• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Fröken Freda
    Radium skrev 2009-03-03 10:09:27 följande:
    Fröken Freda "Det är ju bara att inse, så länge ni inte kommer att få era bevis så kommer ni fortsätta." - Hittills har inte en enda person lyckas bevisa för allmänheten att hon/han kan prata med döda människor. Det är bevis. Men det som jag faktiskt tycker är mer intressant är varför människor låter sig luras och utnyttjas av "medium"?
    Utnyttjas? Så man utnyttjas bara för att man tror på medium? Hur går det till om man kanske faktiskt aldrig lagt ett ruttet öre på det tex? Det kallar inte jag att utnyttja någon iaf.
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-02 21:50:07 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-02 20:35:44 följande: Rätta mig om jag har fel men att "prata" med andar är något annat än att "känna hurdan en person är eller agerar". Eller är ni plötligt inte mediala utan psykologer?
    Jag vet inte hur stora dina kunskaper är om tex spådomar men där handlar det om att få kontakt med den inre personen och inte med den yttre. Iaf för mig. På så vis kan ett medium förmedla mellan den medvetna personen och den undermedvetna personen.
    Men ja jag tror att människor på något vis kan få kontakt med andevärlden ja.
  • tvåtjejersmamma

Nej, jag tror inte alls på det.

• R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-03 17:32:08 följande:

Jag vet inte hur stora dina kunskaper är om tex spådomar men där handlar det om att få kontakt med den inre personen och inte med den yttre. Iaf för mig. På så vis kan ett medium förmedla mellan den medvetna personen och den undermedvetna personen. Men ja jag tror att människor på något vis kan få kontakt med andevärlden ja.
    Om du påstår att det är en inre eller yttre person är ointressant. Frågan är vad du kan få fram för information och om den informationen går att uppbringa på naturlig väg eller inte.
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-03 22:05:10 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-03 17:32:08 följande: Om du påstår att det är en inre eller yttre person är ointressant. Frågan är vad du kan få fram för information och om den informationen går att uppbringa på naturlig väg eller inte.
    Inte alls ointressant om man ser till vilket ämne man talar om. Jag tar det svaret som att du inte riktigt vet hur det hela funkar.
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-04 15:46:50 följande:

Inte alls ointressant om man ser till vilket ämne man talar om. Jag tar det svaret som att du inte riktigt vet hur det hela funkar.
    Nej i frågan om mediala kan få information om eller ifrån döda personer så är det faktiskt helt ointressant. Jag bryr mig inte heller om hur det fungerar, det jag fokuserar på är OM det fungerar, känns ANINGENS mer relevant faktiskt.
  • Fröken Freda
    Svar på #86
    Lägger in huvudfrågan i tråden då den verkar fallit bort.
    Tror du på medium? Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
  • Fröken Freda

Tillägg på föregående inlägg.
    Om du anser att det vi precis tagit upp är ointressant så har du ingen direkt födjupad kunskap i ämnet och då borde du faktiskt fundera över om du är rätt person att diskutera detta ämne om hur medialitet faktiskt fungerar.

• R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-04 18:25:54 följande:

Tillägg på föregående inlägg. Om du anser att det vi precis tagit upp är ointressant så har du ingen direkt födjupad kunskap i ämnet och då borde du faktiskt fundera över om du är rätt person att diskutera detta ämne om hur medialitet faktiskt fungerar.
    Du tycker alltså inte att man först borde konstatera med säkerhet ATT det fungerar, innan man börjar spekulera i hur?!
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-04 20:00:29 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-04 18:25:54 följande: Du tycker alltså inte att man först borde konstatera med säkerhet ATT det fungerar, innan man börjar spekulera i hur?!
    Jag antar att du viker av från mitt meddelande pga att du inte känner till hur tex en spådom kan fungera.
    Om man nu är så rädd för en spådom att man måste vara säker på att den kommer att ge det man hoppas så kanske man ska vänta och se vad som händer enligt min mening. Är man rädd för svaret bör man inte fråga. Det kan finnas en bister sanning.

Och varför måste man veta med säkerhet att det funkar? En tro är inget man behöver ha bevis för. Du kanske har det behovet men andra kanske inte har det.

Nä, sanningen att säga Franklin är att du och jag aldrig kommer att ha en gemensam åsikt om detta vilket du förmodligen vet. Så det är ingen idé att komma med moralpredikning i ämnet åt mig iaf. min tro är redan bestämd och den kan du inte ändra på. Bara jag kan ändra på den.
Svar på tråden Tror du på medium?