• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Mysan59

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:45:23 följande:

Ja tydligen är det så. Vi som tror på detta blir utmålade som mindre begåvade eller mindre stående känns det som och jag tycker i ärlighetens namn att man kan hålla sånt inom sig.
    Ja, jag skulle aldrig få för mig att gå in på religion och kalla dom för korkade m.m. för dom tror på nån gud. Jag gör inte det, men jag hånar inte dom som gör det.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:43:09 följande:

Jag tror inte att jag besitter med "över"naturliga förmågor mer än någon annan människa så där har du fel. Tror att alla människor har förmågan om man bara öppnar sig för sådana här saker och ger det en chans.
    Menar du förmåga att med hjälp av informationen du redan har, kunna uppskatta hur framtiden kommer att te sig?

Det kan jag också, det kallas för sunt förnuft,
    och det gör varken dig eller mig det minsta "medial"
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:49:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:43:09 följande: Menar du förmåga att med hjälp av informationen du redan har, kunna uppskatta hur framtiden kommer att te sig? Det kan jag också, det kallas för sunt förnuft, och det gör varken dig eller mig det minsta "medial"
    Vem har sagt att jag uppskattar hur framtiden kommer bli när jag spår? Såvitt jag vet har jag aldrig skrivit det själv eftersom jag aldrig skrivit något om det kan du heller omedvetet veta hur jag kan se vissa saker hända innan de ens har hänt.
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:49:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:43:09 följande: Menar du förmåga att med hjälp av informationen du redan har, kunna uppskatta hur framtiden kommer att te sig? Det kan jag också, det kallas för sunt förnuft, och det gör varken dig eller mig det minsta "medial"
    Förresten. Förklara gärna din egen (ingen annans) deifition på medialitet. Skulle vara intressant att höra om det. Hur overkligt och orealistiskt du än tycker att det är.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:53:16 följande:

Förresten. Förklara gärna din egen (ingen annans) deifition på medialitet. Skulle vara intressant att höra om det. Hur overkligt och orealistiskt du än tycker att det är.
    Allt ifrån att se framtiden i tarot-kort till att avgöra någons framtid med hjälp av händernas linjer eller födelsedatum, till att prata med djur eller andar.
    Sätten att luras är lika många som antalet cellulit-krämer på internet (gammalt djungelordspråk)
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:58:37 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:53:16 följande: Allt ifrån att se framtiden i tarot-kort till att avgöra någons framtid med hjälp av händernas linjer eller födelsedatum, till att prata med djur eller andar. Sätten att luras är lika många som antalet cellulit-krämer på internet (gammalt djungelordspråk)
    Anser du att de olika sätt att spå på som du nämner är fiffel och båg? Tror du att det finns någon (om så en enda person) som faktiskt kan se in i framtiden (inte uppskatta för att uppskatta är inte samma som att se in i framtiden)
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:02:12 följande:

Anser du att de olika sätt att spå på som du nämner är fiffel och båg? Tror du att det finns någon (om så en enda person) som faktiskt kan se in i framtiden (inte uppskatta för att uppskatta är inte samma som att se in i framtiden)
    Jag inte bara tror, jag vet att ingen kan se in i framtiden. Helt enkelt eftersom att framtiden inte existerar, det finns en babiljard variabler som påverkar hur framtiden kommer att se ut förutsättningarna ändras hela tiden
  • redneck girl

nej det gör jag inte(om jag inte blir överbevisad).

• Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 22:08:05 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:02:12 följande: Jag inte bara tror, jag vet att ingen kan se in i framtiden. Helt enkelt eftersom att framtiden inte existerar, det finns en babiljard variabler som påverkar hur framtiden kommer att se ut förutsättningarna ändras hela tiden
    Okej vad bra att du är säker på din sak men är det inte lite väl fel av dig att kalla andra korkade bara för att de inte delar din åsikt? Om du bortser från vad de faktiskt tror på? Jag anser själv att även om jag inte tror på samma som du så har jag en plikt som människa att respektera ditt val och det ger mig ingen som helst rätt att kalla dig korlad eller annat likasinnat ord för det.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:16:12 följande:

Okej vad bra att du är säker på din sak men är det inte lite väl fel av dig att kalla andra korkade bara för att de inte delar din åsikt? Om du bortser från vad de faktiskt tror på? Jag anser själv att även om jag inte tror på samma som du så har jag en plikt som människa att respektera ditt val och det ger mig ingen som helst rätt att kalla dig korlad eller annat likasinnat ord för det.
    Jag håller med om att det inte var snällt.
    Var ärlig! Finns det inget någon kan tro på som skulle få dig att dra slutsatsen att personen i fråga var en smula bakom flötet? Någon som tror sig ha tomtar i källaren eller tror att hunde kan flyga om han bara ville?
    Om jag påstår att jag vet vilka som kommer att vinna nobelpriset i litteratur de kommande 10 åren, skulle du verkligen acceptera det som en möjlig sanning?
Svar på tråden Tror du på medium?