• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • R Franklin

Mysan59 skrev 2009-02-25 19:44:42 följande:

Ja jag tror på medium. Vet att det finns såna som bluffar också, tyvärr.
    Hur tycker du att man skall sålla ut de äkta emot de som bluffar?
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-26 06:27:50 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-25 13:58:32 följande: Förstår faktiskt inte vad dina ganska taffliga amatörprofileringar av mig som person har med saken att göra? Men nog måste även du inse att det är en viss skillnad på påståendet "Jag är en bra förälder" eller "Jag kan tala med döda"?
    Hellre får jag reda på att någon talar med döda än att någon är en dålig förälder.
    Jag gör ingen amatörprofilering och vad vet du egentligen om mig som person och vad jag pysslar med då du är ganska duktig på att försöka dig på detsamma. Det är inte så svårt att lista ut hur du är, du döljer det inte precis. Säg/skriv vad du vill, fortsätt trada om och om igen om denna evidens tills precis alla tröttnar och slutar besvara dina inlägg. Keep on going bara, oavsett vad du säger så rubbar det inte min vetskap om vem jag är.
  • Radium

"Hur tycker du att man skall sålla ut de äkta emot de som bluffar?"

De som medvetet och systematiskt pysslar med bedrägerier inom mediumbranscen är de som man kan länka ihop med företag och som tjänar mycket pengar. Ju mer pengar de tjänar, desto mer bluffar dom. Det finns en fasansfull girighet inom den här branschen som genomsyrar allt. Många av de "kända" medierna är ju kopplade till företag (ofta aktiebolag) där omsättningen ligger på flera miljoner. Det kryllar av dessa företag.

Om det nu finns någon "seriöst" medium, så borde hon eller han verka utan att behöva kräma ut 500-1000 kr/tim. Ju girigare ett medium är, desto mer bedrägeri helt enkelt. Men å andra sidan, så länge folk tror på spöken, så får kan de här girigbukarna härja fritt.

• R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-26 08:52:08 följande:

Hellre får jag reda på att någon talar med döda än att någon är en dålig förälder.
    Absolut! Jag också, eftersom det skulle ju vara en revolution för vetenskapen! Men hur har du tänkt dig att någon skall få veta detta om nu alla självutnämnda medium tycker sig vara för fina för att verkligen visa sin förmåga (Förutom om de kan tjäna 19.80 i minuten på ett skumt betalnummer förstås)?

"Jag gör ingen amatörprofilering"

Kalla det för vad du vill, men dina kommentarer om mig som person och mitt ev umgänge känns rätt orelevant i sakfrågan (eller?).
  • Mysan59
    calle555 skrev 2009-02-25 20:27:10 följande:
    Mysan59 skrev 2009-02-25 19:44:42 följande:
    Falsk dikotomi.
    Var det det enda du kunde komma på att svara med?
  • Mysan59
    Boel1 skrev 2009-02-25 06:00:57 följande:
     Nej, jag tror inte på det, de kan ge avancerade gissningar som i hälften av fallen stämmer, men jag tror inte på mediala förmågor.
    Men när allt stämmer, gissar dom allt då?

Skulle inte tro det!
  • MammaLillfis
    R Franklin skrev 2009-02-26 12:55:19 följande:
    MammaLillfis skrev 2009-02-26 08:52:08 följande: Absolut! Jag också, eftersom det skulle ju vara en revolution för vetenskapen! Men hur har du tänkt dig att någon skall få veta detta om nu alla självutnämnda medium tycker sig vara för fina för att verkligen visa sin förmåga (Förutom om de kan tjäna 19.80 i minuten på ett skumt betalnummer förstås)?"Jag gör ingen amatörprofilering"Kalla det för vad du vill, men dina kommentarer om mig som person och mitt ev umgänge känns rätt orelevant i sakfrågan (eller?).
    Jag tolkar dig som person utefter dina inlägg och din personlighet och ditt sätt att se livet på hör ju också ihop med hur du beter dig här på forumet, inte sant ? Sen kan jag absolut ha fel, men en viss uppfattning om hur du är anser jag mig ha och att du inte är öppen för att ha dessa diskussioner egentligen är kristallklart. Alla som är mediala arbetar inte som medium, alla som är mediala arbetar inte på en sådan telefonlinje, alla som är mediala/medium tar inte 500-1000 kr timmen betalt. Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ? I think not...

Jag är personligen inte ute efter att bevisa något revolutionerande för vetenskapen, speciellt då allt i livet inte är vetenskapligt. Självutnämnd, hur kommer du fram till det ? Vad vet du egentligen om alla dessa människor du konstant ifrågasätter ?
  • hemlighetsfull 84

Jag tror definitivt på mediala förmågor.

• Radium

MammaLillfis
    "Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ? I think not..."

- Det tandläkare pysslar med är enkelt att bevisa. Du har karies, tandläkaren fixar det. Det finns inga konstigheter i det.
    Om däremot tandläkaren säger sig kunna bota karies genom att få kontakt med andra sidan, med ett speciellt tandspöke som heter Cleo som via karmaenergier och speciella dimensioner kan ta bort karies, då tusan ska du ifrågasätta den tandläkaren!

• MammaLillfis
    Radium skrev 2009-02-26 19:14:37 följande:
    MammaLillfis"Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ? I think not..."- Det tandläkare pysslar med är enkelt att bevisa. Du har karies, tandläkaren fixar det. Det finns inga konstigheter i det.Om däremot tandläkaren säger sig kunna bota karies genom att få kontakt med andra sidan, med ett speciellt tandspöke som heter Cleo som via karmaenergier och speciella dimensioner kan ta bort karies, då tusan ska du ifrågasätta den tandläkaren!
Svar på tråden Tror du på medium?