristoffer i mellannamn (före Johannes) efter honom. Tyckerinte att Jim e fint, men jag ska smaka på d lite så kanske jag ändrar mig.
Igårkväll när jag gick o la mig prata jag lite med len röst och sa åt D att kanske "han här lilla" sku kunna heta ---------- Daniel Ossian. Fick bara "Mmmm, joo.." som svar, så inget om Allan då inte. Om d va för att han va k*t o hoppades på nåt eller om han bara gett upp Allan vet jag inte, ska testa senare idag igen. Han somnade lixom efter att vi åtgärdat det första.
Jag ska till tandläkare på torsdag, känns mindre kul. Har aldrig haft nåt emot tandläkare förut, men nu har min enda lagning börjat lossna typ. Kände för ett par dar sen att d kändes lite vasst på en tand och har varit med tungan och pillat hela tiden. Igår när jag sku ta med tandtråd så fastna den lite och jag rev och tänkte inte efter och så kände jag sen med fingret o då kunde jag lite "trycka tillbaka" plastlagningen så den e helt klart lös. Så jag e rädd att d sku komma skit emellan så d va att få en akuttid bara. Till en tandläkare vars namn jag inte kände till alls.
Hur e d med ev. tandläkarbedövning när man ammar? E d ok? Nån som vet?