• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-08 22:10:39 följande:
    Sverige är inte så jättestort land. Sen kan det väl vara så att folk i den här tråden talar sanning. Du kan inte veta att de inte gör det heller. Bevis kommer du inte att få för det går inte att ge såvida inte du möter personen öga för öga och den säger nåt om dig som den inte kunnat veta på förhand. Om du kallar oss korkade så kan väl vi kalla dig insnöad som bara kan se åt ett håll. Själv väljer jag att vidga mina vyer. Blir så mycket roligare då.
    Jag har svårt att förstå att man kan välja att bli lurad för att "det är roligare så"
    Är inte sanningen viktigast? (Även om den inte är roligast)

Varför isf stanna vid att tro på spöken? Varför inte tro på enhörningar? Älvor? Goda feer? Det måste väl bli ännu roligare
  • Fröken Freda
    Trynträ skrev 2009-03-08 22:05:42 följande:
    R Franklin skrev 2009-03-08 21:29:29 följande: Wikipedia är ju en tillförlitlig källa. De där Edit fälten är intressanta. Hmm...Apropå vetenskapliga bevis.
    Hehe ja. Vem som helst kan skriva på wikipedia. Man behöver inteha någon form av utb för att skriva där så. Ja man kan till och med starta en egen wiki-sida så. Det säger väll en del.

Bra vetenskapligt bevis att dra upp en wikisida. :P 

Jag hade aldrig tänkt på det själv om du inte tagit upp det Trynträ. =)
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-08 22:16:02 följande:
    Jag har svårt att förstå att man kan välja att bli lurad för att "det är roligare så" Är inte sanningen viktigast? (Även om den inte är roligast)Varför isf stanna vid att tro på spöken? Varför inte tro på enhörningar? Älvor? Goda feer? Det måste väl bli ännu roligare
    Men hur ska man veta vad som är sant och inte. Du vet ju inte heller om det är sant eftersom du väljer att inte tro på det alls. Jag väljer att tro att det kan finnas nåt för jag tycker det hela verkar intressant. Man kan ju välja att inte tro på att nån fött åtta barn heller. För hur vet man det om man inte varit där? Kan ju va nåt hopkok med bäbisar som är med på bilden utan att det för den skul betyder att de legat i magen samtidigt. Jag har inte sett läkarprotokollen. Men det har stått i Aftonbladet...Och eftersom ni säger att det som står där inte är sant så kan det väl mycket väl vara så i det här fallet också.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-08 22:16:02 följande:
    Jag har svårt att förstå att man kan välja att bli lurad för att "det är roligare så" Är inte sanningen viktigast? (Även om den inte är roligast) Varför isf stanna vid att tro på spöken? Varför inte tro på enhörningar? Älvor? Goda feer? Det måste väl bli ännu roligare
    Jo men visst vi kan väll tro på det också då. Men det innebär inte att du kommer att få ditt bevis. Ska du inte gå in i religionsforumet och berätta för alla där att de är korkade också? Så att du får ytterligare uppmärksamhet.
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-08 22:19:12 följande:

Hehe ja. Vem som helst kan skriva på wikipedia. Man behöver inteha någon form av utb för att skriva där så. Ja man kan till och med starta en egen wiki-sida så. Det säger väll en del. Bra vetenskapligt bevis att dra upp en wikisida. :P  Jag hade aldrig tänkt på det själv om du inte tagit upp det Trynträ. =)
    Har R Franklin påstått att h*n presenterade ett "vetenskapligt bevis"?
    Det var ju bara en länk, är du av uppfattningen att artikeln inte är korrekt?
  • R Franklin

