• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-02-24 22:22:07 följande:

Huruvida det är meningslöst är ju ändå inte upp till dig att avgöra utan i detta fallet Mammalillfis.
    Självklart är vilda, otroliga och absurda påståenden meningslösa tills dess de kan styrkas. Det är inte upp till någon att avgöra ut snarare en regel. Så antingen backar man upp sina påståenden eller håller man dem för sig själv (och därmed har de 0 värde i debatten).
  • Boel1

Nej, jag tror inte på det, de kan ge avancerade gissningar som i hälften av fallen stämmer, men jag tror inte på mediala förmågor.

• MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-24 22:08:58 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-24 20:15:02 följande: Jag lovar, jag hoppar 15 meter i längd. Men varför skulle jag bevisa det för någon? Tja, kanske för att påståendet är helt meningslöst annars?
    Hade du sagt till mig att du kan hoppa 15 meter i längd, hade jag svarat : Va kul för dig. Hade du påstått dig kunna 7 olika språk hade jag svarat detsamma. Jag hade varit glad för din skull och min personlighet är inte sådan att jag direkt ifrågasätter allt vad folk berättar för mig. Det gör man nog bara som väldigt osäker och otrygg i världen. Jag är enormt trygg i mig själv, min tro, mitt sätt att leva och min förmåga därav finnes inget behov för bevis. Du är såpass stängd och icke öppen i sinnet att du är helt oförmögen att idag förstå mitt sätt att resonera, kanske kommer  en dag då du öppnar upp lite mer och då ska det bli spännade att prata med dig. Och hade du då ändrats åsikt hade jag varken ifrågasatt eller hånat dig för det utan bara varit glad för din skull. Där är väl skillnaden på oss två som människor.
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-25 10:46:05 följande:

Du är såpass stängd och icke öppen i sinnet att du är helt oförmögen att idag förstå mitt sätt att resonera, kanske kommer  en dag då du öppnar upp lite mer och då ska det bli spännade att prata med dig.
    Driver du med mig? Vilket är öppen sinnat? Att oavsett empiriska bevis, förklaringar eller resonemang tro på det man vill. Eller att ifrågasätta, undersöka och välja den (förnärvarande) troligaste förklaringen?
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-25 13:51:04 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-25 10:46:05 följande: Driver du med mig? Vilket är öppen sinnat? Att oavsett empiriska bevis, förklaringar eller resonemang tro på det man vill. Eller att ifrågasätta, undersöka och välja den (förnärvarande) troligaste förklaringen?
    Nej jag driver inte med dig, är helt ärlig och menar på fullaste allvar mina ord. Man kan inte gå runt och kräva att folk ska bevisa allt. Om du skulle säga till mig att du är en bra förälder, ska jag då kräva evidens för det & ifrågasätta ? Nej du, fungerar du såhär även utanför de ockulta forumet tänker jag att du är en ganska ensam individ som mest sitter själv dåett umgänge med dig måste ta mycket energi om du ska ifrågasätta alla hela tiden. Det orkar människor sällan i längden med. Tro vad du vill, tyck vad du vill så gör jag detsamma.
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-02-25 05:55:00 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-02-24 22:22:07 följande: Självklart är vilda, otroliga och absurda påståenden meningslösa tills dess de kan styrkas. Det är inte upp till någon att avgöra ut snarare en regel. Så antingen backar man upp sina påståenden eller håller man dem för sig själv (och därmed har de 0 värde i debatten).
    Missuppfattade jag dig nu eller menade du faktiskt att om jag säger att jag tror på medium tex för jag anser mig ha mediala förmågor så är det en regen att jag ska kunna bevisa det? Missuppfattade jag dig eller uppfattade jag ditt inlägg korrekt då?
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Mysan59

Ja jag tror på medium. Vet att det finns såna som bluffar också, tyvärr.

Jag har sett och hört saker som jag inte kunnat förklarat och jag söker förklaring i första hand, oavsett vad R Franklin och andra skeptiker påstår.

Känner också så pass mycket olika folk, från olika samhällsklasser, med olika utbildningar, som har varit med om flera oförklarliga upplevelser.

Skulle aldrig påstå att alla dessa ljuger eller inbillar sig.

• calle555

Mysan59 skrev 2009-02-25 19:44:42 följande:

Skulle aldrig påstå att alla dessa ljuger eller inbillar sig.
    Falsk dikotomi.
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-25 13:58:32 följande:

Nej jag driver inte med dig, är helt ärlig och menar på fullaste allvar mina ord. Man kan inte gå runt och kräva att folk ska bevisa allt. Om du skulle säga till mig att du är en bra förälder, ska jag då kräva evidens för det & ifrågasätta ? Nej du, fungerar du såhär även utanför de ockulta forumet tänker jag att du är en ganska ensam individ som mest sitter själv dåett umgänge med dig måste ta mycket energi om du ska ifrågasätta alla hela tiden. Det orkar människor sällan i längden med. Tro vad du vill, tyck vad du vill så gör jag detsamma.
    Förstår faktiskt inte vad dina ganska taffliga amatörprofileringar av mig som person har med saken att göra?

Men nog måste även du inse att det är en viss skillnad på påståendet "Jag är en bra förälder" eller "Jag kan tala med döda"?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-02-25 17:49:44 följande:

Missuppfattade jag dig nu eller menade du faktiskt att om jag säger att jag tror på medium tex för jag anser mig ha mediala förmågor så är det en regen att jag ska kunna bevisa det? Missuppfattade jag dig eller uppfattade jag ditt inlägg korrekt då?
    Du får säga att du tror på vad som helst. Men påstår du att du kan flyga, prata med döda eller kanske bota alla världens sjukdommar genom att svänga med knäna. Då får du också finna dig i att bli ifrågasatt, och naturligtvis ligger bevisbörda hos dig om du vill bli tagen på allvar.
Svar på tråden Tror du på medium?