• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-01 22:06:52 följande:

Mysan59 skrev 2009-03-01 18:19:41 följande:
    Öhm jo.... "Jag tror på mediala människor då jag är medial själv" Blir det mer tydligt än så?
    Kan DU bevisa att dom INTE är det då?
  • qattla
    Mysan59 skrev 2009-03-02 17:30:43 följande:
    R Franklin skrev 2009-03-01 22:06:52 följande: Kan DU bevisa att dom INTE är det då?
    Dessvärre ligger ju bevisbördan på den som kommer med påstående "jag är medial" eftersom mer talar för att människan inte är det än att h*n är det.
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-02 17:30:43 följande:
    Kan DU bevisa att dom INTE är det då?
    Hur sjutton skulle det gå till hade du tänkt?
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-02 17:45:10 följande:

Hur sjutton skulle det gå till hade du tänkt?
    Det har jag ingen aning om!
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-02 18:03:26 följande:
    Det har jag ingen aning om!
    Ett ganska ogenomtänkt inlägg med andra ord eftersom jag omöjligen kan bevisa att någon inte är medial. Det fina i kråksången är ju dock, precis som qattla redan påpekat, att bevisbördan så klart ligger hos den som kommer med påståendet!
  • Fröken Freda
    Svar på #66
    R Franklin skrev 2009-03-01 18:08:36 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-01 14:01:12 följande: Varför? En förklaring eller motivering vore kanske på sin plats?
    Ja det är en rätt stor skillnad att jämföra någon som säger sig kunna bota sjukdomar enbart med handkraft med någon som kan känna på sig hurdan en person är eller hur denne agerar etc.
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda

Det jag inte förstår med er skeptiker, det är varför ni alltid måste gå in och bete er som att er värld är den enda rätta bara därför att den går att bevisa. Om någon tror på medium så måste ni så fort ni ser en sån tråd komma med era besserwisser-inlägg istället för att låta folk ha en enskild tro om något som detta. Precis som att vi som tror på medium accepterar era åsikter så borde även ni acceptera våra och därmed låta det gå. Inse att alla inte vill tro på den vetenskapliga delen av vår värld utan de trovs kanske väldigt bra med att tro på det de tror på.

Det är ju bara att inse, så länge ni inte kommer att få era bevis så kommer ni fortsätta. Ni kan inte ha mycket till liv då eftersom ni hela tiden måste bevisa saker och ting.
    Jag är själv glad att jag är så jordnära min tro och jag är jätteglad för det. Mår bra över det! Varför vill ni försöka ändra på sånt?

♥ Medial i väntan på plus ♥
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-02 20:35:44 följande:

Ja det är en rätt stor skillnad att jämföra någon som säger sig kunna bota sjukdomar enbart med handkraft med någon som kan känna på sig hurdan en person är eller hur denne agerar etc.
    Rätta mig om jag har fel men att "prata" med andar är något annat än att "känna hurdan en person är eller agerar". Eller är ni plötligt inte mediala utan psykologer?
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-02 19:59:07 följande:

Ett ganska ogenomtänkt inlägg med andra ord eftersom jag omöjligen kan bevisa att någon inte är medial. Det fina i kråksången är ju dock, precis som qattla redan påpekat, att bevisbördan så klart ligger hos den som kommer med påståendet!
    Suck, ja ett väldigt ogenomtänkt inlägg och inte ens speciellt allvarligt.

Jag har svårt att bara sitta och dividera om samma saker hela tiden, till slut blir jag småfånig.

• Radium

Fröken Freda
    "Det är ju bara att inse, så länge ni inte kommer att få era bevis så kommer ni fortsätta."

- Hittills har inte en enda person lyckas bevisa för allmänheten att hon/han kan prata med döda människor. Det är bevis.
    Men det som jag faktiskt tycker är mer intressant är varför människor låter sig luras och utnyttjas av "medium"?

Svar på tråden Tror du på medium?