Tror du på medium?
Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?
Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?
Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
Mysan59 skrev 2009-02-25 19:44:42 följande:
"Hur tycker du att man skall sålla ut de äkta emot de som bluffar?"
De som medvetet och systematiskt pysslar med bedrägerier inom mediumbranscen är de som man kan länka ihop med företag och som tjänar mycket pengar. Ju mer pengar de tjänar, desto mer bluffar dom. Det finns en fasansfull girighet inom den här branschen som genomsyrar allt. Många av de "kända" medierna är ju kopplade till företag (ofta aktiebolag) där omsättningen ligger på flera miljoner. Det kryllar av dessa företag.
Om det nu finns någon "seriöst" medium, så borde hon eller han verka utan att behöva kräma ut 500-1000 kr/tim. Ju girigare ett medium är, desto mer bedrägeri helt enkelt. Men å andra sidan, så länge folk tror på spöken, så får kan de här girigbukarna härja fritt.
MammaLillfis skrev 2009-02-26 08:52:08 följande:
Jag tror definitivt på mediala förmågor.
MammaLillfis
"Min tandläkare tar 800 kr / timmen är han bluff då om jag nu skulle börja ifrågasätta odontologiska högskolan och dess utbildning ? I think not..."
- Det tandläkare pysslar med är enkelt att bevisa. Du har karies, tandläkaren fixar det. Det finns inga konstigheter i det.
Om däremot tandläkaren säger sig kunna bota karies genom att få kontakt med andra sidan, med ett speciellt tandspöke som heter Cleo som via karmaenergier och speciella dimensioner kan ta bort karies, då tusan ska du ifrågasätta den tandläkaren!