• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Me81
    Clarissa83 skrev 2009-04-27 19:31:42 följande:
    Haha, så svårt bara att hon ska ha mammas namn i mellannamn - Camilla Jag gillar inte Linnéa bara pga den där jäkla apostrofen. Låter fint, men vill inte ha nå "strecknamn".. Det är hemskt invecklat, tur att man har några månader kvar att fundera
    Kiara Camilla Linnea låter ju bra enligt mig..
    Man kan ju ha Linnea utan apostrofen också!!!
    Bella heter Linnea Senni i mellannamn..
    min farmor resp. mormor hette så..
    Men Linnea har ja alltid tyckt att d varit fint namn!
    Vi höll på o jonglera..eller läs JAG om d sku va bella senni linnea eller bella linnea senni...skulle ja bestämt själv skulle d nog blivit bella senni linnea men d e nog helt ok som d också
  • Clarissa83
    Me81 skrev 2009-04-27 20:42:04 följande:
    Kiara Camilla Linnea låter ju bra enligt mig..Man kan ju ha Linnea utan apostrofen också!!!Bella heter Linnea Senni i mellannamn..min farmor resp. mormor hette så..Men Linnea har ja alltid tyckt att d varit fint namn!Vi höll på o jonglera..eller läs JAG om d sku va bella senni linnea eller bella linnea senni...skulle ja bestämt själv skulle d nog blivit bella senni linnea men d e nog helt ok som d också
    Mjaa, e ganska inne på att det ska vara något mjukt mellan "k"ljuden Har sett Linnea utan ´, men visste inte om de va meningen eller stavfel hehe. Men Rosina sa en ganska smart sak.. Om det är som "punkt" efter första namnet och sen ska de två sista flyta ihop? På nåt vis funkar det i mitt huvud bättre eftersom man sällan presenterar sej med alla tre namnen, men däremot kan bli frågad om tillvalsnamn, då man säger de två sista tillsammans. Gjorde jag mej väldigt tydlig nu? :p
    ♥BF 31 Juli ♥
  • Jessys

Mina barn heter
    Charlie Leif Michael.. Leif från sin farfar och michael från min pappas mellannamn.
    Vincent Jan Oskar,, Jan från min pappa och Oskar från Kennys mellannamn

• Quiet thoughts

Tja endel vet ju vad mina heter tror jag

Lova Maria Alice

Lova för att det DÅ var ganska ovanligt. Maria efter mig och mormor och Alice från släkten på bägge sidor.

Alvin Arthur Henry

Alvin för att jag tyckte om det. Arthur efter Daniels morfar och Henry efter min pappa som är död.

• Garageänkan
    LindaMa skrev 2009-04-27 20:39:28 följande:
    Skönt att allt var ok. Man blir ju lite orolig om man börjar blöda. Lite för tidigt för bebis att komma ut nu.
    Ja faktiskt men det är skönt att få veta att bebisen var ok. Det var riktigt kul för jag såg ena handen och den höll på och mixtrade med fingrarna
  • Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-04-27 21:40:32 följande:
    Ja faktiskt men det är skönt att få veta att bebisen var ok. Det var riktigt kul för jag såg ena handen och den höll på och mixtrade med fingrarna
    skönt att allt var okej
    klart man blir nervös om det kommer blod när det egentligen inte borde göra det. fast det verkar ändå rätt vanligt tycker jag när man läser om det?!
  • Garageänkan

Quiet thoughts skrev 2009-04-27 21:42:46 följande:

skönt att allt var okej klart man blir nervös om det kommer blod när det egentligen inte borde göra det. fast det verkar ändå rätt vanligt tycker jag när man läser om det?!
    Jag har också hört en del saker, att många som har foglossning blöder pga det, man kan få blödningar pga svampinfektioner och efter samlag samt bara ändå, nu fick jag förvisso inte så mycket men tillika vill man ju kolla upp det ordentligt. Hade ju en massa onda SD också och svårt att gå.
  • Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-04-27 21:45:30 följande:
    Quiet thoughts skrev 2009-04-27 21:42:46 följande: Jag har också hört en del saker, att många som har foglossning blöder pga det, man kan få blödningar pga svampinfektioner och efter samlag samt bara ändå, nu fick jag förvisso inte så mycket men tillika vill man ju kolla upp det ordentligt. Hade ju en massa onda SD också och svårt att gå.
    Ja det är ju bra att kolla upp det då...
    såklart
  • Jillsan80

Mina heter Bianca Ada Ingeborg, Bianca för att vi gillade namnet o kände ingen som hette så, Ada var makens mormor och Ingeborg hette min farmor och min mormor hette det i mellannamn. Sen har vi Felix Hugo Constantin, Felix för att vi gilla d bara, Hugo hette min farfar i mellannamn och finns även i makens släkt och Constantin hette min farmors pappa. Och sist o minst Benjamin Dick Rurik, Benjamin finns i släkten och vi gillar det skarpt, Dick är maken min och Rurik var makens farfar som dog ifjol. Benjamin var beräknad till 1 maj, då fyllde makens farfar år och makens ena kusin, men kom istället 7 maj och det var samma dag som makens farfars mor var född. Coolt med dessa datum tycker jag

• SmillaMilla

Jag är så nöjd med mina barns namn:

SVEA Sonja Ines

och

ANTON Lars Arne

Får jag fler barn blir det Viola och Olle.

Svar på tråden Ålandstråd 8