Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Nilam 84 skrev 2009-04-14 08:50:54 följande:

Det ska gå över efter grav sa de men ändå. Nu har man två månader plus lite till som man har ont i hela kroppen då
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-15 12:01:16 följande:
    Hej på er!Idag jobbar D första dagen efter pappaledigheten, hade lite ångest men d ha gått jättebra *peppar peppar*!Lillplutt har blivit förkyld (igår) och jag tog d med ro men så bläddra jag i en tidning och läste om ett barn som hade haft RS virus o vart ju nervös. Han verkar inte ha feber o e som vanligt, men hostar o nyser o rosslar.Får se hur dagen är sen o isåfall får man väl fara till HC med honom efter 4 då...
    finns rs året om? eller är de bättre på sommarn
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-15 13:52:03 följande:
    Garage:Ingen aning och jag vågar inte googla...
    har hört så, ingen aning om hur det är med den saken. många som e sjuka nu tydligen efter helgen. jag satt på akuten mellan 10.30-15 igår jag... inte så roligt och fan va jag vart hungrig...
  • Garageänkan

Jag har fått UL tid hos A... betyder det att jag ska gå två ggr då eller eftersom hon alltid måste ha me K för att säga säkert? känner mej VÄLDIGT obekväm med detta... Kan man byta?

• Garageänkan
    Pillan2012 skrev 2009-04-16 06:58:22 följande:
    Är det de där sista UL:et i v 36-38 *eller när det nu är..* ? vi fick oxå den tiden när vi var på senaste UL, och då till A, men vi sa direkt i luckan att vi vägrar gå till henne. De blev väl lite "sura" men vi fick byta till Korvela (med ny tid då förståss), så ring och hör efter en ny tid du!
    Okej, ja jag fick den hem på posten, skulle ha protesterat direkt om jag fått veta.
    Har varit till henne 2 ggr på UL och är inte nöjd med hur hon jobbade. Visst är alla nya i början men det känns som att jag inte vill vara någon försökskanin. Hon kunde inte svara på speciellt mycket då.
    En kompis som varit dit nyligen så fick jag översätta deras mvc-bok för de hade inte fått någon svensk förklaring på vad hon sett bara sjukhustermer. Och ingen som inte varit gravid innan eller har en bra BM som går igenom boken med en vet vad Placenta bakvägg, trekammar ok osv betyder

Undrar om det är så på andra sjukhus eller om det är bara här på Åland det får vara så.

Det är alltså på rutin UL innan BF ungefär en månad innan som jag fått tid hos henne.

Har förstått att alla som går hos henne har fått ny tid hos K eller med henne och K tillsammans.
  • Garageänkan
    Me81 skrev 2009-04-16 08:05:29 följande:
    garage:ja skulle ringa o ändra!Man har nog rätt att vägra ngn om man känner sig väldigt obekväm med denna
    hoppas det,jag har ju erfarenhet av henne och inte bara lyssnat på andra dessutom
  • Garageänkan
    Trollvinter skrev 2009-04-16 14:16:42 följande:
    Asså jag va ju till henne på sista rutin UL och jag måste nog säga att hon va nogrann och förklara rätt bra va hon såg och så... Jag tycker att hon va ok... (Fast jag va nervös innan då man hört en del...) D va ju hon som ordna att jag fick komma tidigare på överburenhetskoll osv för att han va så stor o så. Så jag slapp vänta dom där 2 veckorna som annars är standard. Hon verka fatta lite att jag va nervös för att klämma ut nån mellanstadieunge. Säkert kan man enkelt byta, men va jag förstått så e d svårt att få läkartider dit så d kanske inte blir just i den veckan som annars ska va.
    Idag var jag ju inne på akuten typ 4 timmar och igår en timme och i förrgår fem timmar så jag är lite trött på sjukhuset nu kan jag lova

Men jag kan ju ge henne en chans förstås men fan te henne om hon fubblar nåt...
  • Garageänkan
    Kaxelina skrev 2009-04-16 17:26:34 följande:
    Måste få fråga er. Och komma ut med mina "problem" Jag har med mycket troligtvis adhd och drag av tourette syndrom och vill komma i kontakt med andra ålänningar med liknande diagnoser. Är det någon som vet vart man kan vända sig?
    Det kanske finns nån förening? BUP och såna borde ju kanske veta om de finns
  • Garageänkan
    Kaxelina skrev 2009-04-16 20:35:11 följande:
    Det gäller inte mina barn utan mig själv så BUP låter inge vidare men jag kan kanske fråga min psykolog om hon vet något.
    Jo jag förstod det men de som jobbar med ADHD barn på Bup borde ju kanska känna till om det finns nån förening menar jag.
  • Garageänkan

Kaxelina: Handicampen vet jag att har en förening som handlar om mentala handikapp så dit kanske du kan vända dig också...

Svar på tråden Ålandstråd 8