• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Foxx

Troll: Både Liam och Melvin är fint, Melvin med V dock. Det ser så "tillgjort" ut annars, är min personliga åsikt. Liam heter ju sambons systerson, så det kan jag ju inte låta bli att gilla Och båda namnen passar med Ossian. Men, kan ni inte ha fler mellannamn om båda vill få sin vilja igenom? Iofs förstår jag om ni vill ha bara ett om E har så, men det är ju en idé. Men det är svårt med namn, det ska ju på nåt sätt passa till barnet samtidigt som det inte ska vara för tillkrånglat och så ska man fundera på om det betyder nåt märkligt eller går att göra elaka ramsor på.. Typ. Men i slutändan så "faller" ju namnet oftast på plats bara man smakat på det ett tag.

Grattis igen Garage, tyvärr blev det inte nåt tårtande för oss då det är fullt upp. Men vi får väl ta igen det om ni har storkalas nästa år. Hoppas du haft en fin dag och en snäll kropp utan alltför mycke ont

Usch det har varit dåligt med att hänga med i diverse forum och liknande, känns som det är fullt upp. Och då har vi inte ens börjat gräva för huset ännu, kan bara tänka mig hur det blir då bygget tar fart. Plus att det är en massa annat att fundera på till på det.

• snöfall

Troll: jag röstar också för Melvin, en V. kanske tycker om det för att det är i samma stil som Malvina..

• Clarissa83

Jag lånar namnregeringen här inne nu då när vi ändå är på gång.. Flickan ska heta Kiara i tilltalsnamn, Camilla i mellannamn och jag söker något mjukt som häver upp de hårda "k" ljuden. Emilia och Linnéa är det enda alternativen vi har hittills.. Och i vilken jäkla ordning ska de stå?! Ja e lite fanatisk att Kiara SKA stå först, men inte så att det låter bäst i ordföljden alla gånger :S

♥BF 31 Juli ♥
  • Emilia82

Clarissa:emilia gillar jag då...men kiara har jag typ svårt att uttala,men tur att smaken är olika att ej alla heter samma...camilla fundera jag på till corinne före någe...och linnea till tuwa:)
    men tex kiara camilla emilia eller kiara linnea camilla....lycka till! Corinnes mellan namn låter lite konstigt ihopsatta...sku ha funkat bättre i en annan ordning men då sku de hela livet låtit som en simhall där vi badar när vi hälsar på min moffa:)

Quiet: arthur finns här i släkten också,jag gillar det:D

nehe nu ska 2 småtöser ha kvällsmat sen i säng...de ser på pippi nu...J är och simmar...

• Clarissa83
    Emilia82 skrev 2009-04-27 18:12:17 följande:
    Clarissa:emilia gillar jag då...men kiara har jag typ svårt att uttala,men tur att smaken är olika att ej alla heter samma...camilla fundera jag på till corinne före någe...och linnea till tuwa:) men tex kiara camilla emilia eller kiara linnea camilla....lycka till! Corinnes mellan namn låter lite konstigt ihopsatta...sku ha funkat bättre i en annan ordning men då sku de hela livet låtit som en simhall där vi badar när vi hälsar på min moffa:)Quiet: arthur finns här i släkten också,jag gillar det:Dnehe nu ska 2 småtöser ha kvällsmat sen i säng...de ser på pippi nu...J är och simmar...
    Ja andra alternativet med kiara linnéa är det som JAG lutar åt.. men vi e två som ska va överens ^^ Kiara är vackert, men Kira är ju lättare att säga, typ. Men det blir smeknamnet hursomhelst. (antar jag..)
    ♥BF 31 Juli ♥
  • SmillaMilla
    Clarissa83 skrev 2009-04-27 18:22:41 följande:
    Ja andra alternativet med kiara linnéa är det som JAG lutar åt.. men vi e två som ska va överens ^^ Kiara är vackert, men Kira är ju lättare att säga, typ. Men det blir smeknamnet hursomhelst. (antar jag..)
    Åhhh kiara hette en flicka som jag var barnflicka åt i london. Hennes syster heter Carmel. Fint till tycker jag. annars KIARA Viola Camilla
  • Nilam 84

Jag har alltid velat att mitt barn sku heta Olivia, men d funka int alls på vår skrutt tyckte vi sen.
    Så hon heter Melinda Nelly Xenia. Anna Xenia hette min mammas farmor så d kommer därifrån.

Ett tips är att gå på gravgården och titta på stenar, finns ju sååå många fina namn som man aldrig tänker på annars...

• Clarissa83
    Nilam 84 skrev 2009-04-27 18:49:20 följande:
    Jag har alltid velat att mitt barn sku heta Olivia, men d funka int alls på vår skrutt tyckte vi sen.Så hon heter Melinda Nelly Xenia. Anna Xenia hette min mammas farmor så d kommer därifrån. Ett tips är att gå på gravgården och titta på stenar, finns ju sååå många fina namn som man aldrig tänker på annars...
    Xenia har jag alltid tyckt är lite coolt :) Lite före sin tid på nå vis... Undrar hur "accepterat" det var för r80-90 år sedan :) Ja menar, tom idag finns de ju "udda" namn som blir nertrackade fast vi lever i en sån upplyst tidsålder.
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Rosina

Jag brukar tänka ibland att man säger förnamnet sen typ punkt och sen flyter mellan namnen och efternamnen ihop

Jag har namnsförslag som Hugo eller Ellen (om det skulle råka va en tjej iaf) men ha ej övertygat mannen ännu, men han brukar va ganska enkel sen när väl barnet är här . Mellannamnen har jag ej hunnit fundera på. Så det är väl bara att vänta och se om det är en Hugo i magen . Endast 3½ månad kvar...

Va till grisslehamn och handlade en beg barnvagn igår, min snabbaste visit på svensk mark tror jag , gick av handla barnvagn men en snäll tjej som kört från västerås och sen ombord igen. De blev en emmaljunga cerox men hårdlift 2007. Känns jätte bra. Vi sålde ju den som i haft till de andra barnen, för visste att jag ville ha en annan.

Svar på tråden Ålandstråd 8