Tror du på medium?
Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?
Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?
Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
Nejdå, jag håller med alla er som ställer er skeptiska till människans mediala förmåga att det finns mycket bluff och skit i denna numera väldigt populära branch. Läste nåt mail där man för endast 10 000 kronor skulle få ljuset skickat till sig en gång i månaden i 6 månader och mirakel skulle minsann ske. Det där köper inte jag heller och tycker inte det är okej att nån springer runt och lovar mirakel för en viss summa pengar oavsett hur stor eller liten den må vara. Gör man så har man ingen insikt i vad det är man lovar.
Tycker också det är viktigt att sortera och kanske kommer det att ställas högre krav på mediumutbildning och liknande framöver just för att inte vem som helst ska kunna kalla sig medium.
Men den diskussionen är en sak att vi som tror på det övernaturliga och så vill prata om våra upplevelser är en annan. Vi vill kunna prata om dem utan att vi ska komma in på denna eviga diskussion om evidens hela tiden.
Ja, det gör jag...däremot så tror jag att de flesta människor som är "känsliga" antingen har fel el inbillar sig.
Säger 100 att de är känsliga och är medium tror jag 1-2 av dem kan ha en "gåva".
MammaLillfis skrev 2009-02-27 11:55:44 följande:
Alexan skrev 2009-02-27 11:56:56 följande:
MammaLillfis skrev 2009-02-27 18:02:55 följande:
Jag anser väl skillanden vara att jag utovar inga mirakel, jag lovar inte att ljuset ska träda in i hjärtat på nån osv. Jag tar inte heller betalt om jag skulle länka till någon då jag inte arbetar som medium utan som sjuksköterska. Jag kan få information men inte så att man sitter och "pratar". Ex: min väninna var här i julas och vi hade en trevlig kväll tillsammans efter att inte ha träffats på många månader. Plötsligt kommer bilder på hennes mamma som gick bort för 11 år sedan upp i huvudet på mig. Inget konstigt tänker jag för jag har ju träfat hennes mamma och kanske sa hon något som påminde mig om henne. Sen ser jag bilder av hennes mamma vid soffan i hennes pappas hus, hon står bredvid soffan i vardagsrummet och hennes pappa sitter ihopkrupen i soffan i ett hörn. Hörnet som ligger precis vid dörröppningen till köket.
Jag frågar min vän om hennes pappa brukar sitta just där och just uppkrupen i soffan om kvällarna, svaret blev ja. Vad jag då kände skulle förmedlas var att hennes mamma finns där fortfarande och står bakom honom.
Detta är ett litet exempel och jag har inte varit hemma hos hennes föräldrar på många år.
En annan gång när jag samtalade med en killkompis fick jag upp ett skrin som bild i huvudet. Fick också upp att där skulle finnas ett smycke som hans bästa vän som dött ville att han skulle plocka fram. Jag frågade till slut min vän om M (hans vän) hade gett honom ett smycke och om det låg i en ask någonstans undanpackat. Min killkompis började gråta och sa ja, han hade inte orkat plocka fram det ännu i sitt nya hus då det påmminde så mycket om vännen som inte längre fanns med.
Jag har alltid varit såhär, medial, men inte förrän nu ganska nyligen har jag accepterat det och gjort det till en del av mitt liv och min vardag. Många händelser och upplevelse har skrämt skiten ur mig och jag har varit så arg över att just detta händer mig och jag har icke kunnat begripa varför. Jag är mycket försiktig innan jag berättar för nån vad jag får upp/fram. Många gånger låter jag bli så personen som sitter vid mig inte bett om kontakt med någon. Många gånger har jag ju aldrig själv träffat eller sett personerna jag får kontakt med och det är skitsvårt att sålla ut om det är ren fantasi eller en faktisk kontakt. Därav får ju den person anden vill ha kontakt med i så fall bekräfta detta.
Jag vill inte lura någon, jag vill bara få vara jag. Kan inte ändra på den jag är, har inte bett om denna förmåga det är bara så. Min gammelmormor var mycket medial och likaså mamma och andra i släkten så det är kanske ärftligt ![]()
MammaLillfis skrev 2009-02-27 20:22:59 följande:
R Franklin skrev 2009-03-01 11:00:52 följande: