• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • TBS
    Svar på #150
    Glömde dommedagsprofeterna! Dom måste väl till och med ni tycka är kocko??!
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 22:21:41 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 22:16:12 följande: Jag håller med om att det inte var snällt. Var ärlig! Finns det inget någon kan tro på som skulle få dig att dra slutsatsen att personen i fråga var en smula bakom flötet? Någon som tror sig ha tomtar i källaren eller tror att hunde kan flyga om han bara ville? Om jag påstår att jag vet vilka som kommer att vinna nobelpriset i litteratur de kommande 10 åren, skulle du verkligen acceptera det som en möjlig sanning?
    Då kanske du borde be om ursäkt för att du kallat mig korkad?

Ang tomtarna i källan så har de fortfarande inte med medialitet att göra och är därför ot och därav mitt uteblivna svar.

Ja jag skulle acceptera att möjligheten (ang nobellpriset) finns. Men då skulle det som du sa vara just en uppskattning vilket du själv skrivit inte har med medialitet att göra. Att vara medial innebär inte att man kan förutspå vem som vinner ditten och datten. Det handlar om andra saker som inte alls har med antaganden att göra.

Och nej bakom flötet är jag inte. Då skulle jag inte kommit in på min akademiska utb jag går. Jag kan däremot hålla isär mitt privatliv och mitt proffesionella liv.
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Trynträ

Ja det gör jag. Men inte alla. Finns ju bevis att de hjälpt till att hitta lik och liknande samt hjälpt till vid mordutredningar. Sen är det nog många som är bluff och båg också.

• Trynträ

R Franklin skrev 2009-03-01 22:06:52 följande:

Mysan59 skrev 2009-03-01 18:19:41 följande:
    Öhm jo.... "Jag tror på mediala människor då jag är medial själv"Blir det mer tydligt än så?
    Det verkar ju inte spela nån roll om de ger exempel. Du tror ju ändå inte på dem. Eller vilka bevis vill du ha?
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-06 22:52:41 följande:
    Ja det gör jag. Men inte alla. Finns ju bevis att de hjälpt till att hitta lik och liknande samt hjälpt till vid mordutredningar. Sen är det nog många som är bluff och båg också.
    Vill du styrka det på något sätt är du snäll.
    Polisen i Sverige tar så vitt jag vet inte hjälp av några medium,
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-06 23:17:43 följande:
    Vill du styrka det på något sätt är du snäll.Polisen i Sverige tar så vitt jag vet inte hjälp av några medium,
    Såg program på tv. Tror det var från England eller USA. Tyvärr har jag inte mer bevis än så men de intervjuade kriminalare och så. Men de var säkert mutade då...hela bunten.
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-06 23:21:19 följande:
    Såg program på tv. Tror det var från England eller USA. Tyvärr har jag inte mer bevis än så men de intervjuade kriminalare och så. Men de var säkert mutade då...hela bunten.
    Erfarenheter visar att medium inte vet ett endaste smack när det kommer till tex mordutredningar. I vart och varannat mordfall tar medium kontakt med polisen för att lämna "information" men dessa uppgifter stämmer så sällan att det inte finns anledninga att tro att ett medium skulle kunna hjälpa utredningen framåt. Nog har siarna fått chanser att bevisa sina förmågor, det är bara det att deras "spådommar" visat sig inte göra större nytta än vilka gissningar som helst.
  • R Franklin
    Trynträ skrev 2009-03-06 23:00:48 följande:
    Det verkar ju inte spela nån roll om de ger exempel. Du tror ju ändå inte på dem. Eller vilka bevis vill du ha?
    Ja inte räcker en anekdot... sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring

Vad sägs om ett dubbelblindtest? Enkelt att sätta upp, tar lite tid i anspråk men likväl så vägrar de som påstår sig vara mediala konsekvent att genomföra sådana tester (med några ytterst få undantag (dessa misslyckas istället kapitalt i testerna)).
  • R Franklin
    Trynträ skrev 2009-03-06 22:52:41 följande:
    Nej det finns inga sådana bevis. Däremot är det välkänt att medium frekvent kontaktar polisen vid försvinnande eftersom de senare kan säga att de hjälpt polisen. Att deras tips används, bearbetas och värderas precis lika högt eller lågt som vilket annat "knäpp" tips som helst pratar man tyst om.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-06 23:28:58 följande:
    Erfarenheter visar att medium inte vet ett endaste smack när det kommer till tex mordutredningar. I vart och varannat mordfall tar medium kontakt med polisen för att lämna "information" men dessa uppgifter stämmer så sällan att det inte finns anledninga att tro att ett medium skulle kunna hjälpa utredningen framåt. Nog har siarna fått chanser att bevisa sina förmågor, det är bara det att deras "spådommar" visat sig inte göra större nytta än vilka gissningar som helst.
    I detta fall var det ju poliser som kört fast och fick hjälp av medium vilket löste fallet. Menar du att de skulle ljuga då för att få vara med i tv? Skulle det vara bra reklam för polisen att tala om att det inte var de som löste fallet utan ett medium?
Svar på tråden Tror du på medium?