Clarissa83 skrev 2009-04-27 13:20:33 följande:
Troll: MelVin gillar jag Elias är en favorit också, men då blir det ju E & E.. Lite som Pia, Pernilla och Peter :p Quiet: Va fasiken betyder "guide"? Har sett flera med det...
Elias e jättefint men Elliot är en engelsk variant av Elias. Båda betyder samma (även om namnets betydelse inte e jätteviktig för mig såvida d inte betyder hallick/torsk/pruttkudde/döende eller nåt sånt). Annars störs jag inte så mkt av att ha namn på samma bokstav (kanske för att jag e SÅÅ van, sen har pappa o alla hans syskon dubbelnamn, också en variant). Men då känns d som om ifall man sku få en till så vill jag ju även ha den med samma kanske eventuellt och då blir d såååå mkt svårare.
Jag vill ha Ossian som mellannamn, men D är svårövertalad, han vill ha Allan, d e så fult så jag gråter varje gång han nämner d. Min mormor hade en bror som hette Ossian som dog när han var 8 år och det var hennes stora sorg i livet.
Daniels pappas förslag är Einar. Inte min smak, dessutom kan han inte uttala Elliot utan säger Ejlåt. Ejlåt o Ejnar lixom... SUCK.