Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Jillsan80 skrev 2009-04-02 16:28:30 följande:
    Håller med, svart gör mycket Nu mubilerar jag om Är inte bra att va skorpion, känner många sådana som älskar att möblera om o testa ngt nytt, ombyte förnöjer eller vad brukar man säga Har flyttat datan till Benjis gamla rum, flyttat Benjis säng till Felix rum o Felix säng till Biancas rum, så B o F ska dela Ska bli intressant ikväll Datarummet/barnens tv-rum blev kanonbra, tycker jag. Nu är d bara vårt rum till som ska möbleras om i
    Ni som har ork och tid(?) sku ju gärna få komma hit också och möblera ett hobbyrum åt oss haha

Mamma lovade komma& hjälpa men hon hamnade på lunginflammation nu så det får väl dröja ännu en månad tills jag kan börja sy.
  • Garageänkan
    Foxx skrev 2009-04-03 09:04:32 följande:
    Min systers karl upplyste mig om att IKEA Uppsala har invigt sitt ombygge, så nu är det STORT. Tre våningar, massa kassor, större sortiment, mer parkeringsplats, osv.. Dom har öppningserbjudanden ännu i helgen, ifall nån av er har vägarna förbi Själv är jag sjukt sugen att åka över bara för att tryna, men jag har "inredningsstopp" tills huset står klart. Hur nu det ska gå
    Jag vill också åka men hinner inte nu i helgen.
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-03 15:07:41 följande:
    Tack så jättejättemycket för alla grattisar! Nu e vi hemma hela familjen. Åkte hem vid lunch efter läkarkontrollen idag (allt va bra). Så nu ska vi försöka göra oss någorlunda hemmastadda o vårda mina brön (ömma så sejtan, hade glömt hur d va)... Som ni fått info om så gick allt snabbt sen bara d börjat. Va ju till NM kl 10 och han sa att vattnet typ "puta ut ur tappen" så d sku gå närsomhelst. Gick med myrsteg ut från sjukhuset ifall d sku gå mitt i korridoren eller nåt. Börja känna av lite värkaktigt vid 2. Sen gick vattnet iallafall halv 3 med värsta splashet över hela golvet och sen börja värkarna lite ta fart men såklart försvann typ krystvärkarna på förl. sen och hjärtljuden sjönk och dom misstänkte att navelsträngen var runt halsen... fick komma upp i sängen och efter 3 krystningar var han dock ute 16:57 men hade navelsträngen satt runt kroppen plus att han hade handen på kinden så dom fick springa iväg med han o fixa lite... tog inte länge innan han andades och fick färg och kom tillbaka till oss. Hann inte med smärtlindring så d tog ont som fan. 2 tim o 50 min (krystskede 7 min) skrev dom att förlossningen tog men d kändes som 2 dagar...
    Åh grattis skönt att det gick bra för er!

*bild* Jag vill se en bild på underverket!
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-04 19:50:07 följande:
    Bild på pluppen kommer nog, bara jag sku hinna sitta o lägga in i datorn. Kikar in nu o önskar alla en trevlig helg, underbart väder d börjar va om dagarna!
    Slutade din foglossning nu när han kom ut?
  • Garageänkan

Halloj, jag skulle behöva ett sånt handtag som man sätter fast på barncyklar så man kan bromsa dem lite och så. Har inte lust att köpa en sån cykel med färdigt handtag eftersom vi har tre små cyklar åt M redan.
    Nån som vet om det är på sportaffärerna eller på leksaksbutikerna man köper dem? Och var det finns? tacksam för svar snabbt!

• Garageänkan
    Emilia82 skrev 2009-04-08 17:30:01 följande:
    garage: ni kan få köpa det som är på den beg. cykeln T fick,vill ha stödhjul istället:) nämen inte vet jag,behöver man ett sådant handtag?? :)
    Ja vi behöver absolut eftersom den enda vägen härifrån är tre jättestora nerförsbackar och inte en chans i h**** att jag låter M cykla ner ensam utan att man kan hejda honom innan stora vägen.
  • Garageänkan

Sen har han ju stödhul på sin cykel men det hjälper ju inte om han kommer ner i 100 knyck för backen rakt till stora vägen heller... Går det att sätta fast på alla cyklar så vill jag gärna köpa.

• Garageänkan
    Emilia82 skrev 2009-04-08 21:19:57 följande:
    garage: kolla om du hittar i butikerna,lär ta ett tag innan jag antingen skruvat loss den (som antagligen rostat fast i cykeln ) eller så komme rjag väl på att vi behöver den,har ju en stor farlig backe här också,men ha ej testat den där 'stången' ännu,måste köpa hjälm åt Tuwa....men hittar ni ingen så hojta så försöker vi få loss den på T´s cykel,jag lär ändå ej ha kondis att springa efter och hålla i stången så får ha henne att cykla typ på parkeringen endast,lyckat..... nej nu:sova...godnatt!
    Jag litar inte på Ms förmåga att stanna på kommando eller att han har reflerxer nog ännu att kunna cykla på een hand. Framåt kommer han i rasande fart men det är ju "vettet" som saknas.
  • Garageänkan

Hej Troll. Har ni hittat på något bra namn åt er Plupp ännu?
    Mår ni bra alla? Hur tycker E att det är att va storebror nu då?

• Garageänkan

Nä nu får det var nog. Jag har väl typ fått alla åkommor man kan som gravid. Nu har jag även skaffat karpaltunnelsyndrom i min vänstra tumme och måste väl ha skena på den nu också. Så nu kan jag inte göra NÅNTING snart. Helvete.
    Tappar känseln i halva handen och det ömmar i tummen konstant.

Jag tror jag låser in mej och deppar tills BF eller nåt.

Svar på tråden Ålandstråd 8