Trynträ skrev 2009-03-08 22:21:18 följande:
Men hur ska man veta vad som är sant och inte. Du vet ju inte heller om det är sant eftersom du väljer att inte tro på det alls. Jag väljer att tro att det kan finnas nåt för jag tycker det hela verkar intressant. Man kan ju välja att inte tro på att nån fött åtta barn heller. För hur vet man det om man inte varit där? Kan ju va nåt hopkok med bäbisar som är med på bilden utan att det för den skul betyder att de legat i magen samtidigt. Jag har inte sett läkarprotokollen. Men det har stått i Aftonbladet...Och eftersom ni säger att det som står där inte är sant så kan det väl mycket väl vara så i det här fallet också.
För saken skull ska jag försöka förklara.
Du påstår att du fött åttlingar.
Jag börjar med att fråga mig: Är det möjligt? Ja! Med hjälp av modern medicin kan så många som 8 foster placeras i livmodern, det är även fysiskt möjligt att bära 8 foster. Tack vare medicinska framsteg kan vi rädda barn som föds i 25:e graviditetsveckan, alltså kan de överleva trots att de förlöses innan de är fullgågna.
Det är fortfarande inte bevisat att artikeln berättar sanningen, men det är inte heller svårt att bekräfta eller dementera det för den som har tid och ork. Genom tex folkbokföringsregister och läkarjournaler.
Med DNA-prov kan man fastställa barnens biologiska band med kvinnan och med varandra.
Förstår du varför jag kan välja att tro på det påståendet, men inte på den som säger sig se framtiden?