Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

Ålandstråd 8

Nu har jag fått ett provsvar och det visade att jag har spår av borrelia, var till sjukan idag och tog ytterligare en massa blod och urinprover så hoppas de hittar vad som är felet snart.

M sover en-två timmar om dagen vid lunchtid annars är han helt rabiat och övertrött hela kvällen. Vi nattar honom 20-20.30 och han somnar innan 21.00 oftast om han har vilat på dagen.

jag är en sån som förespråkar att små barn ska vila på dagen, det blir inte bättre att ta bort vilan om de vägrar somna på kvällen, då har de gått "över gränsen" och är övertrötta istället.

• Garageänkan
    Foxx skrev 2009-04-29 11:12:34 följande:
    Garage: ja, typ. Tror jag döljer min eventuella graviditet tills ungen är döpt, vid närmare eftertanke. Troll: Rabatt tackar man ju aldrig nej till. Förutom kanske om ungen blir retad för MiniPitt. Lite hjärta får man ju ha i kroppen
    Ja såg du länken jag la in förut om hon som fått unge när gubben va ute och köpte snus. På tio minuter födde hon och hade int en aaaaaaaning om att hon varit gravid...
  • Garageänkan
    Foxx skrev 2009-04-29 16:52:47 följande:
    Jamen precis. PLUS att Bhoob är lite disträ, PLUS att han jobbar typ KONSTANT. Hell, jag skulle kunna vara dräktig i två år utan att han skulle märka nåt!
    Perfekt!
    c
    Om han undrar över eventuell övervikt så säg: Men du då?! och var sur i tre veckor. jag tror på den strategin.
  • Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-04-29 17:36:16 följande:
    garageänkan: Fy då med borelia. Men tur att det går att bota! KRAM
    Jo men måste ju vänta tills baby är ute då förstås
  • Garageänkan
    SmillaMilla skrev 2009-04-29 17:57:46 följande:
    Men är det säkert? Vet att jag pratade med dem om de o det skulle vara ok att medicineras. Vannlig Amoxin funkar ju coskå mot borelia.
    Vad han sa idag så vet de inte om de rä en ny infektion eller om det är en gammal. Jag hade spår nr jag vänta M också men fick aldrig nån behandling inte under tiden eller efter så de kan ju va samma gamla "bov" som ligger här i kroppen och bråkar ännu. Vet mer om det om två veckor efter medicinbesöket.
  • Garageänkan

Suck, jag höll på att förlösa idag på sparis-parkeringen. Hade SD och var grymt pissnödig och så var det värsta bilkön när jag skulle hem bakom min bil. Kom inte ut från parkeringen. Sen nrä det lugnat sig lite och jag backade ut såg jag att nåt rikspucko hade parkerat men inte dragit i handbromsen eller satt i växel så deras bil hade rullat in i en annan och blockerade hela vägen liksom.

Snyggt jobbat! Det blev ju tryn-kalas då för alla Ålänningar som måste tryna så de backade rakt ut, trots köbildning bakom, körde 3 km i timmen och tittade på bilen och inte på medtrafiken så det var skitmånga som höll på att krocka. När jag äntligen lirkat mig förbi denna bil så kom det en jubelidiot med nån stor slangtrumma bakom bilen och backade rakt ut utan att titta så jag höll på att få med mig en fiesta hem med sidodörren. Men det gick bra, kan inte ha varit många cm emellan iaf...

Nu ska jag lägga mig och lugna nerverna lite. Kan folk inte koncentrera sig på trafiken och kolla i backspeglarna eller så när de backar. Shit alltså. Tur att jag inte börja förlösa till på köpet

• Garageänkan
    ina2girl skrev 2009-05-04 20:23:52 följande:
    Garage: ja men då skulle de ju verkligen ha fått måndagsunderhållningen räddad o du blivit första sidesstoff i ålandsbladet
    Haha ja då skulle man blivit kändis. Så kunde bebisen kallas för "sparis-mirakelbebisen" eller nåt. Kanske skulle fått sponsorering också haha
  • Garageänkan

Vad händer idag då? Jag har nog inte så mycket ork eller kraft känner jag men ska försöka gå ut en stund och kanske äta lunch på stan så jag ser lite folk och inte bara hemmets dammiga vrår.
    Idag kommer en skadereglerare och kollar på grannarnas trasiga tak så kanske vi ÄNTLIGEN kan fixa det som de orsakat oss.

• Garageänkan
    snöfall skrev 2009-05-05 08:36:02 följande:
    här ute i geta händer det inte så mycket, har ont i fogarna idag.. men sku måsta försöka få det städat uppe på övrevåningen så vi kan börja flytta in snart... Har just kört malvina till dagiset iaf.. så slappar väl på soffan en dryg timme till innan jag försöker göra nåt.. Undrar om det tänker regna idag.. vet inte om jag ska våga hänga upp tvätten ute eller inte?
    Jag hängde ut tvätten jag. Igår skulle jag ju torka alla sängkläderna samt en dubbelsängs bäddmadrass så det gick inget vidare i regnet men gör ett nytt försök idag

Inte kul att ha ont i fogarna hoppas du inte får överjävligt ont bara. Men det är bara att vila sig och jobba efter sin förmåga...
  • Garageänkan

Nilam 84 skrev 2009-05-05 11:52:41 följande:

Halloj, ja kom just hem från sjukhuset. Åkte in till HC i söndags morse för att ja hade så ont i magen, vart undersökt å skickad till akuten, undersökning igen å sen fick de ringa in jour gyn läkaren som gjorde UL å så visade det sig att ja hade en 5,5cm cysta i ena äggstocken å så vart ja inlagd på gynpkl, opererad igår på em och nu kom ja precis just hem. Har duktigt ont, men sååå skönt att få va hemma
    Sådär hade jag när jag väntade LillM fan i helvete vad det tar ont att ha så värre än nåt annat jag haft. men på samma gång hitta dom ju M också så det var inte BARA skit
Svar på tråden Ålandstråd 8