• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Fröken Freda
    Radium skrev 2009-02-27 07:58:33 följande:
    Fröken Freda: "Förstår inte det hemska med oss mediala människor. Varför är det så hemskt att kunna ha föraningar om vad som hänt en person eller kommer att hända?" - Det som är hemskt, det är att det simmar omkring många fula fiskar i den här branschen som bara är ute efter en enda sak - och det är att tjäna pengar på andra människors sorg och utsatthet genom att påstå att de kan "prata" med deras döda familjemedlemmar. De säger att de kan sia om framtiden, eller bota dig från sjukdom med handpåläggning. En del är så giriga att de inte ens kan tala med en medmänniska i 30 min via telefon utan att sno 19 kr/min. En del medium vill att du betalar 200 kronor för ett e-mail svar. En del tar 100-200 kronor betalt för ett sms-svar. Det som är hemskt är alltså de penningkåta medium som pysslar med bedrägeri, vilket är brottsligt.
    Och då passar ni på att dra alla över en kam då?
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-02-26 22:25:45 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-02-26 20:15:25 följande: Det har jag heller aldrig påstått. Jag jämför bara era påstådda förmågor med andra precis lika absurda, otroliga och (om de är sanna!) fantastika förmågor och hur det vore skandal att hålla något sådant för sig själv i hemlighet. Ett bevis för era påståenden skulle förändra världen som vi idag känner till den, inser ni inte hur stor betydelse det skulle ha?
    Men det var ju en jädra mysko paralell också att dra!
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Cute Baby

Jag tror!

för ca 2 år sen tog en vännina livet av sig. efter ett par månader pratade en lärare med oss om att hon ska åka till en annan stad och träffa sin syster, där fanns det en kvinna som kunde se dem döda. eller vad man nu kalar dem!

men i alla fall allt läraren fick med sig va ett kort på väninnan som tog självmord.
    när hon kom tillbacka hade hon skrivit allt som kvinnan sagt om vånninan, och helllt otrolig hon sa saker som ingen annan viste förutom jag o en till tjej, och massa annat så ja när jag hört det där så tror jag

• Mysan59
    SkåneP skrev 2009-03-01 13:58:59 följande:
    lol
    Jo men, det är ju ett jädrans tjat om samma sak hela tiden. Såå tröttsamt!

Hela tråden blir bara en massa tjat...
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-01 14:01:12 följande:

Men det var ju en jädra mysko paralell också att dra!
    Varför? En förklaring eller motivering vore kanske på sin plats?
  • R Franklin

Mysan59 skrev 2009-03-01 12:58:47 följande:

Men kan du inte ge dig nån gång?
    Man skall låta dumheter, absurdheter och otroliga påståenden gå oemotsagda förbi enbart för att den som kommer med påståendena använder sig av egna definitioner och värderingar?
  • mion

Detta vill jag veta= Han Jörgen (känd från tv) blev testad av insders robert aschberg om en tjej som påstods vara försvunnen,han såg en massa bla annat att hon va död o låg nånstans.... Tjejen mådde hur bra som helst o var livslevande (kmr inte riktigt ihåg om det fanns nån speciell tjej eller om det va påhittat) men iaf när dom kom dit o skulle prata med han om bluffen så slängde han bara igen dörren o vägrade prata med dom... O han har dom använt i det okända (heter det så) o jag tror inte ett skit på honom efter aschbergs avslöjande....

Nån som vet nåt om detta berätta gärna om just detta...

• Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-01 18:10:25 följande:

Mysan59 skrev 2009-03-01 12:58:47 följande:
    Man skall låta dumheter, absurdheter och otroliga påståenden gå oemotsagda förbi enbart för att den som kommer med påståendena använder sig av egna definitioner och värderingar?
    Men frågan i tråden var: "Tror du på medium?
    Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?"

Men ingen av dom som tror, kommer med några otroliga påståenden.

Talar bara om att dom tror och deras egna upplevelser.
  • R Franklin

Mysan59 skrev 2009-03-01 18:19:41 följande:

Men ingen av dom som tror, kommer med några otroliga påståenden.
    Öhm jo....

"Jag tror på mediala människor då jag är medial själv"

Blir det mer tydligt än så?
Svar på tråden Tror du på medium?