• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Özlem

snabbt in o snabbt ut.
    Ska till sthlm imorgon så jag packar.
    Tackar för gratulationerna jag är typ 23 i sinnet,70 i kroppen men 33 i födelseår

• maja under eken

Missade ju o gratta!

GRATTIS Öz o så i efterskott t Rossy!!

Björnen sover sjungs iettiettiett här hemma. Dom leker den på dagis men hon har inte hajat att hon kan trimma mamma o pappa t o leka d här hemma..

Igår råkade hon komma på 3 låtar jag aldrig hört henne sjunga innan. Jag sa nåt om Kalle Anka o hon sjöng: Kalle Anka... Mamma mamma stooor jaä! Så hajade jag vilken låt såklart o sjöng fr tårna o hon gapskrattade. Sen såg vi kameler på Wild Kids, fast jag såg inte pucklarna o mitt pucko sa dromedarer.. Vilken unge kan d djuret? Men hon sa Kalle Mel!!! O så sjöng jag om Kalle kanmel o hans pucklar som blir färre o färre o sen e Kalle en häst, o hon blev överlycklig! Sen var d en låt till o den minns jag inte just nu. Helt galet va hon snappar upp låttexter. O sen när vi pratade m Morfar revisor så råkade hon säga: en, tå, te, hya, hem, sex..... Hallå!! Hon gjorde d två ggr till men då missade hon tre. Sammanträffade o misstag tänkte jag, idag rabblade hon färger som vi kört en endaste gång m henne igår. Skalman o hon tjatade färgerna på en sats m byggkuber o idag sa hon alla utan att jag sagt nåt innan, fast en gång, sen blev d fel. Sammanträffande tänker jag, hon råkade bara säga rätt. Jag tycker fan d e rätt jobbigt när hon lär sig i explosionsfart, hon ska inte kunna sånt redan, hon e ju en bäbis! typ...

Nehepp, min trolla sover bredvid i soffan o jag ska nog ta henne o mig själv o krypa i säng. Trädgårdsmässa ska vi springa på imorg hon o jag o Olena (Helena, grannen)
    Sen kommer mormor o morfar o fixar lunch o passar Virus så vi kan röja garage o trädgård.

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Jag kom på!

Skalman frågade om jag kunde skala potatisen själv (ja, jag brukar skala själv - vet inte varf han frågade...) o då sjöng hon: Skala ban, skala ban *klick klick* sådär mef tungan ni vet... O så sjöng familjen den i kör...

o ett förtydligande... JAG var ett pucko o d heter Kamel...

Natti

• cirkel

Maja: Kul med inlärningen!
    Det verkar som att Elvira och Emma är rätt lika i utvecklingen. Emma räknade till 5 idag när vi frågade om hon kunde räkna, sen när jag sa sex sa hon 7, jag sa 8 och hon 9.
    Om man frågar henne vilken färg ngt har är standardsvaret blå. Hon kan namn på flera färger men allt är blått.

Natti!

• lindaiv

Hej tjejer.... vilket väder men vad fåglarna ska man ha på sig??? Det är ju så varmt men det är alltid dom där första dagarna det känns konstigt att sätta på sig kortärmat å inga strumpor i småskor..... Spec som våren kommer blixtsnabbt iaf här i Sthlmtrakten!

cirkel... hoppas det är bra mer er å nya lilla tjejen. Jag såg att hon varit lite krasslig men det var ingen fara. hoppas det fortsätter så
    Ja kul Korre räknar så oxå å håller på med färger kan röd Å gul.... men dom kan blandas ihop ibland oxå. Å nu när hon ritar så använder hon massor av olika färger. Annars har det varit mest 1 å samma färg som använt på hela teckningarna....

Özlem.... grattis till ALLA dina åldrar )

maja... kan vara skönt att få var hemma lite sjäv oxå el. ( tycker iaf jag.... rår om datorn & tv alldeles själv när Korre lagt sig !!! )

Å du nce med mässa ... men man vill ju så mkt efter en sån, får idee´r men man kan ju inte göra allt man vill tid & pengar saknas ofta !!!

{#lang_emotions_sunny}Å Alla andra KRAM till er ....

• cirkel

Linda: Ja, det är lurigt med kläder! Jag har lyckats ta på Emma så att hon är helt genomsvettig när hon kommer in...

