• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:36:51 följande:
    Bra jämförelse. Det är naturligtvis svårt att säga att peronen som hypnotiseras inte låtsas, men å andra sidan är det inte svårt att kontrollera hypnotisörens äkthet, låt ett antal oberoende testpersoner hypnotiseras. Simsalabim: bluffaren är avslöjad!
    Det där har ju iof gjort tidigare och man har ändå inte kunnat påvisa varken äkthet eller falskhet i de fallen jag stött på. Var dock väldigt länge sen och kommer ej ihåg vad dokumentärerna jag såg hette.

Så det där finns ju inte riktigt belägg för heller då. {#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:39:53 följande:
    Att vi orkar vad då?
    Att ni orkar hålla på och försöka överbevisa folk att tro som nio trots att det hittills tagit er, hmm, 42 sidor (!) utan märkbart resultat kanske?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Mysan59

Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:43:38 följande:

Hon jag var hos hade med vanliga spelkort. Var det i gbg?
    Nä, i Stockholm och det var ca 13-14 år sen...
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:45:25 följande:

Det där har ju iof gjort tidigare och man har ändå inte kunnat påvisa varken äkthet eller falskhet i de fallen jag stött på. Var dock väldigt länge sen och kommer ej ihåg vad dokumentärerna jag såg hette. Så det där finns ju inte riktigt belägg för heller då.
    Varför misslyckades testerna då?
  • Mysan59

Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:46:34 följande:

Att ni orkar hålla på och försöka överbevisa folk att tro som nio trots att det hittills tagit er, hmm, 42 sidor (!) utan märkbart resultat kanske?
    Ja Fröken Freda, du hann före mig, men visst menade jag ungefär så
  • TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-21 20:54:34 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:46:34 följande:
    Ja Fröken Freda, du hann före mig, men visst menade jag ungefär så
    Tja vad ska jag säga, någonstans hittar ju även ni orken att försvara er tro. Varför skulle min ork tryta, men inte eran?

Jag hyser inga större förhoppningar om att omvända de som debatterar för saken. Men kanske sitter någon därute och följer den här tråden. Om denne har funderingar på om medialitet existerar eller inte, känns det bra att kunna presentera hållbara argument för att det rör sig om människor som bluffar alt är så förvirrade att de TROR sig ha mediala förmågor. Jag betvivlar att de troende har "vunnit över" särskilt många tveksamma, till sin sida i just den här debatten.

Alla ämnen som inte tål att synas och att testas spricker som troll i solsken (förlåt om jag förolämpade någon troll-vän) när de lyfts fram i ljuset av sunt förnuft.
    spådomar är ett skolexempel på ett sådant ämne.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:54:25 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:45:25 följande: Varför misslyckades testerna då?
    Som sagt det var mycket länge sedan jag såg de och minns faktiskt inte. Måste vara mer än 10 år sedan.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 21:02:17 följande:
    Tja vad ska jag säga, någonstans hittar ju även ni orken att försvara er tro. Varför skulle min ork tryta, men inte eran? Jag hyser inga större förhoppningar om att omvända de som debatterar för saken. Men kanske sitter någon därute och följer den här tråden. Om denne har funderingar på om medialitet existerar eller inte, känns det bra att kunna presentera hållbara argument för att det rör sig om människor som bluffar alt är så förvirrade att de TROR sig ha mediala förmågor. Jag betvivlar att de troende har "vunnit över" särskilt många tveksamma, till sin sida i just den här debatten. Alla ämnen som inte tål att synas och att testas spricker som troll i solsken (förlåt om jag förolämpade någon troll-vän) när de lyfts fram i ljuset av sunt förnuft. spådomar är ett skolexempel på ett sådant ämne.
    Du har inte heller några hållbara argument TBS så det där är ju bara något du anser av egen personlig tro.

Ja vi försvarar vår tro eftersom vi önskar att folk kunde acceptera oss som människor även om vi tror på något annat, istället för att kalla oss dumma och korkade etc. Är det så konstigt?

Jag är knappast ute efter att övertyga er om att det vi pratar om är det enda sanna. Däremot är jag ute efter att få respekt i min tro och acceptans. Men det kan ni inte ge mig och mina medtroende. Jo RFranklin har faktiskt förvånat mig lite. Men inte du.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-21 20:54:34 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:46:34 följande: Ja Fröken Freda, du hann före mig, men visst menade jag ungefär så
    Hehe då hade jag tolkat dig alldeles riktigt då. {#lang_emotions_laughing}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:11:10 följande:

Som sagt det var mycket länge sedan jag såg de och minns faktiskt inte. Måste vara mer än 10 år sedan.
    Då kanske exemplet inte kan anses som ett särskilt bra argument?!
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 21:23:10 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:11:10 följande: Då kanske exemplet inte kan anses som ett särskilt bra argument?!
    Exakt vad jag anser om dina argument du hittills kommit med då. {#lang_emotions_wink}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:14:50 följande:

Du har inte heller några hållbara argument TBS så det där är ju bara något du anser av egen personlig tro. Ja vi försvarar vår tro eftersom vi önskar att folk kunde acceptera oss som människor även om vi tror på något annat, istället för att kalla oss dumma och korkade etc. Är det så konstigt? Jag är knappast ute efter att övertyga er om att det vi pratar om är det enda sanna. Däremot är jag ute efter att få respekt i min tro och acceptans. Men det kan ni inte ge mig och mina medtroende. Jo RFranklin har faktiskt förvånat mig lite. Men inte du.
    Jag respekterar dig som människa och jag brinner för din rätt att uttrycka din tro och dina åsikter (även de korkade)

Tron däremot kan bara vinna respekt och acceptans om den kan verifieras på något sätt. Hittills har ni (och alla andra som påstått sig besitta mediala förmågor)misslyckats med det.

