• Minna72

Minnas XI

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-X)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv. Våra små börjar snart närma sig 2 år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är flera av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2 och vissa av Minna-barnen har t.o.m. hunnit få småsyskon.

Tråden är nu inte på sin elfte (!) version! Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html

Aetti 26 mars 2007
  • Svar på tråden Minnas XI
  • förväntan

God morgon!!

Är sjukskriven 1 v. Har fått lite högt tryck. Har aldrig varit sjuk tidigare så det känns konstigt att vara hemma och man itne ens har typ massa feber... Ska på ny kontroll om 1 v. Annars växer magen som M dvs lite över normalkurvan , stor och fin . Och vikten ökar som för en nyfödd, är som att allt jag äter fastnar i kroppen.

Är lite sur också, fick bara 50% HP från maj. Det är ju lätt att förlösa när man är höggravid...

M är också sjuk idag, så nu ligger han och sover. VÄldigt skönt faktiskt. Men C vabbar idag.

Intressant att läsa hur olika vi alla upplever amningen. Skönt Essi att du fick veta att som du känner dig att du inte är ensam om det.

Har föresten haft den skönaste dusch någonsin, vill nästan bosätta mig i badrummet. Kort kommer och även på kök.

• maja under eken

Hej på er!!

Har legat däckad i maginfluensa, igen.. Jag e så trött på o va sjuk så jag blir galen!! Ska man inte va en stålkvinna när man e gravid?? Trodde inte man skulle bli sjuk en massa då..

D började i förrgår när jag spydde 4 ggr på em, trodde d var pga bäbis... Men när andra änden började så förstod jag att d inte var så...

Nu e jag dock på benen igen o mår bra. Ska läsa tbax vad som hänt, har nog inte varit inne sen i lördags?

Kram så länge!

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Ehh, Labi.. Phil 'n Ted's... d e ju en syskonvagn. E du gravid!???
    Jag blev lite paff nu Min kompis har den o en annan kompis ska köpa en nu när vi får äv vårt andra samtidigt. Den e tydligen jättebra o smidig. Personligen gillar jag den inte f att man har lillungen så nära backen o bakom vagnen liksom, kan ju inte se nånting kul alls.. Men den e fin, d håller jag m om o har man den bara t ett barn så verkar den kalas!

Joffe, fy va trist m allt detta sjukhusfarande. Får du gehör fr mannen så han ställer upp lite, antingen o e hemma m den ene lr att han f en gångs skull tar o pallrar sig iväg t sjukhuset??

Essi, jag tyckte väldigt mkt om o amma men väldigt ofta kom d över en känsla som sa lite typ: hjälp, ge mig space! Koppla bort dig fr mig en stund o låt mig andas ifred o bara va själv o kunna göra d jag vill!

GUD så fint sagt cirkel!! En tanke jag oxå kommer anamma, jag tampas en hel del över att jag inte e en "riktig" kvinna, duger inte ens t o bli gravid.. Men utan MIG hade Elvira aldrig funnits lr varit den hon e!

Jag vill oxå se länkar t ringar o bilder på nya badrum, gud så roligt!

Jag tror d var växtvärk jag hade, dels har d gått över o dels så ömmar d inte i just blygdbenet o bäckenet. För d gjorde ont i blygdbenet på en gång, då i början (säkert skitsvårt o minnas!)

Men va dåligt m bara 50% HP! Ska du få gå o pilla m annat ist f o förlösa? För d kan väl inte gå heller??

Å GUuuuuuud så hungrig jag e hela tiden!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Hoho?

Förväntan: Vad knepigt att du bar får halv HP. Hur hade Pess det? Hoppas att blodtrycket bara var tillfälligt högt.

Meleah: Håller tummarna för att det ionte blir likadant igen.

Glad påsk på er! Imorgon åker vi ut till mina föräldrars stuga och träffar även mina syskon med respektive. Det blir kul!

• FISK78

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!

Här hemma är det sjukt Vi är helt enkelt genomförkylda hela familjen, Sid har dessutom ytterligare en dubbelsidig öroninflammation. Olivia har misstänkt RS, hostar och bubblar slem Otäckt! Sid har inte varit på dagis på en vecka och han är fortfarande INTE frisk.

Kram på er, vi blir nog dessvärre hemma i påsk. Lite trist men vad ska man göra.

• Essi73

Glad Påsk från vårt håll också!

Och Fisk, du är ta mig tusan en av mina stora idoler, jag hade min första dag solo med barnen (shit, barnen) och jag är heeelt slut! Luna har, i jämförelse med Olivia, små skrikstunder efter varje måltid och Boll har ju vattkoppor med hög feber, så hur du har överlevt hittills är för mig... något av en gåta!

Och hur Joffe gjorde som hade Leon hemma i början vet jag inte heller. Jag måste banne mig be er båda skriva ett kompendie med trouble-shooting. Ni stålkvinns!!
    Boll längtar efter sina dagiskompisar och det skär i hjärtat på mig när han frågar efter dem med namn.

Nu är J iaf på väg hem, han jobbar imorn igen och då skall dagen kanske gå smidigare här hemma

på er!

• labilina

oj, kära fisk, hang in there... hoppas att du kan få lite avlastning av någon. stackars små. hoppas att ni få bli bättre snart. har ni gett sid prevenar? adam hade massor av öroninflamamtioner men sedan vaccinen i höstas tfu-tfu-tfu mkt bättre! bara en tanke...

essi, hua, vattkoppor! be strooong! har försökt smitta med a flera gånger men inte lyckats. skumt!

maja, ledsen att göra dej besviken. inte ett dugg gravid! inbillar mig vara lite impad av den vagnen. kan hålla med om att det ev är lite trist för barnet bak men å andra sidan ser de ju föraren och åt sidorna. så är verkar den ju vara lättkörd och inte våldsamt stor. på våra trottoarer är det ibland preciiiis att jag kommer förbi med buggan så en bredare vagn är uteslutet om man vill komma någon vart! om det nu blir aktuellt, vill säga!

naff, superkul med ringar!! hoppas ni (läs du ) hittar något ni gillar!

cirkel, jaaaa, allra mest är det underbart att ha egen parkering och slippa alla 63 trappsteg. sen är det ju inte fel att ha uteplatser och fyra rum heller. 3 av 4 rum iordning *skyller på maken, med rätta *

glad påååååååååsk!

• Nafrung

Glad Påsk!!

T vaknade som vanligt redan 5.30, så vi har en tidig påsk här.

Fisk och Essi. Jag beundrar alla som inte storgråter efter en dag hemma med alla sjukdomar. Undrans hur man ska klara av det.... Hoppas på snar bättring för alla små!

Vi ska på påskmiddag idag, sen ha en påskmiddag i morrn.

Orkar egentligen inte alls ordna nåt här hemma, men känner mig tvungen.... Suck... Jaja, kanske blir det trevligt, men jag har INGEN ork. Har bestämt mig för att ta sköldkörtelprover hos bm nästa gång för jag orkar inte vara så här trött och hängig hela tiden...

Nåja, som sagt ha det så jättemysigt i helgen!

Svar på tråden Minnas XI