• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • Rossy

Godmorgon!
    Stålande sol och plusgrader som ska öka på under dagen . Och jag har min första lediga fredag . Från och med nu jobbar jag deltid. Det känns kanon!
    Idag ska jag träffa P på lunchen och beställa nya sängar till oss. Det lutar åt Kungsängen. Någon som har erfarenhet av dom?

Grattis Betty till jobbet! Även om det blir lite mer "pyssel" med tider och så, så är det ju värt det .
    Att vara två arbetande föräldrar med barn på dagis kräver viss logistik har man ju märkt. Vi har dessutom bara bilbarnstol i en av bilarna (vi behöver och använder två) så varje morgon eller eftermiddag beroende på vem som hämtar/lämnar, får jag stanna till vid P´s jobb som ligger på vägen till mitt jobb och växla bil. Lite segt, minst sagt.

Mycket snack om syskonvagn. Bra, för vi kommer antagligen också behöva skaffa en sådan. Även om vi väntar till bebis är född. Han föds ju mitt i sommaren och semestertider och då klarar vi oss så länge med dom två vagnar vi har.

Joffe, hoppas att ni får en ny tid snabbt. Känner igen det där om att be om barnvakt. Även om mor- och farföräldrar gärna ställer upp så besvärar man dom ju också lite.
    Jag noterade också din sambos mc-"kompisars" kommentar. Det Maja svarade på det tycker jag också! Vad f-n vissa pappor uppskattar faktiskt mer att vara med sin familj än sina minst sagt oförstående vänner.
    Sedan tycker jag ändå att det låter som han har en massa tid med dom i alla fall, så är det någon som ska klaga så är det väl du!

Hej och på alla er andra också.
    Jag

• förväntan

God morgon!!

Rossy, vad skönt med ledig fredag, magalyxigt. Det ända jag vet om sängar är att vi köpte en ny madrass till våran, för den gamla var så ofresh. Nytt täcke också och vi sov som prinsar och prinsessor första natten. Andra natten blev M akut magsjuk och spydde massa över hela madrassen och täcket . Skaffa madrasskydd!!!

Cirkel, blev ett par skinnskor från din sko och nya gummistövlar med grävskopor och lastbilar på. M var så duktig i affären, prövade snällt och gick i skorna. Var som han kände sig stor och viktig. Fick bära påsen med sina nya skor till bilen stolt. (Påsen var dock väldigt stor och lång ) Grattis till 5 dagars sömn utan uppvak, hoppas nu det är 6. M´s rum är klart och han ska snart få flytta in.

Blev nästan mer sugen på BT nu . Vad har ni för bilar?? Man kan ju inte köpa en ny bil för att man ska ha en dubbelvagn. Vi har en volvo v40. Får nog åka och pröva lite i affären.

Betty, vad kul att du varit några dagar på nya jobbet nu. Hoppas du trivs och du piggnar säkert till mer sedan när man känner sig lite mer hemma och inte går vilse när man ska gå på toa. Visst är det pyssligt med dagis. Det är skönt när man jobbar helger, så blir det inte så många dagar. Jobbar du vardagar bara??

• Rossy
    förväntan skrev 2009-04-03 10:17:58 följande:
    God morgon!!Rossy, vad skönt med ledig fredag, magalyxigt. Det ända jag vet om sängar är att vi köpte en ny madrass till våran, för den gamla var så ofresh. Nytt täcke också och vi sov som prinsar och prinsessor första natten. Andra natten blev M akut magsjuk och spydde massa över hela madrassen och täcket . Skaffa madrasskydd!!! Cirkel, blev ett par skinnskor från din sko och nya gummistövlar med grävskopor och lastbilar på. M var så duktig i affären, prövade snällt och gick i skorna. Var som han kände sig stor och viktig. Fick bära påsen med sina nya skor till bilen stolt. (Påsen var dock väldigt stor och lång ) Grattis till 5 dagars sömn utan uppvak, hoppas nu det är 6. M´s rum är klart och han ska snart få flytta in.Blev nästan mer sugen på BT nu . Vad har ni för bilar?? Man kan ju inte köpa en ny bil för att man ska ha en dubbelvagn. Vi har en volvo v40. Får nog åka och pröva lite i affären.Betty, vad kul att du varit några dagar på nya jobbet nu. Hoppas du trivs och du piggnar säkert till mer sedan när man känner sig lite mer hemma och inte går vilse när man ska gå på toa. Visst är det pyssligt med dagis. Det är skönt när man jobbar helger, så blir det inte så många dagar. Jobbar du vardagar bara??
    Madrasskydd är ett måste . Vi har också lärt oss den hårda vägen. Dock var vårt madrasskydd lite äldre än ert när det hände. Dock blev det ingen sängbeställning idag . Det bästa med Kungsängen (förutom sköna sängar när man provlegat 2 minuter) var att de hade 30 dagars öppet köp så att man byta om man känner att sängen inte passar. P har ju jätteproblem med sin rygg och svårt med att hitta säng som funkar. Perfekt, tyckte vi. MEN såklart vill vi ha en 210 cm lång säng (också pga P och hans längd) och då ingick inte det öppna köpet iom att de specialbygger sängen åt oss. Fan. Det känns lite för dyrt att gambla och köpa sängen i alla fall om nu P skulle få ont efter nån vecka. Nu ska vi ta oss en funderare på vad vi ska hitta på...

Och man kan visst köpa ny bil för att få bättre plats . Det ska vi göra. Tror jag. Det är nämligen P som får fixa med det, och än har inte så mycket hänt. Vi har en Mitsubischi galant som "storbil" nu.
    Söta lille M som fick bära påsen alldeles själv . Åh, dom är så fina och stolta när dom "fixar själva".
  • maja under eken

Hej vänner!

