Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Nilam 84 skrev 2009-03-18 20:29:56 följande:

Får man fråga vad ni har för bil nu? Jag skulle välja honda :) men jag har aldrig ägt ngt annat än honda så ja e väl lite partisk kanske har finurlat på en crv själv faktiskt
    Vi har en Mazda 3 2,0 GT. Snabb och I love it men tyvärr e de lite trångt bak om man ska ha två barn... men vi vill ju inte byta in egentligen och kidsen sitter ju bara bakåt i några år sen funkar den ju igen. Vi vil inte ha en äldre och surare bil, måste finnas åkglädje i den och vara snabb och rolig samt benutrymme bak, både jag och gubben ska sitta bra, det skiljer ju ca 20 cent på oss i längd nästan. Och både dessa uppfyllde kraven så. Ja det är knepigt...
  • Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-18 20:45:58 följande:
    den skulle jag vilja ha tillbaka såg inte charmen i den före du tog den.. Någon som ser på rent hus?? HUR kan man leva i sån skit?? fattar inte!
    Hehe, det är ju inte mitt fel att alla ålänningar är så sena

Här har inte trenden slagit igenom ännu vad det verkar. Bara jag som är lite före eller nåt Nej allvarligt talat skulle ALDRIG köpa nån trehjulig täckjacka på hjul som är fullbesprutad med kemikalier och helt brandfarlig...
  • Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-18 20:57:50 följande:
    HAHA 3hjulig täckjacka haha ååh. har kommit på att jag nog behöver köpa en syskonkärra.. daamn it!
    Jag har en dubbelsittvagn sen om nån är intresserad men den funkar ju int på nyfödingar.
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-18 22:24:04 följande:
    Nä, jag tror bebisen kommer på fredag jag för då har vi svårast med barnvakt, haha. Men tack så underbart mycket för era tips! Jag hoppas att sängen funkar lika bra som soffan för D har ockuperat vardagsrummet i en vecka nu för han köpte nåt nytt bilspel till XBOXen så jag får "nöja" mig med (den större) TV:n i sovrummet... Har kollat på förlossningskliniken ikväll så d e väl därför den inte kommer för att jag omedvetet kniper ihop när dom har värkar?! LuMa: Du har haft sånt fusk med dina ongar. Önskar att du sku bli gravid igen och få gå över tiden med typ 14 dagar. *vispar med trollspö mot Gölby* Ang. retrovagnar så ska ni inte va oroliga att jag stjäl, köper gärna beggat, men inte SÅ beggat. Tipsar hellre er om jag dyker på nåt. Jag tillhör lufthjulsfolket.
    Ingen fara jag bryr mig inte vad folk har för vagnar faktiskt. Tycker bara det är en sån jääävla hype med sånt, alltså det ska va dyrt och rätt märke, för annars kan ju bebisen bli mobbad utanför bagarstugan när den sover. Eller nåt haha patetiskt
  • Garageänkan

Nu måste jag sova ska till tandläkare imorgon och på föräldrakvart till dagis så det passar sig inte att ligga och sova då direkt

• Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-18 22:32:13 följande:
    Nej jag e inte den där heller som hypar med rätt märken, vi köpte den billigaste vi hitta (men ändå så va den ju sprillans då, eller ett demoex men iallafall) och den får man ingen att dregla med men den funka jättebra dom vagn. Ang. er bil så googla jag på den där Nissan, den va fittitfin. Sku jag ha lite cash så sku jag oxå kunna ha en sån o glida upp breve dig i rödljusen på storagatan o varva lite... Min brolla har en CRV o i den e d lika mkt utrymme som i en vanlig bil både i baksäte o trunk bara d att man sitter högre... Så den e jag inga så impad av mer än att den e skön o köra...
    Jämfört med vår så är det ju massa space i CRV från 05 där bak, alltså lastutrymmet är ganska samma jag snacker benutrymmet här.
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-19 16:32:57 följande:
    Ahaaa... Ja, jag sku iallafall gärna ha en bil med fler säten så man kan åka fler än typ bara familjen... I Volvon e d kanska kackigt med utrymme med 2 bilstolar bak, iallafall sen när d ska va två vanliga o "nån" ska försöka ta sig in i mitten o sitta... Sku va najs med en sprillans bil iallafall, om man hade pängar...
    Jag gillade Mazda 5 och tipsar om den. Men men... Vi vet inte ännu vad vi vill ha, eg vill vi ju inte byta och det är så kort tid som kidsen sitter bakåtvända så.

Men vi hade Hondan på test idag en längre stund och den verkade uppfylla våra krav. Desutom var den ju lätt beggad så man behöver inte gräma sig om det blir nån liten repa inne i bilen eller nån glassplupp på säkerhetsbältet

Får se va banken säger imorgon bara

Har haft tre intressanter på vår bil privat och en som int provkört ännu. Fast den int varit tillsalu egentligen
  • Garageänkan

Taskigt läge att man är så bilintresserad och inte vill ha nån suktig och trött familjebuss...

Jag vill få samma känsla med nya bilen som med min gamla. Att man sätter sig in och kör iväg med ett leende.

Svar på tråden Ålandstråd 8