• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • cirkel

Grattis Leon!

Här skiner solen och äntligen lite napp på vår Blocket-annons. Hoppas bara att de köper grejerna. Vi behöver få bättre plats i förrådet.

Ska på promenad med en annan mamma idag och Emma får vara med sin stora kusin.

Essi: Hur går det med amningen nu? Håller du på att fasa bort den eller går det bättre utan sår nu?

Maja: Kul med mässan!

• Nafrung

Tillbaka från barnmorskebesök. Magen verkar lagom stor och man hörde fina hjärtljud, i alla fall en stund innan bebisen smet iväg, som barnmorskan sa...

Annars klagade jag på hemsk trötthet och bm sa att hon skulle ta sköldkörtelprover, för järn och socker och allt annat var bra. Har aldrig haft sådan problem tidigare, så jag tror dock inte riktigt det. men vi får väl se...

Maja, jag har också haft som värk i nedre delen av magen och ljumskarna. Min bm sa att det definitivt var växtvärk, att man kan få det då livmodern växer, men att det brukar släppa när den kommer lite högre upp i magen. Kanske är det det du har? Jag hade heller inte foglossning förra gången så jag hoppas verkligen vi slipper!!

Grattis Leon!!! Och Rossy i efterskott då!

• Joffe

Leon tackar och bockar

Maja, ingen dränkt knutte
    Stackars skalman, vet hur det är

Naffe, vad kul att att verkar bra med bebisen men mindre kul att du är så trött, hoppas det ger sig!

Vi har varit på förskolan 9-12 i dag och L var ensam ca 2 h, det gick bra, mindre kul för mig att hålla mig inomhus bara under tiden och sen när barnen går i så får jag sitta i personalrummet och glo, nu sov som tur var Eddie hela tiden och kunde stå ute och jag såg honom inifrån.

Fick en mindre trevlig överaskning i brevlådan förut! Leon ska på ytterligare en undersökning, jag trodde det var slut med detta efter förra gången.
    4 maj är det dax för honom.
    Känns som att jag bara åker fram o tillbaka på olika undersökningar med barnen hela tiden, jag börjar tröttna på detta nu, 16 april ska Eddie in på ny kontroll, först kl 9 till hörselavd sen kl 11 ska han till en läkare.

• labilina

grattis grattis, leon!!

undrar om någon av er skaffat phil and teds coola vagn? tycker själv den verkar schysst, lätt att komma fram med och verkar funka även som singelvagn. känner ingen som har den så jag är lite nyfiken, bara..

• Essi73

*Med en igel vid tutten...*
    Hipp hipp hurra hurra hurraaaa till Leon på 2årsdagen!

• Kun

Grattis Leon!!!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Essi73

Oj oj, nu hinner jag skriva lite

Cirkel, amningen går bra. Går väldigt långsamt åt/från båda hållen men den går bra. Luna äter gärna i långa sejourer, vi snackar 1½-2 timmar åt gången och det ofta, vi toppar med ersättning. På nätterna inser jag mina begränsningar och där får hon ersättning rätt av. Jag lyckas inte tycka att det är mysigt att amma och samtidigt vill jag kanske inte sluta helt, så precis som Joffe skrev så hobbyammar jag så länge Så amningen går absolut bättre nu, inga sår men ack så ömma efter hennes race'ar!

Annars så är saker och ting bra här, jisses vilken rekordelig skillnad det är mot hur det var sist. Känns inte alls lika förvirrat som med Boll. Svärmor åkte hem idag och det kändes skittråkigt samtidigt som vi 4 här hemma måste bli just vi 4 förr eller senare. Idag uppdagades också Bolls första vattkoppor så nu har han vattkoppor officiellt. Jag kan hoppas på att Luna inte får det riktigt ännu men får hon det så får hon det och då är det överstökat.

Joffe det var bajs och skit med allt skytteltrafik du får erfara till sjukhusen för tester och grejs. Vad faaaahn nu får dä' va' bra!! Skickar dig en cool termomugg du kan ha kaffe i i bilen for the road

*Amningshjärna slår till*...

Jo en fråga, tillbaks till amningen:
    -Tyckte alla ni som ammar/ammade att det var/är ljuvligt lyckorusigt att amma?
    Jag sitter som sagt och väntar på att den känslan skall infinna sig men den kommer inte. Eller, har inte kommit än. Så; tyckte alla ni att det var så?

Svar på tråden Minnas XI