• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Foxx
    Svar på #870
    NÄJ, inte klaga, du ska vara TACKSAM! Glöm inte det, nevär! *hötter med fingret*
    Jag ska jaga på Bob att vi ska komma och våldgästa. Så får jag tryna på ert hus ockaå, hähä
  • Garageänkan
    Svar på #872
    Ja. Gör så. Men allt e upp o nervänt och så men visst Kom ni bara. Tag med skyddskläder och hjälm Hör av er före och räkna inga me nån kaka om ni inga ringer typ flera timmar i förväg
  • Foxx

Haha, Bob BOR i sina byggkläder så det är nog ingen risk att han kommer uppiffad. Och jag får väl ta ridhjälmen på mig eller nåt Sen är det inte så att vi har FINT härhemma heller, så är inte bortskämd på det sättet!
    Jag säger att han får ringa före joo. För utan kaka vill han nog inte bli :P

Nu blir det teevee och glass. Lill-lördag för gamlingar helt enkelt.

• Garageänkan
    Svar på #874
    Ja men vad kul me sällskap faktiskt Kanske jag har nån grej han kan bygga på lite? *funderar*
  • Nilam 84
    Foxx skrev 2009-03-12 19:31:35 följande:
    Melinda är jättevackert faktiskt, och inte så himla vanligt heller
    Visst e d Inte så lätt att säga för de små bara, hos dagmamman säger de Inda och hon själv säger Ninna
  • Garageänkan
    Svar på #874
    Förresten Foxx: Gör Bibblers arbetsplats renoveringar av typ badrum eller vem fan ska man vända sig till? Vi ska ju riva hela ena badrummet och sen ska vi slå ut en vägg till ett förråd och bygga ut badrummet med det. Och pika vattenslinga i golvet för värme osv.

Det är ju gammalt kakel på väggarna och klinkersgolv och alla säger att man kan lägga på nytt och lämna det gamla under men jag är inte säker på att de som en gång lade det kaklet visste vad de gjorde och att det blev korrekt gjort och tätat osv. Så jag vill att det skall rivas ner så man kan se om det är nån ev fukt bakom eller vattenskada. Man vill ju inte göra fint och sen måsta riva om de kommer fram att det är nåt röppelarsul som gjort det innan. Alla hemmafixare är int bra hemmafixare. Det är väl ett av problemen me att köpa hus som nån annan redan meckat på. Man vet aldrig hur seriösa de är samt detta badrum renoverades för ca 11 år sen och har sett sina (inte så vackra) dagar redan...

Kan du höra efter med Bhoob lite om han har någe tips och tricks.

Det som e skönt är ju att man får ju rätt om det är nå dolda fel i över 5 år på vatten och sånt när man köper ett hus som är beggat.
  • Me81
    Jillsan80 skrev 2009-03-12 15:33:26 följande:
    Ja just d, ja kan o kan, men hur kul e d då
    nå d va väl d ja mena..hur kul skulle d va..
  • Me81

Melinda har ja alltid gillat..när ja va liten ville ja heta det..en annan i ngn klass under mig i lågstadiet hette så..

• Trollvinter
    Svar på #862
    Jag tänkte lixom omstädigt såtillvida att d ska bytas körkort, bankkort, pass, i telkatalogen m.m.m.m. PLUS att man ska lära sig att man heter nåt annat o kunna skriva under med d sen, fast jag skriver som ett röppel så folk kan nog tro att jag skriver vasomhelst förstås...
    Lika bäst e d nog att leva som sambor bara, vi har d bra ändå fast jag numera går under namnet "Buken" här hemma, funderar på om man kan se d som trakasseri?! D e iofs han som satt mig i denna situation...
Svar på tråden Ålandstråd 8