• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Garageänkan
    Clarissa83 skrev 2009-03-17 19:06:33 följande:
    Hur många av er har ätit postafan? Fick just veta att gomspalt är väldigt vanligt i samband med den medicinen och ändå ger läkarna den?! Man blir ju livrädd nu att det ska va nå fel på bebis !!
    Jag tog den ibland inte en hel karta ens.
    Postafen och gomspalt? Var har du hört det ifrån? Fick det utskrivet av läkare tom fast det är receptfritt för att man får dra av på deklarationen då.
    All info jag sett om den så finns inga rön om det så det skulle va intressant.
  • Garageänkan

De enda biverkningarna är ju dåsighet.
    Man kan ju ta en på morgonen om man mår illa för det verkar 12 timmar och det är helt ok att ta en morgon och en kväll alltså 2 i dygnet.

• Clarissa83

Jag fick det också utskrivet fast det var receptfritt.. Jag fick höra det av en kompis vars svärmor är barnmorska.. Och hon kunde inte begripa vilken läkare som gett mej dem...

• Clarissa83

"Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats." fass.se

lurigt det här....

• Garageänkan
    Clarissa83 skrev 2009-03-17 19:25:34 följande:
    Jag fick det också utskrivet fast det var receptfritt.. Jag fick höra det av en kompis vars svärmor är barnmorska.. Och hon kunde inte begripa vilken läkare som gett mej dem...
    Sökte lite och hittade inget alls om det iaf. Skulle det vara något farligt skulle de inte ge recept på det, jag lovar. Det fanns ju en åksjuketablett på 60 talet som läkare skrev ut som gav missbildade barn, med för korta armar och ben osv kanske det hon blandar ihop med?
  • Clarissa83

Hmm.. ja jag blev förvirrad nu, en bm borde ju veta sånt här.. nå glad blev jag nu iaf efter att ha läst detta :)

• Garageänkan

Jag lovar att det inte är farligt då skulle det absolut stå överallt i rekommendationer osv.
    LKG har funnits sen urminnes tider och kommer inte från att man tar postafen
    .

• Clarissa83

Hoppas jag inte gjort någon skärrad nu.. hehe

• Garageänkan
    Clarissa83 skrev 2009-03-17 19:30:51 följande:
    Hmm.. ja jag blev förvirrad nu, en bm borde ju veta sånt här.. nå glad blev jag nu iaf efter att ha läst detta :)
    Jag är 100% säker på att det är Ok, jag frågade OF när han skrev ut dem åt mig, det är 100% riskfritt att ta dem 2 ggr dygnet. Om det föds 200 barn i sverige med LKG per år så är det ju inte direkt en stor del.

Det är jäkligt dumt av din kompis svärmor att skrämmas om hon inte har något bevis på det hon säger är sant!
  • Garageänkan

Jag blev förresten sjukskriven tills den 21.4 och sen förmodligen graviditeten ut. "kul" Fast jag gör ingen nytta på jobbet heller så me min rygg och ben som "lossnar"

Så ni som har bebisar och är hemma om dagarna får GÄRNA komma och underhålla mig fram tills i sommar...

Svar på tråden Ålandstråd 8