Raketinlägg mellan samtalen i växeln..

TACK Betty för så himla bra o utförlig respons om vagnar!!

Jag tror BT låter smartast m tanke sufletterna, då passar d o byta m vår klädsel vi har t vår singeljogger oxå kanske??

Vad vi kommer ha f bil har jag itne en susning om, vår fina V70 m biogas ryker ju när Skalmans jobb ryker.. skit!

Hinner inte mer just nu, kram alla!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Rossy

maja under eken skrev 2009-04-03 12:47:24 följande:

Hej vänner!Raketinlägg mellan samtalen i växeln..TACK Betty för så himla bra o utförlig respons om vagnar!! Jag tror BT låter smartast m tanke sufletterna, då passar d o byta m vår klädsel vi har t vår singeljogger oxå kanske??Vad vi kommer ha f bil har jag itne en susning om, vår fina V70 m biogas ryker ju när Skalmans jobb ryker.. skit!Hinner inte mer just nu, kram alla!
    Maja, kanske ni behöver en Mitsubishi galant (hälsa Skalman att det är en automat och V6:a) ??
  • maja under eken

men jag vill ha gaaaaas!! d känns så bra o köra miljövänligt när man har 3 mil t närmsta stad o åker en hel del.

O så sorterar jag kartonger, glas o papper. Stänger av vattnet utan o spola i onödan o när jag borstar tänder, men duschar i minimum 45 min.... så hett d bara går...

• Joffe

Hej¨

Rossy, vad härligt med lediga fredagar nu när våren är på antågande
    Tack också för input på mitt inlägg om oförstående kamrater
    Kan tänka mig att det är meck när man måste specialbeställa saker och ting och att det dessutom ska behöva bli dyrare.
    I deras reklam så säger de ju att de tillverkar sängarna efter kundorder så de kanske ska ha en lite längre i sitt sortiment!
    Jobbigt med bilstolarna, vi har hela 3 st, en i min bil (snart en till då E växer) en i min sambos bil sen har mormor en, en himla massa stolar blir det.

Vad gullig M är som provar skor helt frivilligt
    Gällande bil så är det helt klart enklare att ha en stor om man tex ska åka någonstans men allt brukar ju lösa sig ändå, det finns ju tex skidboxar om man ska i väg.

V6 no no, * 2 = V12 så kan ni ringa Joffe, jag är svag för mullrande motorer.. sjukt.

I dag har L varit på förskolan och han fick vara 1 timme själv och äta lunch med dom, han åt dock bara mest gurka (gunka) men ändå
    Sen kom min syster dit och hämtade honom så nu är de på utflykt och jag ska fixa inför Leon kalas i morgon om jag kan slita mig från datorn
    På månd blir han 2

Vink Maja!

• Minna72

Grattis på födelsedagen Öz! Och grattis i efterskott Rossy!

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

Vink Joffe!!

Jag som skäms så jag rodnar om jag måste sätta mig i ett mullrande åk... När jag var yngre gick jag storvarvet runt Stortorget, så ingen skulle tro att jag var raggarbrutta.. Vi e olika du o jag Fast visst kan jag se charmen m att folk ttycker om dessa åk, d finns många vackra bilar! Har ju hängt mkt i Varberg o där samlas d ju massa massa bilar på flygfältet, minns inte vad eventet heter. Du har säkert koll dock.. Dom bilarna e läckra! Men d räcker m o titta. MC e dock läckert!

Va kul att moster hämtade idag, dom blir så roliga när nån annan kommer o hämtar. Elvira ska berätta f varenda kotte o blir dömallig när Morfar kommer..

Jag har en fråga: Hur känns d när man börjar få foglossning? O hur känns d när ligament o annat grunks växer/töjer ut sig? Kan man förväxla d om man har så bra koll som jag har? Jag vill inte få foglossning!! Har ont som Sören i svanken o runt magen, men inte spec i ljumskarna som jag trodde man fick foglossning i.. Gör ont i magen så jag funderar pyttelite på blindtarmen oxå..

Jag har beställt smörgåstårta! Ska va själv m Virus ikväll, Skalman ska på 40-årsfest. Jag vägrar stå vid spisen o blev sugen på slafsig smörgåstårta, mums!

Vi ses säkert ikväll, hoppas fler än jag har lite tristess då o hägner här

Kram alla!

• cirkel

Maja: vad mumsigt med smörgåstårta! Bra att du lyxar till det när du är ensam!
    Vet inte ngt bra svar på din fråga, tyvärr...

Öz: Grattis! Hur mycket fyller du?

Förväntan: Vi har en Mazda 626 kombi. Vi har inte testa hur det är med vagnen i bilen, men vår Brio Nova går in på längden.

Betty: Jag såg bara Baby walker liggdelar och de fanns i Onsala, så det stämmer väl inte? Än har vi inte köpt ngn men imorgon kanske. Vet inte riktigt hur det passar med rött till vagnen, men om det gör det så vill jag gärna ha det! Vad tar du för en?

Är det någon mer knatte som gillar att leka bjärnen sover? Vi gjorde det flera ggr igår och Emma sa "Mamma sjunga björnen sover".

Idag har jag varit hos läkaren med Sofia för BVC ville att vi kollade upp hennes förkylning ifall det var rs-virus. Hon låter slemmigare denna förkylningen och kräks en del slem, men det var ingen fara idag. Lungorna lät bra och syresättningen var 99%. Däremot kan det vända väldigt snabbt varnade läkaren mig om.

Svar på tråden Minnas XI