• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter

Elliot heter Albin Johannes. Elliot för att jag hade bestämt så för hundra år sen, långt innan jag träffa D. Albin e från min sida och flera i släkten heter/har hetat så och D ville att han skulle heta så i förnamn (kompromiss?). Johannes för att jag heter Johanna och Daniel heter Johannes. Samt hans pappa heter Johannes i mellannamn och hans farfar hette så i förnamn.
    Daniels morfar Allan hette Rafael i mellannamn och d e nästan lika fult.

Clarissa: Kiara Yvonne Camilla? Yvonne e ju mjukt tycker jag. Eller Kiara Josefin Camilla. Josefin/Josefine tänkte jag bara på för att d påminner mest om Jonas av alla namn jag kommer på. Annars Kiara Johanna Camilla, efter Johan då!
    Alternativt Kiara Camilla Johansdotter.
    Nu vet jag inte vad din Johan heter i efternamn, men jag gissar på att d kan bli efternamnet. Tycker just med E´s namn så hakar d sig lite när man säger Elliot Albin JohanneS Skog.................... Man hakar till mellan S i Johannes och S som efternamnet börjar på. Men d e petitesser.

• Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-27 09:19:10 följande:
    Troll: jag gillar liam bättre än melwin. eller kanske Noel eller Leon?
    Måste passa på att tacka SmillaMilla m.fl för alla namnförslag, d hjälper jättemkt. Dels för att man hör både vad man gillar och INTE gillar.
    Noel är med på listan ännu. Leon strök D tror jag visst... Men jag gillar det!!
  • Garageänkan

Njeee. sen ska man tänka på namn också...
    Jag tycker vi har världens finaste pojknamn redan och nåt tjejnamn kommer jag inte att komma på om de är nån tjejbebis.

jag förknippar alltid en massa namn med personer och knappast vackra saker.

• SmillaMilla
    Garageänkan skrev 2009-04-27 22:20:59 följande:
    Njeee. sen ska man tänka på namn också... Jag tycker vi har världens finaste pojknamn redan och nåt tjejnamn kommer jag inte att komma på om de är nån tjejbebis. jag förknippar alltid en massa namn med personer och knappast vackra saker.
    ja men det är ju det som är roligast. Ni borde ha en liten Siri!
  • Trollvinter
    Rosina skrev 2009-04-27 18:55:27 följande:
    Jag brukar tänka ibland att man säger förnamnet sen typ punkt och sen flyter mellan namnen och efternamnen ihop Jag har namnsförslag som Hugo eller Ellen (om det skulle råka va en tjej iaf) men ha ej övertygat mannen ännu, men han brukar va ganska enkel sen när väl barnet är här . Mellannamnen har jag ej hunnit fundera på. Så det är väl bara att vänta och se om det är en Hugo i magen . Endast 3½ månad kvar...Va till grisslehamn och handlade en beg barnvagn igår, min snabbaste visit på svensk mark tror jag , gick av handla barnvagn men en snäll tjej som kört från västerås och sen ombord igen. De blev en emmaljunga cerox men hårdlift 2007. Känns jätte bra. Vi sålde ju den som i haft till de andra barnen, för visste att jag ville ha en annan.
    Fina namnförslag! Vi hade Ellen med på vår lista men av förklarliga själ så togs det bort.
    Typ Ellen och Lisa måste vara världens mjukaste namn.
  • Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-04-27 22:22:40 följande:
    Nej absolut inte. Siri är en jag gått i samma klass som som inte är min favvo direkt.
  • SmillaMilla
    Garageänkan skrev 2009-04-27 22:24:06 följande:
    Nej absolut inte. Siri är en jag gått i samma klass som som inte är min favvo direkt.
    ha ha men annars passar det ju fint till er sons namn. Lite fler förslag:

Ida
    Hedda
    Rut
  • Garageänkan

Nu sova. Åldern tar ut sin rätt.

• Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-27 22:22:40 följande:
    Tycker du? Jag tyckte d va så givet sist för då va d klart vad han skulle heta redan nästan när han var i pungen. Nu håller namnväljandet på o ge mig magsår. Alla frågar, jag grubblar och D kommer med skumma namnförslag. Jag blir tokig, sku d nu bli fler barn här så ska namnet vara klart INNAN kondomen åker av. Så har man bara den lilla graviditeten och förlossningen kvar sen och inte en himla massa velande och tänkande om namn. GAH!
    Skulle min lillprins ha varit en prinsessa hade d varit mkt enklare tycker jag.
  • Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-27 22:25:25 följande:
    ha ha men annars passar det ju fint till er sons namn. Lite fler förslag:IdaHeddaRut
    Åh, Ida är SÅÅÅ fint, tyvärr (får man säga så) heter D´s lillsyrra d.
Svar på tråden Ålandstråd 8