Idag har Sofia äntligen börjat ta nappen!

Igår köpte vi syskonvagnen! Den är väldigt lättkörd och jag tror det är bra att inte Emma når/ser Sofia, annars skulle hon nog väcka henne hela tiden.
    Tyvärr passade det inte med röd liggdel till, utan det blev en tråkig svart...

• Joffe

Hej på er

En snabbis in hit då en liten vill ha uppmärksamhet

Maja, Weels & Wings kan jag tänka mig att du menar
    Hur är föresten texten på kalle kamel, det var Leons favorit på hans förra FS men jag vet ej hur den går.

Foglossning kan jag inte riktigt förklara hur det känns, jag hade lite och det gjorde ont när jag låg på sidan för länge i sängen eller om jag gick för mkt, en värkande känsla.

Cirkel vi får verkligen inte hoppas det blir RS, Eddie snörvlar också rejält
    Kul med vagnen med synd att du inte kunde piffa till den med rött.

Maja, jag la föresten in bilder på vagnen där du ser hur sufletten sitter

Kalaset i går var kanon!! Alla var nöjda och Leon överöstes med paket
    Bilder på paket från hans farbror finns i mitt galleri
    Han fick bla innebandyklubbor + boll, 2 st hallonbuskar att plantera ute, böcker bla en bok om året han föddes som heter Aha 2007 sen fick han tröja och pengar mm mm

I dag har vi varit på dop och den prästen var lite udda och långradig, Joffe är helt slut

I morgon är det förskola igen kl 9-12

Vi syns

• maja under eken

Ingen klår Joffe på fotouppdatering! Tycker d e så kul! Jag vill gärna se bilder på hur ni har d i huset nu, när ni bott in er.

Va kul m hallonbuskar!! Vilken annorlunda idé, men himla bra. För hur gott o kul tycker dom inte att d e m bärplockning direkt fr busken!

Ingen dränkt knutte??

Ja, dom kanske kan lära sig räkna vid denna ålder.. Dom håller ju på jättemkt m vardagsmatte på dagiset hon går på.

Roligt att allt e blått, då har hon ju ändå hajat vad färger e. Men kan inte skilja på dom lr komma ihåg va de olika färgerna heter.

Elvira hade superskoj på mässan igår, sprang omkring o hejade på typ alla.. o killade lite på nån gubbes ben o petade lite på nån tantas broschyr o luktade lite på en blomma o klappade lite på ett trädgårdstroll lr en liten älva... Hon fick en spade, en borste o en kratta - supernöjd!

När hon vaknade efter middagsvilan var mormor o morfar här o hon la beslag på dom. Skulle dra henne i pulkan på bara gräsmattan.. dom var helt slut. Hon racade runt på en traktor o åkte rutchekana o hade så roligt! Vi gick t slut in vid 19, men då blev hon så AAARRGGG!!!! Hon skulle INTE gå in, när pappa Skalman stängde dörren så var d klippt f han! Han försökte få en puss men si d gick INTE, hemska hemska pappa!!! Ta av sig jackan o skorna o mässan!? NEJNEJNEJNEJNEJNEJ!!! ILLVRÅL!!!! Hon var så trött så trött men ute skulle hon va... Sen åt hon iaf mer än 2 STORA mackor o somnade rätt gott...

Jag fick äntligen sovmorgon idag o lyckades sova t 9 men ett par uppvak. Skönt o välbehövligt! Jag sov nämligen bara typ 4-5 timmar natten t igår. Skalman var ju på fest i fredags o jag fick sms kl 2: Jag somnade på bussen o blev avslängd i Gropen. Går hem.... (d e en håla 5 km, lr nåt, ifrån oss) Jag vaknade såklart o kunde sen inte somna efter att jag varit uppe o kissat.. Han ringde nämligen o babblade o babblade på vägen hem... Han var hemma vid 3 men jag somnade efter 4 o sen ville Virus upp vid 6,30. Jäsp...

shit, batteritorsk... postar...

• maja under eken

Jag hann!

Ja, jag menade Weels and Wings!!

Orkar inte koppla i elen så jag loggar ut o tar natten, ses imorg!

Svar på tråden Minnas XI