• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Joffe

Hej JJ!

skönt att höra att din kropp förhoppningsvis börjar att återhämta sig!
    En stor eloge till din sambos arb-givare som verkar tillmötesgående.

elon sover också väldigt oroligt och har varit vaken länge om nätterna och när han väl slumrar till vaknar han och skriker, det går knappt att få kontakt.

Leon sitter fortfarande i antilopen och har hittills inte klättrat någonstans.

Hoppas värmen kommer tillbaka snart, jag kan skicka upp lite för här är det för varmt då solen värmt hela huset.

• maja under eken

Hej!

Vad glad jag blir över o höra om M&M's myskväll! D e ni så väl värda! Hälsa o gratta i efterskott, glömde ju d häromdan!! Ha en underbar kväll o somna tidigt o sov gott!!

O va roligt o höra att JJ börjar återta sin kropp! Tycker d låter som en smart idé m vagnen o fotstödet! Du ska väl bara inte få lösa d här m vagnar smidigt? Minns hur rörigt d var m Babyproffsen o Julias vagn... Hoppas ni hittar ett alt som både Julia o Olivia blir tillfreds med. Låter så underbart m en bäbis på magen som tittar förtroligt på en m sina stora blå!! Men va hemskt d lät m värmen! Jag hatar o frysa (o bor i ett av Sveriges kallaste hus tror jag...) Skicka elräkningen efter ugnsuppvärmningen t värden!

Jag vill varken ha syskonvagn lr ståbräda... Hur löser man d..? Känner att Elvira e för liten f att bara ha en ståbräda o stå på. Vad gör man om man e ute o far o hon måste sova i vagnen, hon kommer ju sova middag minst ett år till ju.. O sele tror jag aldrig min rygg kommer acceptera, oavsett modejang (Minna, hur stavas ett ord som inte finns?)

Kul felskrivning på Leons namn. Tänk o bli Vitvaruföretag (o annat elektriskt) helt plöstligt Fy fan för personal som hjälper till öka på d dåliga samvetet! Tror dom att man gladeligen har barnen på dagis så mkt man bara kan!?

Jag ringde in Elviras dagistider för nästa vecka idag. Jag e tvungen o sätta 7,20-16,30 (så hoppas jag för allti världen att d går att sluta då o inte 17 för Skalmans del..) O jag sa att d e fruktansvärt långa dar o hon sa att d går ju så bra här o vi har många barn som går så länge. O sen sa hon att d e bara kul o ha Elvira m så mkt, vi har så mkt nu t våren som vi grejar m som vi föräldrar ska få se sen, så d e bara kul att hon e delaktig mesta tiden! Gud så skönt o höra!! Äv om man har en trött unge på kvällen o äv om man tyvärr inte får se henne så mkt så e d ju sån jävla lättnad o veta at hon har kul o att dom gör saker m ens barn. D händer nåt hela tiden, mitt barn utvecklas o får stimulans!

Klart tråden har världens vackraste barn!!

Nu jobbar jag äntligen själv. Ne, Minna. D kan inte va kul o kunna ALLT! Tänk va fullt upp man måste ha! Jag pratar inte om att hon e välutbildad akademiker, hon kunde vart vad tusan som helst. D var hennes sätt o prata som bara var overkill!! Hon var så jävla viktig o pratade om sig själv fr 8-14,45! Jag har nog hört allt i hennes liv känns d som. O så visste hon precis hur allt var, o talade minsann om hur landet låg.. Ne, usch. Tänk o va så! Hon visste tom d mesta om barn fast hon fasade f o bli gravid o kunde under inga omständigheter tänka sig att föda ut barnet, så otroligt motbjudande! Hon var så kräkmagad o d var bara så äckligt! Äsch, d går inte o förklara. Hela hennes atribut var bara f mkt. Hon viftade m händerna som en diva o artikulerade som en oxå.. Ne, hua..

Nog snackat om henne.. Jag jobbar ju inte m henne så ofta så varför ödsla energi... Tycker mest d var fascinerande o möta en sån människa, så otroligt olik min bekantskapskrets o va jag e van vid. Kanske fick jag bara mindervärdeskomplex..

Jag har inte varit så upprörd som d kanske framstår, mest fascinerad!

Nu längtar jag hem t min onge!

puss!

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Vill önska er en trevlig helg tjejer!!

Nu slutar jag om 5 min o ska äntligen åka hem. Ev förbi Apoteket, har svamp... intressant va. Jävla svamp o dyka upp jämt när nåt ändras där nere i snippan..

Jag har ju ingen dator o nästa vecka e jag inne på kontoret o kan nog inte förlusta mig på FL, chefen sitter ju så nära då...

Vi får se när vi ses!!

Puss o kram!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

BF-listan:

JJ: Olivia 2009-02-04 BF+14 BF 21/1, Vikt 3725g, längd 50 cm
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, längd 45cm.
    Cirkel: Sofia 14/2 BF 16/2 vikt 3435 g, längd 52 cm
    Joffe: Eddie 20/2 BF 23/2, vikt 4385 g, längd 55 cm
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7 kille
    Serendipity: 17/7 tjej
    Meleah: 25/7 kille
    Nafrung: 20/9
    Maja under eken: 25/9

• cirkel

Hej på er!
    Skönt att det har blivit lite fart här igen!

