• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Nafrung

Oj vilket väder vi har här idag!! Otroligt soligt och vitt! Dock har t en bevärlig hosta så vi har tagit det lugnt och varit inne på förmiddagen. Nu sover dock båda karlarna så vi kanske tar en liten tur ut i snön på eftermiddagen.

Annars känner jag mig lite som ett vrak. Jag mår ju bra, men känner mig fet, har redan lagt på en fyra kilo, och har fått en massa finnar igen. (Liksom i början av förra grav - försvann senare). Suck, undrans om andra graviditeten  kommer göra hela kroppen till ett vrak med åderbrock och skit? lite depp bara.... sorry. Egentligen är jag hellycklig för ny bebis...

• Essi73

Naffe, efter 36 veckors graviditet (och här vill jag säga "delvis helvete") så har jag fått in EN sak och det är:
    Att avsky smärtan, den kroppsliga förändringen, illamåendet har inte ett smack att göra med bebisen att göra.
    Jag menar som så att avsky det hela innebär inte att vi inte önskar oss barnet i magen, det innebär inte att vi inte är lyckliga över _barnet_ i magen. Det ena har inte ett smack med det andra att göra.

Just nu tycker jag personligen att det här suger mer än något annat och jag slår gärna den på käften som påstår att jag inte är glad för bebisen i magen.

(PS. Det enda som INTE har förändrats hos mig den här gången är arslet, alltså inga hemororojder. Än. Resten är en skugga av sitt forna jag!)

• Minna72

Tjena görls! Ett extra hej till namnsdagsbarnet idag hemma hos Maja!
    Här är Öki inne på sin femte 38-gradersfeberdag. Det är sån där knäpp förkylning som varken bryter ut ordentligt eller går över. Hursomhelst är det alltså fortfarande inte läge att gå på dagis imorgon.

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73
    Minna72 skrev 2009-03-01 12:52:23 följande:
    Tjena görls! Ett extra hej till namnsdagsbarnet idag hemma hos Maja! Här är Öki inne på sin femte 38-gradersfeberdag. Det är sån där knäpp förkylning som varken bryter ut ordentligt eller går över. Hursomhelst är det alltså fortfarande inte läge att gå på dagis imorgon.
    Teleportera er hit så kan vi leka Och DU! Vi kan kolla på VBÅ också, jag måste nästan börja vänja mig vid det. Går Montell än tro?
  • Minna72
    Essi73 skrev 2009-03-01 12:56:34 följande:
    Teleportera er hit så kan vi leka Och DU! Vi kan kolla på VBÅ också, jag måste nästan börja vänja mig vid det. Går Montell än tro?
    Kan du teleportera över lite färdiglagad mat samtidigt? Kanske vi kan käka lite Thai framför VBÅ!
    Aetti 26 mars 2007
  • Minna72
    Essi73 skrev 2009-03-01 12:56:34 följande:
    Och Öki kan lära Boll lite finska ord så han kan stajla lite på dagis sen. Har Boll nån särskild talang just nu att lära ut till Öki?
    Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna färdiglagad jajamen, jag åker bara till ICA nu och bunkrar! Sen måste vi ha lite gott för ALLA vet att när barnen är sjuka så måste mammorna ha lite gott *s*
    Shit vad coolt om Boll kom till dagis pratandes finska, DET skulle jag gilla. Boll kan lära Öki hur man sätter i kontakten till DVD/Stereon så att man visst får lyssna på alla barnskivorna föräldrarna har tröttnat på.

• Nafrung

Hej på er också!
    Skickar lite dajmglass!
    Kan förresten tillägga till klagolåten tidigare att halsbränna suger!

Svar på tråden Minnas XI