• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Me81
    Garageänkan skrev 2009-03-14 10:56:51 följande:
    Jag skulle inte vilja ha snitt även om jag va så rädd förra gången. Sprack inte ett skit tack vare Trolls jättebraiga knep
    va e d för knep då? *nyfiken*
  • Jessys
    Foxx skrev 2009-03-14 10:49:13 följande:
    Men är det inte så att om man gör kejsarsnitt första gången, så kanske man hamnar på det alla gånger? För att det där snittade och ihopsydda inte riktigt pallar med en vag. förlossning? Eller är jag helt ute och cyklar.. Iaf är väl risken högre om man blir snittad första gången och sen vill föda "normalt"? Själv har jag blivit opererad i magen av andra orsaker, så jag vet hur ont det kan göra att vara uppskuren. Av den orsaken skulle jag nog helst föda vaginalt. Iofs är det väl kanske ingen dans på rosor att spricka upp från naveln till ryggraden heller.. Men det där får man ju inte alltid bestämma själv heller, beroende på hur bråkig bebbo man har! Huvudsaken är ju trots allt att förlossningen går bra för både bebis och mor.
    har man gjort 2 snitt tidgare blir det snitt i fortsättningen också.
    o som sagt, jag är ju snittad men födde vag. denna gång..
  • Garageänkan
    Svar på #921
    Fråga om troll vill dela med sig Vet inte om det är sanning men alla som kommit ihåg detta lilla knep har inte behövt spricka alls eller typ nåt litet stygn bara. Så det är värt att testa tycker jag.
  • Garageänkan
    Svar på #924
    Nej. Här smörjs inget alls. Det är under själva förlossningen det sker
  • Quiet thoughts
    Garageänkan skrev 2009-03-14 15:25:21 följande:
    Nej. Här smörjs inget alls. Det är under själva förlossningen det sker
    haha
    ja just det, det har jag nog läst.
    Det är något med själva krystningen väl, att inte ta i allt för mkt då huvudet kommer ut utan låta det typ...ja hur förklarar man
    Jag vet vad jag tänker men kan inte förklara.
    De där glömde jag själv totalt
  • Jessys

på mig hällde dom ngn olja när V´s huvud va på väg ut..

o faan va svårt de var att ej trycka på när man inte fick. shit!..

• Trollvinter

Tjoho, ja om ni vill veta om mina underlivsknep så varsågoda! Haha... Nej men jag tror Garage menar att man inte ska krysta typ om man säger FÖR mkt, utan låta huvudet åka in o ut (likt penisen gjorde några månader innan) för att töja samt att huvudet då roterar lättare i förlossningskanalen... Jag krystade inte vid varje värk utan lät lixom allt töja sig och då när huvudet tänjer ut så e d mindre risk att spricka. Som Jessys säger så e d inte alldeles lätt, men jag hade ju EDA så jag kände inte av krystvärkarna på samma sätt som hon gjorde som va utan bedövning.
    Har aldrig smörskat mitt underliv med nånting. Sånt där hamnar i skymundan för mig, e väl en kroppsdel som ligger i dvala just nu. D tycker inte att d e så kul om d lixom e en massa spörm där om d sku va att vi åker in plötsligt. Så inga färdknäppar här. TYVÄRR... Fast foglossningen gör d rätt omöjligt oxå...

• Jessys

Nä fy dvale va svårt det var
    ja fick nog sys ett par stygn men de va inte så farligt. inte när ja tänker på det nu. men då när man låg där me benen i sär o va allmänt öm där nere ändå gjorde det JÄTTE (läs jävligt) ont! o bedöva bara de första stygnen. retsen spraya dom bara bedövningsspray o de funka ju nada. SKÖÖÖNT när man kände varje nåltag hoho.

• Quiet thoughts
    Jessys skrev 2009-03-14 17:00:48 följande:
    Nä fy dvale va svårt det var ja fick nog sys ett par stygn men de va inte så farligt. inte när ja tänker på det nu. men då när man låg där me benen i sär o va allmänt öm där nere ändå gjorde det JÄTTE (läs jävligt) ont! o bedöva bara de första stygnen. retsen spraya dom bara bedövningsspray o de funka ju nada. SKÖÖÖNT när man kände varje nåltag hoho.
    Påminn mig icke

Svar på tråden Ålandstråd 8