JJ: Härligt att höra att du kan gå utan kryckor hemma!

Joffe: Oj, redan ensam med barnen! På måndag blir det min tur...

Idag har jag varit på barnmässan utan barn. Sofia fick mjölk ur nappflaska, funkar utan problem!

Soffan nerspydd, får undsätta T...

• cirkel

MAja: Ajdå, illa med svamp. Tror att jag har fått lite oxå, kliar djävulskt ibland.

Mina: Vad härligt med en barnfri hemmakväll! Och restaurangbesök.

• Minna72

Morrn! Jo, det var härligt med en barnfri kväll där vi fick tid att vårda vårt förhållande. Vi var först och tränade tillsammans och gick sedan och åt god mat på restaurang. Vi hade så mysigt och det kändes som vår första tid tillsammans. Såg också hur M blommade ut och blev sitt "gamla" avslappnade och glada jag för en stund. Sedan gick vi hem och kollade Så skall det låta och jag somnade vid 22-tiden. Imorse ringe M till farmor och farfar och allt har gått bara fint (Öki hade vaknat 06.30, fått en flaska mjölk och somnat om med farfar tll kl 9 (!)). Nu har M åkt iväg till kompisens stuga och jag skall strax knalla iväg och hämta Öki. Nu längtar jag verkligen efter honom.
    Så det är ett hett tips (klyscha men ändå så sant) för slitna småbarnsföräldrarrelationer: Ordna barnvakt och gör ngt "vuxet" tillsammans på tu man hand! Och det krävs ju ingen weekendresa till nåt lyxigt spa (även om det är trevligt det med ), det räcker att stanna hemma!

Maja, Vad jag skrattade åt din beskrivning av din jobbkompis. Nu fattar jag absolut varför du blev sne på henne. Verkar rent ut sagt outhärdlig! Har du förresten berättat för din/dina arbetsgivare att du väntar smått igen? Och så mysigt med dagisvåren! Ja nog blir det mysigt för barnen att upptäcka vårens händelser i naturen etc.

Joffe, jag är fascinerad av att Elon som ju är ett energiknippe sitter kvar i Antilopen.

Skönt att höra att du mår bättre JJ, och för dig cirkel att livet som tvåbarnsmamma mjukstartat.

Näpp, nu skall jag gå och hämta mitt solskensbarn och så skall han få berätta om alla sjuttitolv saker han och farfar pysslat med det senaste dygnet.

Solong!

Aetti 26 mars 2007
  • JJ 75

Oj vad mysigt det låter Minna, härligt, visst är det mysigt att bara vara hemma också, och visst är det skumt vad man längtar efter de små när de ska hämtas hem...

Joffe - Elon... jättekul ju, vi har en elon här hemma så jag fattade inte felskrivningen först utan undrade "hur kan hon veta det"... Julia har döpt om Olivia, första dagarna hette hon ivia, sedan blev det lolool (ngn skum omkastning på o och l), sedan blev det Elon... och så hemst det låter så är det enklare att säga än olivia, så både J och jag säger "Elon" nu och då, stackars barn...

Supervackert väder här annars, så väntar in att båda barnen fått i sig lunch, sedan åker vi till landet över dagen, ska bli spännande att prova att åka lite längre med elon i bilen, och också supermysigt att komma ned på landet, har inte varit där sedan november tror jag...

Maja - vad du kommer ihåg, mycket riktigt störde jag mig på emmaljungaleveransen från babyproffsen här när julia föddes, sitter faktist fortfarande kvar... grrr. Vilket bra besked från fs, jag tror också de har det riktigt kul där om dagarna, tycker jag gång efter gång blir positivt överraskad och förvånad över allt de gör där, fantastiska underbetalda pedagoger!

• Joffe

Leon´s namn går att vända på åt alla håll, Elon, Noel eller som han kallar sig själv Eon

Maja, jag må säga att er förskola hade en bra inställning till Elviras dagar!
    Hoppas kliet ger sig snarast!

Minna, det låter ju fantastiskt, man skall helt klart ta sig den tiden men jag kan tänka mig att det sällan blir av att man lämnar bort barnen och "bara" är hemma.
    Det är ju nått man ska göra helt klart.

ang stolen så har han nog inte kommit på att han kan komma ur själv men nu börjar han dessutom bli alldeles för stor och jag tror inte han lyckas ta sig loss själv

JJ, vad söta de är de små liven och att även ni fått en Elon

Min sambo är ute i garaget med sin älskarinna (harley davidson) och jag sitter med en söt bebis vid min sida och spanar lite på melodifestivalen, hur sjutton tänkte de när de tog på Torleif en skinnkostym?
  • JJ 75

En söndagshälsning från soffan här, både jag och J sitter med varsin dator framför vasaloppet - kvalitetstid ???

Olivia sover och Julia pysslar runt, stackars fröken har kräkts lite i natt så får se ifall det är magsjuka på g... Hurray - eller inte... Fröken dricker dock ordentligt även om hon inte riktigt vill äta, så vi får se vart det tar vägen...

Hoppas ni alla får en bra söndag, kramar!

Svar på tråden Minnas XI