• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • LuMa

Emilia82 skrev 2009-02-19 11:03:03 följande:

LuMa: åh nu blev jag sugen på hembakt...borde kanske baka bröd idag eller imorgon......
    Ja, det är gott..
    Får hoppas det här blir godare än det ser ut iaf..
  • Emilia82

luma:det kan smaka bra trots att det ej ser bra ut jo:D men hemvete vet jag ej om jag klarar....

• Me81

ina2girl skrev 2009-02-18 23:14:51 följande:

Me81: ja vi e stamkunder på Nordea så det kostar gratis för oss oxå att växla där. tänkte att det e smidigt om man kommer på det efter att banken har stängt o ibland hinner man ju helt enkelt inte till banken, men näe. ska nog ringa på skoj o höra iaf :)Kollade åab växelkurs på nätet efteråt o när banken stängde så var kursen bättre än när jag var o växla..o den lär ju knappast ändras mitt i nätterna, så hightec tror jag inte att det är.
    jo nå d va ju så ja också tänkte om den där växelautomaten att d e ju smidigt..
    Berätta gärna sen om du ringer o hör..
    Ja..d stod ju bara att kursen ändras fler ggr under dagen men ej om d e när som helst eller så..så d e ju svårt att säga..man kan ju aldrig veta..
  • LuMa

Meh! Skitunge!
    Minsta ungen här hemma sa just när jag tog en kaka ur ugnen:
    Oj! Titta vilken pytteliten paj det där är!

• LuMa

Emilia82 skrev 2009-02-19 11:05:40 följande:

luma:det kan smaka bra trots att det ej ser bra ut jo:D men hemvete vet jag ej om jag klarar....
    Jag fattar inte varför det ska vara så svårt?
    Det är ju liksom inget konstigt med det? In i ugnen och ut igen. Hur svårt kan det vara? *sliter mitt hår*

Det är säkert ugnens fel.
  • Me81

GRATTIS Jessys m familj o mormor förstås också..
    Lång grabb!

Troll:jaså..har nog ej ens vetat om att man måste säga till om man ska ta ut stora pengasummor..hur stora gäller d från typ då?
    Ingen som någonsin sagt ngt åt oss..men kanske vi ej lyft tillräckligt stora

Emilia:vi ska åka o handla på eftermiddan..till partyt imorrn..va ja nu ska hitta på *hmm* har ju iaf kanelbullar ja baka här om dan..

Funderade faktiskt igår om ja sku ta o baka bröd men ja får se..
    Int e hemvete så svårt o baka..enligt mig iaf..men iofs så bakar ja sällan så som d säkert ska va på riktigt med mjölk i..brukar baka på vatten bara..men oftast bakar ja ngn form av limpa eller bröd i limpform för d e så smidigt att slänga i form bara..

• Me81

LuMa skrev 2009-02-19 11:09:26 följande:

Emilia82 skrev 2009-02-19 11:05:40 följande:
    Jag fattar inte varför det ska vara så svårt?Det är ju liksom inget konstigt med det? In i ugnen och ut igen. Hur svårt kan det vara? *sliter mitt hår*Det är säkert ugnens fel.
    *nickar* d e nog ugnens fel..
  • LuMa

Me81 skrev 2009-02-19 11:14:28 följande:

LuMa skrev 2009-02-19 11:09:26 följande:
    *nickar* d e nog ugnens fel..
    Vi säger så.

Jag bakar på mjölk nu enligt farmors recept..
    Jag vet inte vad jag gör för fel annars, naggar mycket och ändå stiger dom som små fotbollar..
    Det måste som sagt vara ugnens fel. *fniss*
  • Me81

hihi..ja..nagga riktigt ordentligt ner till plåten e d ända som ja kan ge som råd..o du naggar väl precis innan du sätter dom i ugnen annars kan effekten avta..men annars vet ja ej..ugnens fel som sagt..

Svar på tråden Ålandstråd 8