• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-08 20:38:30 följande:
    Ok, då föreslår jag att du kollar på nåt avsnitt av programmet. Vem vet, du kanske finner det intressant. Visst kan det väl vara så att medium ser fel i vissa fall men om det är många saker som stämmer så finner jag det rätt otroligt att de skulle ha gissat sig till det. Framförallt om det gäller att peka ut vart ett offer ligger nånstans och inte ens polisen har koll eller nåt att gå på. Det skulle isåfall vara om mediumet är mördaren då.
    Anta att det faktiskt fungerade så som det framställs i programmet..
    Vad skulle polisen ha för anledning att inte använda sig av medium vid VARJE mordutredning? Varför vänta tills den "kört fast"?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-08 20:48:53 följande:
    Anta att det faktiskt fungerade så som det framställs i programmet..Vad skulle polisen ha för anledning att inte använda sig av medium vid VARJE mordutredning? Varför vänta tills den "kört fast"?
    Vad är det som säger att de inte gör det. Jag har då rakt inte koll på alla mordutredningar. Sen tror jag att de kollar upp det tidigare om det är så att nåt medium hjälpt dem förut att lösa fall. Men som sagt så är jag ingen mordutredare så jag kan bara anta.
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-08 20:54:54 följande:
    Vad är det som säger att de inte gör det. Jag har då rakt inte koll på alla mordutredningar. Sen tror jag att de kollar upp det tidigare om det är så att nåt medium hjälpt dem förut att lösa fall. Men som sagt så är jag ingen mordutredare så jag kan bara anta.
    OM dom gjorde det varför berättar dom inte om det isf?

Om polisen betalar för tjänsterna så måste det redovisas, men det finns så vitt jag vet inga registrerade utbetalningar till siare.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-08 21:01:32 följande:
    OM dom gjorde det varför berättar dom inte om det isf?Om polisen betalar för tjänsterna så måste det redovisas, men det finns så vitt jag vet inga registrerade utbetalningar till siare.
    Som sagt. Jag har inte läst protokollen från mordutredningarna och har heller inte koll på deras ekonomi.
    Menar du att du har koll på alla utredningar så du kan säga att det aldrig redovisats?
  • Smulan87

Nej.       

BF 11Juni 2009
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-08 21:01:32 följande:
    OM dom gjorde det varför berättar dom inte om det isf? Om polisen betalar för tjänsterna så måste det redovisas, men det finns så vitt jag vet inga registrerade utbetalningar till siare.
    Ehhh hur vet du det? Det är mest utomlands som dom tar hjälp av medium, vad jag vet.
  • Trynträ
    Mysan59 skrev 2009-03-08 21:21:35 följande:
    Ehhh hur vet du det? Det är mest utomlands som dom tar hjälp av medium, vad jag vet.
    Precis. Undrar jag med.
  • TBS
    Svar på #184
    Jag vet att polisens utgifter granskas hårt av tex media och andra som vill veta hur skattemedel används, eftersom att det rör sig om offentliga handlingar är det lättillgänglig information. OM polisen hade något medium på avlöningslistan skulle det vara årets scoop, särskilt i dessa tider av nedskärningar och ökande frekvens av ouppklarade brott.
    Därför anser jag det osannolikt att polisen skulle göra det, TROTS att jag inte läst varenda polisutredning.

Allvarligt! TROR du verkligen att det finns någon som kan se framtiden eller tala med spöken? Eller VILL du bara tro det?
  • TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-08 21:21:35 följande:
    Får vända på frågan?!

Varför används isf den här metoden utomlands men inte i Sverige? Är svenska poliser inte intresserade av att lösa mordfall snabbare? Det finns ju "bevis" på att det fungerar i form av utländska utredningar som använt sig av medium. Det är ingen ny företeelse att polisen studerar andra länders teknik för att göra arbetet effektivare.
Svar på tråden Tror du på medium?