Hehe ja. Vem som helst kan skriva på wikipedia. Man behöver inteha någon form av utb för att skriva där så. Ja man kan till och med starta en egen wiki-sida så. Det säger väll en del. Bra vetenskapligt bevis att dra upp en wikisida. :P  Jag hade aldrig tänkt på det själv om du inte tagit upp det Trynträ. =)
    Exakt vilken av referenserna i artikeln tycker ni brister?
  • TBS
    Trynträ skrev 2009-03-08 22:21:18 följande:
    Men hur ska man veta vad som är sant och inte. Du vet ju inte heller om det är sant eftersom du väljer att inte tro på det alls. Jag väljer att tro att det kan finnas nåt för jag tycker det hela verkar intressant. Man kan ju välja att inte tro på att nån fött åtta barn heller. För hur vet man det om man inte varit där? Kan ju va nåt hopkok med bäbisar som är med på bilden utan att det för den skul betyder att de legat i magen samtidigt. Jag har inte sett läkarprotokollen. Men det har stått i Aftonbladet...Och eftersom ni säger att det som står där inte är sant så kan det väl mycket väl vara så i det här fallet också.
    För saken skull ska jag försöka förklara.

Du påstår att du fött åttlingar.

Jag börjar med att fråga mig: Är det möjligt? Ja! Med hjälp av modern medicin kan så många som 8 foster placeras i livmodern, det är även fysiskt möjligt att bära 8 foster. Tack vare medicinska framsteg kan vi rädda barn som föds i 25:e graviditetsveckan, alltså kan de överleva trots att de förlöses innan de är fullgågna.

Det är fortfarande inte bevisat att artikeln berättar sanningen, men det är inte heller svårt att bekräfta eller dementera det för den som har tid och ork. Genom tex folkbokföringsregister och läkarjournaler.
    Med DNA-prov kan man fastställa barnens biologiska band med kvinnan och med varandra.

Förstår du varför jag kan välja att tro på det påståendet, men inte på den som säger sig se framtiden?
  • Trynträ

R Franklin skrev 2009-03-08 22:47:12 följande:

Exakt vilken av referenserna i artikeln tycker ni brister?
    Det är inte fråga om att nåt brister. Det är fråga om att man inte vet vad man kan lita på. För de länkar som jag la in går ju tydligen inte att tro på så varför ska vi tro på de länkar ni lägger in.
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-08 22:38:59 följande:
    Har R Franklin påstått att h*n presenterade ett "vetenskapligt bevis"?Det var ju bara en länk, är du av uppfattningen att artikeln inte är korrekt?
    Nä men varför ska vi tro på era länkar då? Ni tror ju inte på våra. Har jag sagt att jag hade vetenskapliga bevis kanske?
  • Trynträ
    TBS skrev 2009-03-08 22:50:34 följande:
    För saken skull ska jag försöka förklara.Du påstår att du fött åttlingar.Jag börjar med att fråga mig: Är det möjligt? Ja! Med hjälp av modern medicin kan så många som 8 foster placeras i livmodern, det är även fysiskt möjligt att bära 8 foster. Tack vare medicinska framsteg kan vi rädda barn som föds i 25:e graviditetsveckan, alltså kan de överleva trots att de förlöses innan de är fullgågna.Det är fortfarande inte bevisat att artikeln berättar sanningen, men det är inte heller svårt att bekräfta eller dementera det för den som har tid och ork. Genom tex folkbokföringsregister och läkarjournaler. Med DNA-prov kan man fastställa barnens biologiska band med kvinnan och med varandra.Förstår du varför jag kan välja att tro på det påståendet, men inte på den som säger sig se framtiden?
    Innan artikeln hade jag då aldrig trott att nån skulle kunna föda 8 barn som överlevde. Skillnad på att bära 8 foster och att få de att överleva så länge så att de skulle klara att överleva utanför mamman. Fatta hur stor plats de måste ta. Magen borde ju spricka. Om man undersöker saken så kan det väl inte va helt omöjligt att ta reda på mer fakta ang. de medium som sägs ha hjälpt polisen i de fall jag sett heller. Om man nu ska ta reda på fakta. Tyvärr har jag varken tid eller ork att lägga ner på det. För jag har svårt att förstå vad polisen har att vinna på att tala om att de fått hjälp av medium. De blir ju snarare dumförklarade då.
Svar på tråden Tror du på medium?