För att citera en klok man: "extraordinary claims require extraordinary evidens" (extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis)
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 21:39:46 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:14:50 följande: Jag respekterar dig som människa och jag brinner för din rätt att uttrycka din tro och dina åsikter (även de korkade) Tron däremot kan bara vinna respekt och acceptans om den kan verifieras på något sätt. Hittills har ni (och alla andra som påstått sig besitta mediala förmågor)misslyckats med det. För att citera en klok man: "extraordinary claims require extraordinary evidens" (extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis)
    Ärsch... man bör respektera människor för dem de är, inte för deras tro.
    Låt oss säga att jag aldrig gjort en fluga förnär (säger nu inte att jag inte gjort det, har säkerligen sårat någon i mitt liv så se det som ett exempel) jag kanske är världens snällaste människa, ja kanske för snäll. Ja jag kanske rent av är skitsmart också.
    Varför ska jag då inte respekteras för den JAG är? Varför ska man dömma hunden efter håren som du gör i denna tråden?

Hur tror du det skule se ut om du går in på religionsforumet och talar om för dem där att alla muslimer misshandlar sina fruar tex?
    Jag vet visserligen att det jag just skrev inte är sant. Men det är ju faktiskt det du gör med oss som tror på medialitet. Du dömmer oss över håren och drar oss alla över en kam! Är det egentligen så olikt rasism tex? Där dömmer man också efter håren. Precis som du gjort hittills. Vi i denna tråden som tror på medialitet har fått glåpord och blivit dumförklarade av dig. Och ändå har du förmodligen aldrig träffat någon av oss som skrivit i denna tråden.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • TusseTvå

Jag har varit hos ett medium och skall gå till ett till snart. Respekterar folk som inte tror på dom, men jag älskar medium. Kanske inte tror på allt de säger, men att de ser saker, ABSOLUT!

• TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-22 19:34:33 följande:

Ärsch... man bör respektera människor för dem de är, inte för deras tro. Låt oss säga att jag aldrig gjort en fluga förnär (säger nu inte att jag inte gjort det, har säkerligen sårat någon i mitt liv så se det som ett exempel) jag kanske är världens snällaste människa, ja kanske för snäll.
    Det är ju precis det jag gör! Jag respekterar din person, fast din tro är korkad.

Däremot är jag tveksam mot människor som utger sig för att vara "världens snällaste" och när h*n påstår sig vara "FÖR snäll" börjar mina känselspröt att darra våldsamt.

Oavsett om du är snäll eller elak, kanske rent av dödar flugor så fort du får chansen, så förtjänar du att respekteras som människa. Dina åsikter och handlingar behöver däremot inte accepteras, du kan inte ens kräva respekt för dem. Den respekten måste förtjänas. I mitt fall handlar det om att du måste kunna presentera hållbara bevis för ditt påstående.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-22 19:34:33 följande:

Hur tror du det skule se ut om du går in på religionsforumet och talar om för dem där att alla muslimer misshandlar sina fruar tex? Jag vet visserligen att det jag just skrev inte är sant. Men det är ju faktiskt det du gör med oss som tror på medialitet. Du dömmer oss över håren och drar oss alla över en kam! Är det egentligen så olikt rasism tex? Där dömmer man också efter håren. Precis som du gjort hittills. Vi i denna tråden som tror på medialitet har fått glåpord och blivit dumförklarade av dig. Och ändå har du förmodligen aldrig träffat någon av oss som skrivit i denna tråden.
    Du vet väl om att det inte är RASISTISKT att påstå att de som tror på spöken etc är korkade??

Om du håller fast vid att det är så, så ska jag gärna bemöta argumentet, men jag tror att, om du tänker efter en gång till, förstår att påståendet är fullständigt barockt.

Kolla gärna www.wikipedia.org el googla: "rasism" om du är osäker.
  • Fröken Freda

Ja jag håller inte med TBS men orkar inte tjafsa om detta längre (har viktigare saker för mig) så lämnar härmed tråden.

♥ BF 20 November 2009 ♥
  • fallen angel
    BulbusCordis skrev 2009-02-22 20:57:30 följande:
    Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv? Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
    jag tror inte att medium kan hitta saker när de är långt borta.. som man kan se folk frågar här på fl..

men jag tror i största allvar att man kan prata med den andra sidan..
Svar på tråden Tror du på medium?