• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Mysan59
    AnnsoPannso skrev 2009-03-06 21:20:38 följande:
    Nja, är väl ganska skeptisk till mediala förmågor. Har aldrig varit med om något själv, men vem vet... Ni här i tråden som har mediala förmågor, hur yttrar sig dom? Om ni vill berätta.
    Här är en rätt bra sida som du kan kika på om du är intresserad

overnaturligt.ifokus.se
  • TBS

De medium som tror sig ha övernaturliga förmågor är korkade men (ofta) harmlösa knasbollar.

De som dessutom lurar av människor deras pengar (läs: tar emot pengar för sina tjänster) är avskyvärda lögnare som inte förtjänar annat än förakt

• Mysan59
    TBS skrev 2009-03-06 21:28:21 följande:
    De medium som tror sig ha övernaturliga förmågor är korkade men (ofta) harmlösa knasbollar. De som dessutom lurar av människor deras pengar (läs: tar emot pengar för sina tjänster) är avskyvärda lögnare som inte förtjänar annat än förakt
    Fast nu tycker jag att ditt inlägg var ganska korkat. (Första meningen)
  • TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-06 21:29:09 följande:
    Är du möjligen synsk själv?
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:28:21 följande:
    De medium som tror sig ha övernaturliga förmågor är korkade men (ofta) harmlösa knasbollar. De som dessutom lurar av människor deras pengar (läs: tar emot pengar för sina tjänster) är avskyvärda lögnare som inte förtjänar annat än förakt
    Jaha så fick man ytterligare en diagnos: Korkad.
    Trångsynthet är dock ofta inget jag förknippar med goda personlighetsdrag så.
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-06 21:29:09 följande:
    Sant det.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:30:43 följande:

Jaha så fick man ytterligare en diagnos: Korkad. Trångsynthet är dock ofta inget jag förknippar med goda personlighetsdrag så.
    Det är inte trångsynt att inte tro på tomtar, enhörningar, spöken eller trolleri
    det är realistiskt.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:29:50 följande:
    Vad har det med saken att göra om Mysan är synsk eller inte? Det du skrev var ju rätt korkat ärligt talat.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:32:08 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:30:43 följande: Det är inte trångsynt att inte tro på tomtar, enhörningar, spöken eller trolleri det är realistiskt.
    Jag kallar det trångsynt att tycka att alla mediala människor är korkade jo.
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-06 21:29:50 följande:
    Måste jag vara synsk för att tycka att ditt inlägg var korkat?

Nej, tyvärr är jag inte det, men känner en del som är det. Och jag har sagt det förut, men säger det igen, dom kommer från olika samhällsklasser och har olika utbildningar, även akademiska, så korkad... Ja det tror jag inte.
Svar på tråden Tror du på medium?