Trollvinter skrev 2009-04-27 22:15:15 följande:
Elliot heter Albin Johannes. Elliot för att jag hade bestämt så för hundra år sen, långt innan jag träffa D. Albin e från min sida och flera i släkten heter/har hetat så och D ville att han skulle heta så i förnamn (kompromiss?). Johannes för att jag heter Johanna och Daniel heter Johannes. Samt hans pappa heter Johannes i mellannamn och hans farfar hette så i förnamn.Daniels morfar Allan hette Rafael i mellannamn och d e nästan lika fult.Clarissa: Kiara Yvonne Camilla? Yvonne e ju mjukt tycker jag. Eller Kiara Josefin Camilla. Josefin/Josefine tänkte jag bara på för att d påminner mest om Jonas av alla namn jag kommer på. Annars Kiara Johanna Camilla, efter Johan då! Alternativt Kiara Camilla
Johansdotter.Nu vet jag inte vad din Johan heter i efternamn, men jag gissar på att d kan bli efternamnet. Tycker just med E´s namn så hakar d sig lite när man säger Elliot Albin JohanneS Skog.................... Man hakar till mellan S i Johannes och S som efternamnet börjar på. Men d e petitesser.
Skit vilket minne du har! Antar att du syftar på min bror Jonas när du säger det? Men yvonne går tyvätt fetbort, räcker med ett släktnamn i raden

Mamma föreslog Joan/Joán (?) efter farmor, lite också påminner om Johan

Johan heter Jansson, och jo det blir nog hans namn, mitt låter så fruktansvärt haha..