• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Rossy

Undrar också hur det gått för Öz. Vad bidde det, tror ni ?

Essi, skönt att pc-kuren är över. Hoppas verkligen du slipper infektioner och annat elände nu för väldigt lång tid framöver.
    Typ två veckor kvar till tvåbarnsmor . VAD fort tiden går!

Betty, jag tyvärr inte heller råda så mycket om hysteriska barn. Man kanske helt enkelt får gå på känsla, vad nu den säger. Jag kan tänka mig att man blir ganska så inkonsekvent i fråga om att ge med sig eller stå på sig. Tror i alla fall att jag skulle vara det. Kommer på mig själv att vara det med Tim då och då. Allt har att göra med hur pigg/trött man är när man ska ta "fighter".

Grattis Naffe till finfint KUB. Hoppas Arne släpper taget om dig pronto!

Minna72 skrev 2009-03-15 18:26:52 följande:
    Hej Essi!  Skönt att inte behöva vända ut-å-in på magen längre. Och jaaaaa! Undra hur det gått för Öz!?!Här händer inte så mycket, men allt är väl. Öki är V-Ä-L-D-I-G-T mammig just nu. Gulligt och lite klängigt på en och samma gång...
    Timpalainen är också VÄLDIGT mammig. Faktiskt lite för mycket om jag får säga det. För allas vår skull, skulle det vara bra om pappa dög lite mer. Det underlätta för oss alla tre. Inte minst mig . Dessutom känner P ungefär som Essi kände och blir ledsen och uppgiven när Tim visar att han inte "duger".

Jag måste fråga våra tvåbarnsmammor. Har ni skaffat syskonvagn? Har ni nytta av en sådan?
    Essi skulle ha en P&T om jag minns rätt? Verkar himla smart, såg ett syskonpar som åkte i en sådan idag (modell Vibe).
    Vi funderar i banorna att bara ha ståbräda till T, men jag undrar om han inte kommer att behöva vagn ett tag till ändå.
    Surfade lite i kväll och hittade det här alternativet:
    www.villamagnolia.se/ProductDetails.aspx
    Någon som vet ngt om sidovagnen?
  • Rossy

Förresten, har ni redan diskuterat ämnet syskonvagnar kontra ståbräda och sidovagn så säg till eller svara mig i min gb. Så slipper vi tjata .

• Essi73

Mooorrn! Vaknade eller; har inte somnat sen 06.00 pga värkar. Halvklockade dem i dvalan, var 10e minut. 08.00 ruttnade jag och gick upp och jajamen de försvann. Faans bajs min sovmorgon och allt, skrattretande! Hade iofs inte förväntat mig ngt, samma idiotvärkar as always men bara så retande

Rossy oj nej, vi har inte bestämt/beställt en P&T. Vår tanke är faktiskt ståbräda, det var bara när vi fingrade på en P&T som köpbegäret liksom tittade fram. OM det nu MOT all förmodan skulle bli en ny vagn dock så kan det tänkas bli en sån. Tillräckligt smal och lätt samt lättkörd för min smak.
    Och P då *s* han kan ringa mig så kan han och jag ingå "Dissade föräldrars klubb" Nävars, han kan få gå kurs hos mig om hur man vinner "tillbaka" (Gud så hemskt det låter) sitt barn.

Idag är jag avis på er som är på jobbet. Så det så.

• cirkel

Ja, det ska bli jättespännande att se vad Öz får för bebis! Nu borde den ha kommit iaf!

Rossy: Vi har ännu inte köpt ngn syskonvagn, men vi funderar på om det inte är roligast om de får sitta brevid varandra. Annars var vi inne på en P&T innan. Ska få testa en sån som en på T's jobb har.
    Annars var det ju en smart lösning som du har hittat.

Essi: Skönt att sista tabletten är tagen och att illamåendet är borta.
    "Ligger och föder i ett hörn" Gulligt!

Själv känner jag mig sjuk på kvällarna, febrig och svag, men mår bättre när morgonen kommer. Har en bihåleinflammation på G, men hoppas att det försvinner av sig självt. Tar massor av nässpray på den sidan.

Inatt sov Emma hela natten! Hurra! Men vaknade kl 6.05. En förbättring iaf!

• förväntan

God morgon!!

Essi, vad jobbig med s-dr och missad sovmorgon. Visst är det helt skrattretande att man aldrig ska få ta det lungt när man har tillfälle. Är din pc-kur färdig?? Hur är det med dina bihålor??

Cirkel, hoppas verkligen du slipper få en bihåleinfl. Vad bra att E sov till 6 . Jättebra hu!!. Här är kl 6 standard igen nu när det är lite ljusare ute.

Så himla spännande med Öz, hoppas verkligen hon snusar liten bebis och mår bra.

Naffe grattis till fint KUB och sprallig liten bebis . Vilken v är du i nu??

Rossy, vilken smart lösning på vagnen. Den passar tyvärr inte på bugaboo. Jag är rätt inne på att köpa en Urban Jungle syskonvagn. VIll köpa den från USA eller australien , det blir lite billigare. Annars köper jag nog en från Babyproffsen, har flera vänner som är väldigt nöjd med den vagnen. Jag tror att det ändå kan vara rätt bra att ha en syskonvagn, kommer att avnända min bugaboo så fort inte M är med. Det blir ju jättejobbigt om man ska köra en liten i vagnen och konka på en 2-åring under armen... Hur tänker du?/ni?

Cirkel och Betty, såg att ni båda undrade hur jag känner inför förl när man jobbar där. Men det blir faktiskt bara väldigt pos. Man ser ju hur bra det går och vilken kraft kvinnan har, även om det är jobbigt och smärtsamt. Sedan ser man ju också att man mår ju ok mellan värkarna, så jag blir mer motiverad och sugen på att föda. Sedan har jag också mina grejer som jag nojar mig över, typ att man var snittad sist. Vill verkligen få föda vag denna gången.

Betty, jag tycker trotsboken är bra att läsa, har skummat lite i den. Antar att det blir mer uttaltat när man har 2 barn när 1 barn får raseriutbrott. När man bara har en att bly sig om är det nog mer hanterbart, jag kan tycka att det är rätt kul att han visar sin vilja och kan vänta ut M ett bra tag. Men har man dåligt med tid osv har man ju itne tid med sådant. Hoppas du hittar ett sätt som passar er bra.

• S  S

Skikar in med en hälsning från Öz.

Fredag den 13:e fick hon en son. Allt hade gått bra.

• Pess

S S skrev 2009-03-16 18:21:03 följande:

Skikar in med en hälsning från Öz.Fredag den 13:e fick hon en son. Allt hade gått bra.
    Åh vad roligt....Stort grattis till Öz och lillpojken
  • cirkel

Grattis till den lille killen, Öz!!!
    Hoppas att ni mår riktigt bra allihop!

• Essi73

Hurraa GRATTIS Öz! Väntar med spänning på att få höra mer och hoppas att inga sugklockor kom i närheten den här gången !

• Rossy

GRATTIS ÖZ! Och välkommen lillebror! Hoppas ni båda mår bra. Väntar också med spänning på att få höra hur allt gick.

Svar på tråden Minnas XI