Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Trollvinter skrev 2009-03-19 17:54:52 följande:
    Jag e inte bilintresserad mer än så att jag helst vill ha en bil med snygg färg , praktisk och utan att betala en massa massa massa tusenlappar för trots allt e bilaffärer dom affärer man förlorar mest på för dom förlorar i värde så fort den rullat ut från firman... Jag skulle gärna ha en sprilli bilo xå för dom drar mindre soppa o förstör vår stackars natur mindre än gamla härkar som luktar sätan när man kör bakom dom...
    Så är det, har ännu inte hittat en miljöbil som rymmer tre normalstora personer Kackigt.

En annan sak som suger är att det int finns nån etanolmack på Åland. Tänk om alla bilar här skulle konverteras, det går jäkligt lätt. Vad bra det skulle vara. Eller elbilar, Det är väl typ 60 km rakt över så man sku kunna köra på en laddning lätt, men det är ju oljebolagen som regerar världen.
  • Garageänkan

Godmorgon. Idag måste vi bestämma oss ang bil. Typiskt att HåWe har messat om att vi fått fel pris på nån bil vi kollade på så nu har vi ett till alternativ. På HåWe och Motorcompany gav de bra inbyte mot min pärla men på Bifa gav de skitdåligt, eller ja men bland de lägsta. Fattar int hur de kan göra så utan att ens titta på bilen i fråga eller så. HåWe och MotorC porvkörde och så innan de sa något, så ska de vara.
    Så det blir inte Nissan Q nu tyvärr. Men ändå så vet jag int om jag tror den har så stort andrahandsvärde heller så

• Garageänkan

Jo förresten. Volvo har jag aldrig mer igen. Fanns ingen körglädje i det skeppet. Bara tråkig körning och törstig var den

• Garageänkan
    Jessys skrev 2009-03-20 08:29:14 följande:
    men shyy.. jaja, vi ses sen!
    Jag har grattat dig redan ju Men grattis igen då!
  • Garageänkan

Hejsan hejsan. Hoppas Troll är inne och klämmer ut en söt unge till

Ang barn och födelsedagar, båda mina blir ju sommarbarn, det tycker jag är ganska skönt. Att de fyller på sommarlovet så behöver man inte bjuda hela klassen med ungar. Det är skönt att kunna ha kalas utomhus också så slipper man få huset rivet och genomgånget av nyfikna snorisar

Men guuuu vad jag är positiv , men nej jag gillar inte barnkalas, eller ja det beror på lite men det finns ju skräckexemplar....

Inte efter att det verkar blivit nån slags tävling om vem som hyr typ Mariepark och delar ut värsta paketen till alla ungar som kommmer samt bjuder deras föräldrar på 3-rätters osv (en kompis dotter var bjuden på ett sånt kalas) Hur klår man det nästa år, förväntar sig ungen att föräldrdrna ska hyra typ KK huset, göra om det till ett bollhav och bjuda alla på konsert med alla deltagarna från IDOL på barnets femårsdag?
    *suck*

*****GRATTIS till graviditeten, födelsedagarna osv*****

• Garageänkan

Hm, vårt bröllop var det ca 70 gäster tror jag och våra föräldrar betalade det mesta, de var väldigt oense osv
    Mycket roliga minnen såhär efteråt.

Med min nuvarande partner blir det inget bröllop har vi bestämt, han vill ha ett stort och jag vill gifta mig borgerligt på lunchrasten i ämbetshuset och sen gå till Park på en öl eller nåt haha

Fast man vet ju int om vi kommer på nå galet till vår gemensamma 60 års fest nästa sommar haha, (jag skippar kalaset i år eftersom jag är i detta tillstånd när den stora dagen infaller)

• Garageänkan
    AasaC skrev 2009-03-22 20:04:10 följande:
    Hm ... hyra KK-huset och ha dit IDOL-vinnare ..? Det kanske vore nåt för Amandas 6-års kalas, i april. Hon är ju tokig i Johan Palm. Närå ... vi brukar nog köra med rätt opretantiösa kalas ... läsk/saft, kakor, bullar och tårta eller glass. Inte brukar vi ha mycket till lekar heller, men ändå har det varit full fart på kalasen och ingen dötid. Så har vi haft fiskedamm eller skattjakt. Verkligen ingen överdriven ansträngning eller kostnad. När Viktor fyllde 8, så var vi dock och spelade bowling. Men det var ju inte särskilt dyrt. Så tog vi med fikagrejer dit och hade hela kalaset där på idrottsgården. Det var hemskt smidigt. Mina barn har faktiskt aldrig blivit bjudna på några sådana värsting-kalas, som du berättade om ... inte än, i alla fall. Det har nog för det mesta varit rätt enkla kalas ... liknande de vi själva haft.
    Haha som tur är är inte alla så som jag beskrev

Man kan ju tex hyra Uncan om man har barn som fyller på hösten, så slipper man ha dem hemma och så. Det var det MÅNGA som gjorde när jag jobbade där. Verkar superpraktiskt att ha nån lokal. Sen hade de lekar i stora salen och käkade tårta i café och hade lekar, lagom tycker jag. Idrottsgården var en bra idé men nu kanske M är lite liten ännu för bowling så han åker väl iväg själv som ett klot kanske?

Jag har ju blivit sjukskriven nu först till 21 april och sen resten av tiden får inte leka med din son och gänget tråkigt...
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-22 19:57:13 följande:
    Tack Garage du e gullig som tänker på mig, men nepp, jag e hemma, ska plocka undan lite efter kvällens gäster, ta min kvällsliga standarddusch och sen e d nog Beck som gäller. Ingen bebbe i sikte hänna. Jag får inga karln till o gift sej ja hällär, han har sinni såndärn scenskräck typ och villinga skäm ut sä i körkan. Så vi bliver ogifta vadde värkar o sen sinni skanni vetta att d går bra ändå. Men OM vi sku tä gift oss så blir d inga i körkan för ti sto där o låv sä inför Gud när man inga e troendä villjainga. Men förlovaga evvi.
    Äsch, inte behöver man gifta sej om man inte vill. Är man kär och galen så klarar man sig ändå, lite mer praktiskt är det ju kanske när man har lån& barn&hus sånt ihop (tror jag eller så säger folk så för att man sku gifta sig enligt dem)

Jag hade varken lån&barn eller hus me min exman så jag vet int. När vi gled isär så tog vi hälften av gemensamma sakerna var, det mesta var mitt faktiskt eftersom det var min lägenhet och jag hade redan bott där länge och hade ett fullständigt hem så han hade mest kläder osv.
  • Garageänkan

Troll: apropå slemproppen så gick min typ i små bitar i två dagar sen kom det en jättestor, sen gick vattnet. Så det är näääääära nu för dig. Vad spännande. Kanske redan i natt ju

• Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-22 20:32:20 följande:
    Ja asså d kom en bit till idag, men inge vatten iallafall, då ska man väl in helt enkelt bara fast man inga har värkar om jag ha förstajji d rätt. Eller man ringer ju först förstås. Jag har slutat vänta nu sådeså. D kommer ingen bebis. Jag ha missuppfattat allt bara. Eller massuppfittat som D säger.
    jag satt ju här på FL och va helt fedup s och T var ute och syklade med sin MP3 så jag fick liiiite panik när jag "pissa" på mej mitt i allt hahahaha
Svar på tråden Ålandstråd 8