Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

MammaEmmaLina skrev 2009-03-23 13:44:22 följande:
    Vi har 8-facks kärl och betalar 108? till MISE.
    Ok bra bra då skall jag ringa och klaga lite nu då...
  • Garageänkan

Nilam 84 skrev 2009-03-23 13:57:38 följande:

När jag bodde hemma hade vi städerska. Hon kom en gång i veckan. Kan fråga henne hur det funka!
    Okej tack tack... Man kan ju säkert ha nån man känner och betala den men jag skulle hellre ha nån som har med egna grejer osv. Sku va skönt att få badrummet skurat och köket ordentligt torkat och så en gång i månaden. och en REJÄL runda med dammsugaren. Sen sku det räcka.

Det är inget sånt vi skulle unna oss annars men nu kan jag ju knappt göra nåt alls och jag mår ganska dåligt av det faktiskt... Känns hemskt att se allt damm och ludd, katterna gör de int bättre direkt nu när de fäller så mycket pälsbollar
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-03-23 14:07:12 följande:
    Jag skulle gärna ha nån som kom och städade hemma ... och har nog funderat på det några gånger, eftersom jag inte orkar städa så mycket eller ofta längre. För några veckor sen, så städade faktiskt Viktor hela huset ... han både dammade och dammsög. Klart att det kanske inte blev så extremt rent, då, men tillräckligt, i alla fall. Det var ju hans egen idé, så det tackade jag gärna ja till. Jag skulle tro att P vet en hel del om hur det funkar med hushållsnära tjänster, fast vi har, som sagt inte anlitat någon själv. Just nu är det inte riktigt läge att anlita någon heller, eftersom P snart slutar på sitt jobb och vi då får mindre inkomster. Men jag skulle inte ha nåt emot det. Och jag skulle nog inte vara särskilt rädd för snokande heller. Dels har jag inte så mycket pinsamma saker ... och dessutom tror jag (och hoppas) att de är där för att jobba och inte snoka runt. Min syster jobbar med att städa i privata hus ... fast i Sverige, då.
    Kan du höra efter med P när han kommer hem om hur det funkar osv. Jag sku ju kunna fråga själv om jag var på jobb när han hämtar V men det är jag ju knappast förräns jag går på mammaledigt sen
  • Garageänkan

EmmaLina vad har du för problem med ryggen? Är det något som ska opereras eller?

• Garageänkan
    AasaC skrev 2009-03-23 14:54:28 följande:
    Ja, jag kan höra med honom sen. Han borde veta sådant, i alla fall. Sen vet jag att han har en bekant som har städhjälp typ varannan vecka eller nåt sådant, så han vet ju även hur det funkar i praktiken lite grann, tror jag.
    Bra bra...
  • Garageänkan
    MammaEmmaLina skrev 2009-03-23 15:00:37 följande:
    Garage: Först var de rädda att det var ett diskbråck, men det är det som tur är inte Jag har nog bara sviter efter 2 täta graviditeter, det känns som det de kallade foglossning när jag var grav. men det kan ju inte sitta i hur länge som helst och det har blivit värre nu när jag börjat jobba och böjer mej och lyfter hela dagarna. Läkaren rekommenderade att en kiropraktor skulle titta på mej och det visade sej att jag har ett parti kotor som sitter helt fast i korsryggen så musklerna runt omkring jobbar som sjutton för att kompensera det, därav värken och låsningarna. Så nu går jag dit en gång i veckan och knäpper lös allt och vilar på spikmattan och tränar korsettmuskeln däremellan. Får inte göra något just nu, bara promenera lite försiktigt om jag klarar av det. Det enda jag pysslar med är mitt "extrajobb" för utan det skulle jag bli helgalen
    Oj låter inget kul, jag hoppas mitt försvinner efter graviditeten det gjorde det ju förra gången som tur var men man kanske inte har samma tur två ggr om
  • Garageänkan
    AasaC skrev 2009-03-23 17:53:44 följande:
    Nu har jag frågat ... Om du vill ha städning, så tar du kontakt med den städfirma du vill anlita. Man kan ju ta vilken man vill ... bara man får kvitto av dem sen. Så sparar du alla kvitton och så ... och så drar du av det sen i deklarationen. Man får dra av upp till 3000 Euro per år för hushållsnära tjänster.
    Okej tack så mycket, någon ni rekommenderar? Finns det Feja och vad heter nån annan som städar hemma hos folk?
  • Garageänkan

Jag ska konsultera med guben min och se vad han säger sen

• Garageänkan
    LuMa skrev 2009-03-23 18:29:43 följande:
    Inte imorron men på onsdag kan jag kanske? Jag är nöjd bara jag får en kopp kaffe.
    Kom hit också. Du kan fast få två koppar
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-23 19:15:55 följande:
    Me81: Grrrr på dig! Emilia: Du ska inga köpa lökar o frön för barnbidraget sen heller! LuMa: Jaha, nu e d skillnad på folk o folk!
    www.youtube.com/results&search_query=krtek&aq=f detta har vi tittat på hela dagen typ. LillMs favorit han här mullvaden...

Jag kan skicka över mina smärtsamma SD och sånt så kanske du kommer igång. Helvete va jag har ont just nu
Svar på tråden Ålandstråd 8