Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Emilia: nu går vi ut så hör av dig på mobilen om du vill leka något

• Garageänkan

Tjena. Vi har varit med bussen till stan och det var inte så smart för man skulle ju hem igen, upp för backen from HELL. SAT*N (sorry) vad ont jag har nu. Kan inte stan sponsra ett rullband hit upp på berget så man slipper knata i den hemska backen. Bilar fastnar ofta (pension som inte kan köra bil i halka) osv osv...
    Så det är nog inte bara jag som är lite less på den.

Men i sommar kan jag ju träna genom att gå upp och ner för den MÅNGA ggr med båda ungarna i släptåg så kommer jag att vara Fit som en , ja 15 åring? haha

• Garageänkan

Troll: Hoppas du åker in idag så får du en varm och solig förlossningsdag

• Garageänkan

Vi funderar på att köpa en sån brio som man sätter framåtvänd i och sen kan man ta bort ryggstödet åt LillM. Han sitter nu framåt i sin graco duo xtp eftersom han inte kunde sitta andra vägen i vår bil.

• Garageänkan
    LindaMa skrev 2009-03-26 17:55:44 följande:
    En sån har Elvira också just nu (köpt av Luma föresten) men sen när Lovisa tar över den så behöver E få någonting annat. Tycker också att det verkar praktiskt att kunna ta bort ryggstödet sen när det är dags att bara använda kudde...
    Glöm inte att vi vill köpa ditt babyskydd sen

Verkar Caron bra eller?
  • Garageänkan
    LindaMa skrev 2009-03-26 18:01:30 följande:
    Nejdå, det har jag inte glömt! Ja...jag har inte kollat så mycket på stolar ännu, kom bara på att det snart är dags att inhandla en. Har inte tittat på någon speciell, mest bara funderat på vad som vore mest praktiskt.
    Vi tyckte den verka vettig. Alltså som nästa stol. Vi sparar Gracon till "blubben" såklart men vårt gamla babyskydd har sett sitt Bf datum så det kommer inte att användas.
  • Garageänkan

Godmorgon, vi tog lite sovmorgon idag och nu ska jag skjutsa M till dagis han ville dit idag igen, det var tydligen kul där igår fast han hävdar att han bara vill va hemma med mamma

Me81: vem fyller år?

Troll: Ja det skulle va soft om de sa precis när bebin kommer eller om de INTE skulle säga ett datum utan i början eller mitten eller slutet av månaden så skulle man inte stirra sig blind på ett specifikt datum.... tycker jag iaf.

• Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-03-27 09:41:48 följande:
    Ja o va ska jag göra idag då?
    Jag har skickat en mail åt dig.

Nu ska jag bege mig till stan, klarar int att se denna röra här hemma igår var björn hit och sku kolla på en massa tavlor och alla tavlor är framme ännu det är väl en 40 tal ungefär... Jobbigt. Jag vill ju städa lite men får ta de imorrn istället.:_(
  • Garageänkan
    Lewisia skrev 2009-03-27 11:34:53 följande:
    Jag vill också städa...och skotta bort snön... o röja i trädgården och...osv...men klarar inget av det heller pga foglossning/ischias. Skit att inte kunna nåt :( Har haft så här (ungefär lika) 3 av fyra graviditeter och är glad nu så länge jag klarar av att sköta min minsta på 2 år.... Har du testat akupunktur? Sist hjälpte det bra tycker jag, vart värre efter 2 första gångerna bara, sen bättre.
    Jo alltså det var mer plåga än hjälp. Efteråt kunde jag inte stå alls så vi bestämde att jag skulle sluta på det gav det 6 ggr typ. Gjorde så helvetes ont Innan dess hade jag fått bälte redan i v 6 eller 7 för då började lossningen fast det syntes ju ingen mage så det va lite jobbigt att förklara på jobbet när man visste men vi hade ju bestämt att berätta för allmänheten först i v 16 . Så då sjukskrev en läkare mig för ryggproblem för han förstod att vi inte ville outa bebisen ännu.

Nu har jag fått träffa en på fysioterapin på GÅ och hon gav lite lätta träningsövningar för att stärka ryggen och så fick jag en TENS-apparat som jag kan ha på när jag lägger mig en stund. Det hjälper jättemycket så jag klarar mig ganska bra nu om man bortser från hur ont det gör. Min tvååring är mest hemma med mig men det är svårt att ha det såhär så jag har börjat föra honom till dagis några timmar om dagen nu så han får leka och va ute med polarna.

Hade så dåligt samvete när han var hemma med mig och vi inte ens kunde gå ut för jag fick inte på mig några byxor eller strumpor vissa dagar. Och även om han förstår att jag har väldigt ont så hade han ju inte tålamod att va snäll hela dagen och bara stilla och rita osv så det är bra att jag har möjlighet att lämna honom några timmar nu så jag kan vila och han får busa med kompisarna och vara utomhus.

Värst är ju att inte kunna jobba, jag känner mig så obehövd på nåt vis. Och när man inte kan städa här hemma eller sånt man vill. Tappar jag nåt på golvet är det svårt att få upp om det är en dålig dag. Inte så kul. Som värsta pensionären... Sen stör jag mig på att det ligger saker överallt som jag inte kan göra nåt åt...
Svar på tråden Ålandstråd 8