Ålandstråd 8
Din gube ska va okontaktbar
Du skall skriva om tråkiga saker och sen ska du skriva: HJÄLP VATTNET Gick!
Jo, det måste vara typ 35 grader varmt, men du kanske kan sätta dig i bastun?
Emilia: Hm, undrar om nån hyr ut såna saker? Det finns ju att köpa på typ, ja hmmm. Leksaksbutikerna. Vi har nån svart panter som är stoooor uppe på vinden, kanske nån annan har nå djungeldjur att låna. Du får helt klart låna av våra djur men jag minns inte riktigt vad det fanns men en panter eller så är det en dobberman (senil) haha
Nu ska jag sova och titta på Beck med ena ögat.
Sov länge idag , inte så smart. Man ska sova om natten inte va ute och drälla
Apropå plogning så skottade T uppfarten imorse när han åkte på jobb. Nu när vi skulle till Kantarellen och handla så kom man knappt ut med bilen
De hade plogat vägen men gjort stora vallar mot alla infarter så jag fick ta skottarn och skotta en JÄKLA massa snö.
Och som ni vet är det INTE DIREKT vad jag skall göra med min rygg
fan. Får be T komma hem på luncherna och skotta om det ska vara såhär. Fanns ingen snäll granne heller som var hemma och kunde hjälpa till vad jag såg. LillM har ju en egen skyffel men jag är inte så elak att en tvååring ska behöva knuffa all snö heller
Jag som hade tänkt börja cykla idag för det va ju så fint igår men, fasiken vilket snökaos det är nu
buhuuuuu
HUSHÅLLSNÄRA TJÄNSTER
Någon som har någon som kommer och städar eller så hos sig eller vet någon som har det. Vart skall man ringa och vad kostar det? Kan man ringa feja eller vem är det? Vi har diskuterat att skaffa städhjälp en gång i månaden eller varannan som grovstädar allt så håller vi efter så gott det går sen själva... Annars är det inga problem men nu när jag är rörlig som ett kylskåp vissa dagar så hopar sig dammet osv Känns inte så kul att sitta hemma och bara se på hur ludd från katterna bara hopar sig osv
Man får väl dra av på skatten sen tror jag. Skulle va fint om nån vet så kan jag diskutera mer med sambon sen när han kommer hem. Han hinner knappt han heller för att han jobbar så mycket men när vi båda är hemma så hjälps vi åt så gott det går. Men som sagt sen jag blivit orörlig är det värre
Nu har visst M slocknat på soffan, jag borde passa på att försöka få undan nån dammtuss med dammsugaren. Kanske jag ska be om att få en sån självgående i 30års present
hihi skulle kasnke va bättre än en städhjälp... När jag tänker efter så är det ju pinsamt att ha nån här hemma som städar omkring överallt. Sku inte våga lämna dem ensamma tänk om de kollar och snokar ?
Oj lyx.
Men jag skulle tycka att man sku få mindre för andra barnet? För då har man väl förhoppningsvis en massa hemma redan? Fast det är väl en morot så man ska skaffa fler kids... ?