Tror du på medium?
Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?
Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?
Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
R Franklin skrev 2009-03-09 10:14:06 följande:
"Om du kallar oss korkade så kan väl vi kalla dig insnöad som bara kan se åt ett håll. Själv väljer jag att vidga mina vyer. Blir så mycket roligare då."
- Men du kan ju inte vidga dina vyer, eftersom du inte har den intellektuella förmågan att förstå psykologin bakom det mänskliga behovet av en tro på andar, gudsväsen och spöken. Vidskepelse, magi, gudsväsen har som starkast förankring i kulturer där utbildningsnivån och kunskapsnivån är låg.
Nu är jag ärlig, men tyvärr måste man vara korkad för att tro på spöken och att det går att tala med avlidna personer. Jag kan förstå att barn tror på tomten och spöken, eftersom de inte vet bättre. Men vuxna människor i Sverige idag?
Sedan tycker jag man får räkna med att bli kallad "korkad" om man påstår att man kan tala med spöken. Skulle jag påstå att jag hade en utomjordisk relation med en marsian förväntar jag mig att folk skulle tycka jag var korkad om jag inte kunde bevisa det.
fröken freda
"Hehe ja. Vem som helst kan skriva på wikipedia. Man behöver inteha någon form av utb för att skriva där så. Ja man kan till och med starta en egen wiki-sida så. Det säger väll en del."
- Det går inte att skriva vad som helst. Det du skriver blir ju granskat av de andra medlemmarna och läsarna. Sedan får du läsa vilka källhänvisningar som gäller. Tex är det tex NASA, Livsmedelsverket, Jordbruksverket som texten är baserad på? Ju fler källhänvisningar, desto bättre.
Brist på vetenskapteoretiskt kunnande och stort förakt mot kunskap och utbildning verkar vara en fördel om man vill prata med spöken, varför är det så?
tror på medium... Jag tror att det finns människor som har utvecklat sin mediala förmåga och då kan finna tex borttappade saker mm mm