• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Trollvinter
    Svar på #909
    Jag tycker d e paller d där med att få välja, asså ok om man har medicinsk orsak eller värsta VÄRSTA möjliga skräcken, men bara för att man inte vill riskera musbestyret, d e irriterande. Visst kan man spricka o jag va oxå rädd för d. Nu slapp jag d men har hört av andra som spruckit massor att d inte e nån fara sen att bli sydd och sen när d ha läkt så e d helt ok! Visst e man säkert öm efter att ha fått en gobeläng broderad i och utanpå rullatirullan men d går väl över. Jag va öm utan stygn så. Jag kunde sitta utan simring o så, men gick lite bredbent och va väl lite nervös när jag sket. Men vafan, man har ju en gullbebbe iställe. D e värt mer än oron att nån ha broderat in "borta bra men hemma bäst" i mellangården.
  • Foxx
    Svar på #911
    Trollvinter skrev 2009-03-13 22:44:40 följande:
    Jag tycker d e paller d där med att få välja, asså ok om man har medicinsk orsak eller värsta VÄRSTA möjliga skräcken, men bara för att man inte vill riskera musbestyret, d e irriterande. Visst kan man spricka o jag va oxå rädd för d. Nu slapp jag d men har hört av andra som spruckit massor att d inte e nån fara sen att bli sydd och sen när d ha läkt så e d helt ok! Visst e man säkert öm efter att ha fått en gobeläng broderad i och utanpå rullatirullan men d går väl över. Jag va öm utan stygn så. Jag kunde sitta utan simring o så, men gick lite bredbent och va väl lite nervös när jag sket. Men vafan, man har ju en gullbebbe iställe. D e värt mer än oron att nån ha broderat in "borta bra men hemma bäst" i mellangården.
    Vrider mig av skratt här, sambon ger mig konstiga blickar   Broderat liksom.. Aj, tror jag får skrattkramp i magen :/

Men, jag håller helt med om att det är totalt blåst att "välja" kejsarsnitt av ren bekvämlighet. Med tanke på att det faktiskt medför vissa risker att cutta upp hela buken också. Men var och en gör som dom vill förmodar jag.
  • Foxx
    Svar på #880
    Trollvinter skrev 2009-03-12 20:36:34 följande:
    Jag tänkte lixom omstädigt såtillvida att d ska bytas körkort, bankkort, pass, i telkatalogen m.m.m.m. PLUS att man ska lära sig att man heter nåt annat o kunna skriva under med d sen, fast jag skriver som ett röppel så folk kan nog tro att jag skriver vasomhelst förstås... Lika bäst e d nog att leva som sambor bara, vi har d bra ändå fast jag numera går under namnet "Buken" här hemma, funderar på om man kan se d som trakasseri?! D e iofs han som satt mig i denna situation...
    Haha, ja man kanske ses som lätt förvirrad om man inte vet vad man heter. Måste nog tänka om jag med vad gäller namnbyte.
    Yess, lätt att det är trakasserier. Säg åt han att nästa gång är det tammetutten HAN som får vanka runt och vara fet
  • Foxx
    Svar på #877
    Garageänkan skrev 2009-03-12 20:14:45 följande:
    Förresten Foxx: Gör Bibblers arbetsplats renoveringar av typ badrum eller vem fan ska man vända sig till? Vi ska ju riva hela ena badrummet och sen ska vi slå ut en vägg till ett förråd och bygga ut badrummet med det. Och pika vattenslinga i golvet för värme osv. Det är ju gammalt kakel på väggarna och klinkersgolv och alla säger att man kan lägga på nytt och lämna det gamla under men jag är inte säker på att de som en gång lade det kaklet visste vad de gjorde och att det blev korrekt gjort och tätat osv. Så jag vill att det skall rivas ner så man kan se om det är nån ev fukt bakom eller vattenskada. Man vill ju inte göra fint och sen måsta riva om de kommer fram att det är nåt röppelarsul som gjort det innan. Alla hemmafixare är int bra hemmafixare. Det är väl ett av problemen me att köpa hus som nån annan redan meckat på. Man vet aldrig hur seriösa de är samt detta badrum renoverades för ca 11 år sen och har sett sina (inte så vackra) dagar redan... Kan du höra efter med Bhoob lite om han har någe tips och tricks. Det som e skönt är ju att man får ju rätt om det är nå dolda fel i över 5 år på vatten och sånt när man köper ett hus som är beggat.
    Alltså, jag var tvungen att visa inlägget för Bhoobster för jag orkade inte rabbla :P Han sa två saker: 1. Ring honom! 2. INTE lämna kvar gamla kakel och klinkers. Och så yrade han nåt om att det inte är nå svårt att kakla och lägga klinkers, däremot är det bra om nåt "proffs" fuktspärrar före så det blir rätt gjort.
    Det finns en hel bunt med regler för våtrum, och har man gjort minsta lilla fel så kan försäkringsbolaget börja tugga. Men jag ska försöka valla med Bob imorgon eller på söndag så kan han säkert babbla dig snurrig gällande det där!

