• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • MammaEmmaLina

Vi har dissat alla släktnamn till våra barn och tagit tilltalsnamn som vi har tyckt att har passat deras personligheter när de var nyfödda. Tindra var ju bara en Tindra med sina ögon och Amelia funderade vi om skulle heta Vilda, men hon var alldeles för lugn för det då så det blev Amelia, nu skulle Vilda passa henne ypperligt

Som andranamn valde vi mellan olika planeters månnamn eftersom pappsen är väldigt intresserad av stjärnor och månar och sånt. Därför blev det Tindra Miranda och Amelia Helene.

• MammaEmmaLina

Troll och Smilla: Loke är ju hur gulligt som helst, skulle väl passa bra med Elliot!

• snöfall

Ellen har jag funderar på bebisen men det såg jag att nån hade döpt sitt barn till för någon vecka sedan, och jag vill ju inte att det ska finnas fler med samma namn
    Malvina var det bara en till som döptes till i finland det året som hon föddes! så vet inte hur jag ska hitta ett så ovanlig namn till bebis nr 2..

Blev sjuksriven idag, fram till 10 maj, pga foglossning o allergi o alla andra miljoner fel jag har just nu... Ska även till gullåsen o få ett sånt där bälte, nån som testat det? hjälper det nåt? sku även träffa nån fysioterapeut (tror jag det var.. )
    Igår var jag till läkare hela dagen kändes det som, först bara ett rutinbesök till mödrarådgivningen.. men det tog både min första halvtimmes tid o tiden som malvina sku ha haft 2 års kontroll(så får boka en ny tid till det), sen ner till labben för blodprov o sen till gyn pol för att kolla bebisens hjärtljud.. Bm fick inte dem ordentligt så hon ville kolla upp det för säkerhets skull, o det visade att allt var bra med bebisen *skönt*
    Nu har jag även fått en nässpray som förhoppningsvis ska hjälpa mig med allergin lite!

Undrar om det ska regna idag.. vågar man hänga ut tvätten...?

• Trollvinter
    Clarissa83 skrev 2009-04-28 00:06:01 följande:
    Skit vilket minne du har! Antar att du syftar på min bror Jonas när du säger det? Men yvonne går tyvätt fetbort, räcker med ett släktnamn i raden Mamma föreslog Joan/Joán (?) efter farmor, lite också påminner om Johan Johan heter Jansson, och jo det blir nog hans namn, mitt låter så fruktansvärt haha..
    Jo, jag tänkte på din bror...
    Det är inget fel på Yvonne ju, tycker d e helt fint! Joan vet jag inte hur man uttalar, men d sku säkert passa o d på minner ju VÄLDIGT mycket om Johan! Lixom en bokstav bort o så ett nytt namn!
    Daniel har en bror som dog vid 2 årsålder som hette Jim Kristoffer, börja fundera lite på Jim oxå som mellannamn. Daniel heter Kristoffer i mellannamn (före Johannes) efter honom. Tyckerinte att Jim e fint, men jag ska smaka på d lite så kanske jag ändrar mig.

Igårkväll när jag gick o la mig prata jag lite med len röst och sa åt D att kanske "han här lilla" sku kunna heta ---------- Daniel Ossian. Fick bara "Mmmm, joo.." som svar, så inget om Allan då inte. Om d va för att han va k*t o hoppades på nåt eller om han bara gett upp Allan vet jag inte, ska testa senare idag igen. Han somnade lixom efter att vi åtgärdat det första.

Jag ska till tandläkare på torsdag, känns mindre kul. Har aldrig haft nåt emot tandläkare förut, men nu har min enda lagning börjat lossna typ. Kände för ett par dar sen att d kändes lite vasst på en tand och har varit med tungan och pillat hela tiden. Igår när jag sku ta med tandtråd så fastna den lite och jag rev och tänkte inte efter och så kände jag sen med fingret o då kunde jag lite "trycka tillbaka" plastlagningen så den e helt klart lös. Så jag e rädd att d sku komma skit emellan så d va att få en akuttid bara. Till en tandläkare vars namn jag inte kände till alls.

Hur e d med ev. tandläkarbedövning när man ammar? E d ok? Nån som vet?
  • Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-28 06:18:05 följande:
    Trollvinter: Lite fler förslag till Elliot:VidarVilhelmLokeAronKonradMelker
    Vidar och Melker har vi på listan faktiskt, D gilla Vidar mer än mig, men jag ha ju ändå skrivit upp det så helt fel tycker jag ju inte att det är. Melker gillar jag skitmkt, men D tänker på Farbror Melker då. SUCK.
    Loke är jätte fint faktiskt. Men lite för hårt ändå för min smak (kräsen, förlåt). Vilhelm och Aron är ok, men inte min smak. Konrad tycker jag e riktigt fult, förlåt.
  • Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-04-28 11:45:22 följande:
    Jo, jag tänkte på din bror... Det är inget fel på Yvonne ju, tycker d e helt fint! Joan vet jag inte hur man uttalar, men d sku säkert passa o d på minner ju VÄLDIGT mycket om Johan! Lixom en bokstav bort o så ett nytt namn! Daniel har en bror som dog vid 2 årsålder som hette Jim Kristoffer, börja fundera lite på Jim oxå som mellannamn. Daniel heter Kristoffer i mellannamn (före Johannes) efter honom. Tyckerinte att Jim e fint, men jag ska smaka på d lite så kanske jag ändrar mig. Igårkväll när jag gick o la mig prata jag lite med len röst och sa åt D att kanske "han här lilla" sku kunna heta ---------- Daniel Ossian. Fick bara "Mmmm, joo.." som svar, så inget om Allan då inte. Om d va för att han va k*t o hoppades på nåt eller om han bara gett upp Allan vet jag inte, ska testa senare idag igen. Han somnade lixom efter att vi åtgärdat det första. Jag ska till tandläkare på torsdag, känns mindre kul. Har aldrig haft nåt emot tandläkare förut, men nu har min enda lagning börjat lossna typ. Kände för ett par dar sen att d kändes lite vasst på en tand och har varit med tungan och pillat hela tiden. Igår när jag sku ta med tandtråd så fastna den lite och jag rev och tänkte inte efter och så kände jag sen med fingret o då kunde jag lite "trycka tillbaka" plastlagningen så den e helt klart lös. Så jag e rädd att d sku komma skit emellan så d va att få en akuttid bara. Till en tandläkare vars namn jag inte kände till alls. Hur e d med ev. tandläkarbedövning när man ammar? E d ok? Nån som vet?
    Det är OK att bedöva
  • SmillaMilla
    Trollvinter skrev 2009-04-28 11:48:46 följande:
    Vidar och Melker har vi på listan faktiskt, D gilla Vidar mer än mig, men jag ha ju ändå skrivit upp det så helt fel tycker jag ju inte att det är. Melker gillar jag skitmkt, men D tänker på Farbror Melker då. SUCK. Loke är jätte fint faktiskt. Men lite för hårt ändå för min smak (kräsen, förlåt). Vilhelm och Aron är ok, men inte min smak. Konrad tycker jag e riktigt fult, förlåt.
    okej, men vilka namn lutar det mest åt nu?
Svar på tråden Ålandstråd 8