• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • LuMa

äva skrev 2009-02-19 08:03:40 följande:

02.38 är han född, ca 3.9 0 54 lång o jag är en stolt mormor
    Det förstår jag!
    Grattis till mormor också!
  • Quiet thoughts
    äva skrev 2009-02-19 08:03:40 följande:
    02.38 är han född, ca 3.9 0 54 lång o jag är en stolt mormor
    Grattis mormor
    å grattis Jessys med familj.
    Låter som hon fick en ganska lång förlossning.
    Man vet att man lever nog

Men nu är han ute och lång va han också.
    Ja tung med. Alvin var ju också en 3.960 gr  klimp
  • Emilia82

vad gör alla idag då?

jag borde åka och handla någe senare...har ingenting hemma nästans....

• Trollvinter

Emilia82 skrev 2009-02-19 08:52:46 följande:

vad gör alla idag då?jag borde åka och handla någe senare...har ingenting hemma nästans....
    Idag har vi ingenting planerat mer än att E önskat att bara va hemma (sportlov) om d e för att han blivit lovad att få spela lite TVspel för att han har varit så duktig o gjort en massa saker samt för att vi ha måsta haft barnvakt två kvällar i rad eller om d e för att han vill umgås med sin kära mamma vet jag inte...
    Vi tänkte iallafall laga lite kokosbollar senare, ha just ätit lunch.
    När D kommer hem från jobb tänkte jag smita till Bettans Bod en sväng, ha inte varit dit på länge.

Pappa hitta "sin drömbil" på Blocket igår, skrev ut bilder på den o lade fram, när mamma kom hem började han fråga hur hon mådde osv o sen märker hon att han hade mockat åt hönsena (svar: "när han ändå va ute"... hmmm...)
    Så hon fick hastigt åka till banken o ta ut pengar ifall d sku bli affär o även hon har den tidigare omtalade Nordea (jag vet alla e inte trevliga där) och hon fick skäll där för att hon tog ut så mkt pengar på en gång för d där skulle man måsta meddela flera dagar före bla bla bla.
    Idag e dom iallafall i Sverige o tittar på bil. Väntar på mess om d ha blivit affär eller ej. Hem kommer dom imornkväll, med eller utan ny bil.

Nu ska jag gå o umgås med E lite, hans far ska snart åka tillbaka på jobb, e bara hemma på lunch...
  • LuMa

Jag leker husmor idag.
    Får nog inte så många poäng är jag rädd.
    Jag håller på och bakar hemvete för första gången i mitt liv.
    Har ständig telefonsupport med farmor men det verkar inte hjälpa.
    Första kakan blev relativt bra, andra blev som en tegelsten och den tredje blev som en fotboll.
    Blir absolut inget bjudbröd iaf.

• Emilia82

LuMa: åh nu blev jag sugen på hembakt...borde kanske baka bröd idag eller imorgon......

Svar på tråden Ålandstråd 8