Apropå ingenting så satt han och rabblade Arvikaband idag. Liite sugen tror jag. Haha.
  • Garageänkan
    Foxx skrev 2009-03-13 23:28:58 följande:
    Alltså, jag var tvungen att visa inlägget för Bhoobster för jag orkade inte rabbla :P Han sa två saker: 1. Ring honom! 2. INTE lämna kvar gamla kakel och klinkers. Och så yrade han nåt om att det inte är nå svårt att kakla och lägga klinkers, däremot är det bra om nåt "proffs" fuktspärrar före så det blir rätt gjort. Det finns en hel bunt med regler för våtrum, och har man gjort minsta lilla fel så kan försäkringsbolaget börja tugga. Men jag ska försöka valla med Bob imorgon eller på söndag så kan han säkert babbla dig snurrig gällande det där! Apropå ingenting så satt han och rabblade Arvikaband idag. Liite sugen tror jag. Haha.
    Jag vill OCKSÅ på Arvika. Bhoob och jag hade så trevligt och gemytligt och vi var alltid helt nyktra och stadiga också, förra året. Men får jag låna han nästa sommar igen? Snälla och kom me du också vetja...

Nu ska vi till eckerö en sväng så kan ni ju ringa om ni e på väg sen senare så kommer vi till stan. Ha det gött!
  • Garageänkan
    Svar på #910
    Stackars dig! *kram* Vet precis hur det är att ha så ont även om jag ännu inte blivit en stor barbapapa, men en liten en. Jag är ju hemma ensam med m i helgen och han vill ut och åka pulka i backarna och bygga snögubbar och bygga på sin trädkoja osv men jag kan ju knappt gå i snö ens för att det tar så fettans ont i benen och ryggen... M säger att vi ska fara till eckerö så moffa kan leka med han. Man känner sig så vettig som förälder som är helt inva...

Enligt FLs kalender är det ju "bara" 117 dagar kvar till bf. Jippi "BARA" hundra sjutton dagar. Önskar en lindring av detta ont annars vet jag inte hur jag ska orka tiden ut plus tre veckor vilket LÄR hända för jag har ju så otroligt tur hela tiden...
  • Jessys

Lider med er som har det tokigt. jag har faktiskt inte ont ngnstans mera skulle väl va mina återkommande mjölkstockningar isåfall

Troll: heja på att bebis kommer mycket snart!

jag har ju gjort både snitt och vag.fl o före Vincent föddes sa jag att skulle jag få välja mellan snitt o vag.fl skulle jag välja snitt.

men nu i efterhand vettitusan vad jag skulle välja riktigt.. både fördelar o nackdelar med båda.

• Foxx
    Svar på #915
    Jojo, du och Bhoobcat var riktigt stabila. Det märkte jag inte minst på antalet borttappade lurar, antalet förvirrade mess då den skulle återfinnas, och framför allt på den höga eurotechnomusiken som fortfarande sitter i karossen på Volvon (ett svagt dunkande i E-type-takt, jag LOVAR). Stabila som fan Men låna på du, jag är frikostig av mig :P Ni hade väl boka återträff i sommar egentligen? Men så gick du och blev på tjocken istället Själv är jag ju inte riktigt festivalmänniska. Men kanske, kanske att jag lagar mig med nåt tag.
    Vi ringer på sen (som att du läser det här före du är hemma liksom :P ) Mormor-Bob ska bjuda på mat idag, TROR jag. Han bara mumlar ur sig saker handär karln så man vet inte så noga alla gånger vad han tänkt lilla Bob
    Garageänkan skrev 2009-03-14 07:58:20 följande:
    Jag vill OCKSÅ på Arvika. Bhoob och jag hade så trevligt och gemytligt och vi var alltid helt nyktra och stadiga också, förra året. Men får jag låna han nästa sommar igen? Snälla och kom me du också vetja... Nu ska vi till eckerö en sväng så kan ni ju ringa om ni e på väg sen senare så kommer vi till stan. Ha det gött!
  • Foxx

Men är det inte så att om man gör kejsarsnitt första gången, så kanske man hamnar på det alla gånger? För att det där snittade och ihopsydda inte riktigt pallar med en vag. förlossning? Eller är jag helt ute och cyklar.. Iaf är väl risken högre om man blir snittad första gången och sen vill föda "normalt"?
    Själv har jag blivit opererad i magen av andra orsaker, så jag vet hur ont det kan göra att vara uppskuren. Av den orsaken skulle jag nog helst föda vaginalt. Iofs är det väl kanske ingen dans på rosor att spricka upp från naveln till ryggraden heller..
    Men det där får man ju inte alltid bestämma själv heller, beroende på hur bråkig bebbo man har! Huvudsaken är ju trots allt att förlossningen går bra för både bebis och mor.

• Garageänkan

Jag skulle inte vilja ha snitt även om jag va så rädd förra gången. Sprack inte ett skit tack vare Trolls jättebraiga knep

Svar på tråden Ålandstråd 8