• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter
    MammaEmmaLina skrev 2009-04-28 09:44:28 följande:
    Vi har dissat alla släktnamn till våra barn och tagit tilltalsnamn som vi har tyckt att har passat deras personligheter när de var nyfödda. Tindra var ju bara en Tindra med sina ögon och Amelia funderade vi om skulle heta Vilda, men hon var alldeles för lugn för det då så det blev Amelia, nu skulle Vilda passa henne ypperligt Som andranamn valde vi mellan olika planeters månnamn eftersom pappsen är väldigt intresserad av stjärnor och månar och sånt. Därför blev det Tindra Miranda och Amelia Helene.
    Jag hade oxå gärna dissat släktnamn, vi tänkte det med E oxå, men nu vart d ju namn som vi gilla OCH fanns i släkten. Eller råka finnas snarare. Därför vill ju alla att vår tvåa oxå ska ha släktnamn MEN inte nödvändigt för mig. Ossian är släktnamn men jag gillar det annars så d e ok. Skulle vilja ha nåt mellan förnamnet och Ossian. Känns som att Ossian ska stå sist.

Vilda är så jäkla fint! SYND att hon inte var en Vilda då i början!
  • Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-04-28 11:49:25 följande:

Det är OK att bedöva
    TACK! Tar gärna all bedövning dom har om d e så att dom ska borra djupt och länge!
  • Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-04-28 11:50:26 följande:

Vide kanske?hmm det är roligt med namn.Ge mej en massa odöpta barn så skall jag ge alla namn
    Vide är för mkt videkisse enligt mig. Mera mera namn!
  • SmillaMilla
    Trollvinter skrev 2009-04-28 11:54:02 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-04-28 11:50:26 följande: Vide är för mkt videkisse enligt mig. Mera mera namn!
    du verkar gilla lite mer trend namn? Eller har jag fel?
  • Trollvinter
    SmillaMilla skrev 2009-04-28 11:50:33 följande:
    okej, men vilka namn lutar det mest åt nu?
    Nu har vi bestämt oss för att smaka på Liam och Melvin lite extra.
    Men kvar på listan har jag oxå Elmer, Elvin, Alvin, Milo, Melker, Leon, Ilon, Moltas, Vilmer, Isac, Noel, Vilgot, Eddie, Vilde, Noah, Ivar, Enzio, Dante, Mingus, Malte, Elton, Liston.
  • SmillaMilla

Troll: Levi, milton, mio, silas, alfons, vilgot, malcom, valentin, dante, sander, theo.

Jag gillar gamla namn som harry, olle etc.

• Trollvinter

Quiet thoughts skrev 2009-04-28 11:55:20 följande:

NoahTheoTheodorHugoArvidLoveNoelSimonAlve (tycker jag är fint)
    Theo, Arvid och Hugo har Elliot sagt bestämt nej till. Fråg min inte varför. Theo vet jag iofs för d finns en på dagis som heter det och han sa att det kan inte finnas två Theo heller.
Svar på tråden Ålandstråd 8