AasaC skrev 2009-03-22 20:04:10 följande:
Hm ... hyra KK-huset och ha dit IDOL-vinnare ..? Det kanske vore nåt för Amandas 6-års kalas, i april. Hon är ju tokig i Johan Palm. Närå ... vi brukar nog köra med rätt opretantiösa kalas ... läsk/saft, kakor, bullar och tårta eller glass. Inte brukar vi ha mycket till lekar heller, men ändå har det varit full fart på kalasen och ingen dötid. Så har vi haft fiskedamm eller skattjakt. Verkligen ingen överdriven ansträngning eller kostnad. När Viktor fyllde 8, så var vi dock och spelade bowling. Men det var ju inte särskilt dyrt. Så tog vi med fikagrejer dit och hade hela kalaset där på idrottsgården. Det var hemskt smidigt. Mina barn har faktiskt aldrig blivit bjudna på några sådana värsting-kalas, som du berättade om ... inte än, i alla fall. Det har nog för det mesta varit rätt enkla kalas ... liknande de vi själva haft.
Haha som tur är är inte alla så som jag beskrev
Man kan ju tex hyra Uncan om man har barn som fyller på hösten, så slipper man ha dem hemma och så. Det var det MÅNGA som gjorde när jag jobbade där. Verkar superpraktiskt att ha nån lokal. Sen hade de lekar i stora salen och käkade tårta i café och hade lekar, lagom tycker jag. Idrottsgården var en bra idé men nu kanske M är lite liten ännu för bowling så han åker väl iväg själv som ett klot kanske?
Jag har ju blivit sjukskriven nu först till 21 april och sen resten av tiden

får inte leka med din son och gänget

tråkigt...