• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter
    Garageänkan skrev 2009-04-27 22:25:32 följande:
    Nu sova. Åldern tar ut sin rätt.
    PLÖTSLIGT så vart du gammal o trött!
  • Trollvinter

Clarissa: Tänkte att Kiara Li Camilla sku va fint, men d vart kanske lite "La Camilla" så jag ångra mig. Men d e ju inte alla som associerar som jag.

• Quiet thoughts

Siri är fint. Det hette mormor min

Noel skulle ju Lova ha hetat om hon va en grabb

Alvin var bara Alvin han, det enda jag gillade
    Maken sa inget alls han och hans mamma tyckte det lät konstigt medans hennes syrra tyckte mycket om det så olika kan det va.
    Däremot tyckte hon Athur va hemskt hahaha fast hennes pappa hetat så.

• Trollvinter

Arthur hade jag nog försökt stoppa oxå... Inte alls min smak... Alvin finns med på vår lista som "substitut" till Albin som D propagerar med.

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-04-27 22:47:59 följande:
    Arthur hade jag nog försökt stoppa oxå... Inte alls min smak... Alvin finns med på vår lista som "substitut" till Albin som D propagerar med.
    Jag tog det ju i början mest då för att min man gillade sin morfar så mycket och för att jag bestämde ju Alvin och min pappas namn

Man får kompromissa bara
    Men Alvin är ju fint Mjukt och lent och "gammalt"
  • Trollvinter

Jo asså man måste ju tillgodose bådas önskemål men ärligt talat så kommer jag nog verkligen göra allt för att stoppa Allan. D e värre än Arthur helt klart. Med Arthur tänker jag på nån i Babar?!

• Quiet thoughts
    Trollvinter skrev 2009-04-27 22:58:07 följande:
    Jo asså man måste ju tillgodose bådas önskemål men ärligt talat så kommer jag nog verkligen göra allt för att stoppa Allan. D e värre än Arthur helt klart. Med Arthur tänker jag på nån i Babar?!
    Jo det finns nån sådan i Babar

Allan är läskigt.
    Allan gjorde i brallan

Nej nu va jag lite taskig förlåt
  • Clarissa83
    Trollvinter skrev 2009-04-27 22:15:15 följande:
    Elliot heter Albin Johannes. Elliot för att jag hade bestämt så för hundra år sen, långt innan jag träffa D. Albin e från min sida och flera i släkten heter/har hetat så och D ville att han skulle heta så i förnamn (kompromiss?). Johannes för att jag heter Johanna och Daniel heter Johannes. Samt hans pappa heter Johannes i mellannamn och hans farfar hette så i förnamn.Daniels morfar Allan hette Rafael i mellannamn och d e nästan lika fult.Clarissa: Kiara Yvonne Camilla? Yvonne e ju mjukt tycker jag. Eller Kiara Josefin Camilla. Josefin/Josefine tänkte jag bara på för att d påminner mest om Jonas av alla namn jag kommer på. Annars Kiara Johanna Camilla, efter Johan då! Alternativt Kiara Camilla Johansdotter.Nu vet jag inte vad din Johan heter i efternamn, men jag gissar på att d kan bli efternamnet. Tycker just med E´s namn så hakar d sig lite när man säger Elliot Albin JohanneS Skog.................... Man hakar till mellan S i Johannes och S som efternamnet börjar på. Men d e petitesser.
    Skit vilket minne du har! Antar att du syftar på min bror Jonas när du säger det? Men yvonne går tyvätt fetbort, räcker med ett släktnamn i raden Mamma föreslog Joan/Joán (?) efter farmor, lite också påminner om Johan Johan heter Jansson, och jo det blir nog hans namn, mitt låter så fruktansvärt haha..
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Clarissa83
    Trollvinter skrev 2009-04-27 22:30:56 följande:
    Clarissa: Tänkte att Kiara Li Camilla sku va fint, men d vart kanske lite "La Camilla" så jag ångra mig. Men d e ju inte alla som associerar som jag.
    Li är faktiskt gulligt i sej självt, i kombon vet ja inte.. Men kanske om det blir en syrra sen

Men nu tar åldern (och graviditeten..) ut sitt här med. Har suttit och sytt på skruden till vaggab halva kvällen *darrar* Måste komma ihåg att köpa vita band i morron...

Nej upp 8 och till veterinären med kissorna, kommer bli tungt känner jag.
    ♥BF 31 Juli ♥
Svar på tråden Ålandstråd 8