• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:37:08 följande:
    Fast en 7 åring betalar ju inte vuxen pris. Vuxen är man från  26 år, innan det är man ungdom.
    o alla under 7 åker gratis med betalande passagerare.. 2 st till o med..
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 10:13:52 följande:
    lite samma här, kostar ju mer med bilen om man ska tex in til stan..
    Ja, att åka bil är ju verkligen inte billigt. Jag tycker oxå att det är skönt med buss, slippa böka o ha sig. Iaf om man bara ska till stan, ska man längre sträckor så är det ju skönt med bil så man slipper dra på vagnen på tåget eller landsortsbussen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 10:55:38 följande:
    ohhhhh... nu börjar jag verkligen undra vart min lilla pojke tog vägen..skulle yta blöja på wille så tog av den och skulle gå o hamta en ny, kommer tillbaka till hallen o sonen är borta..Hör ett konstigt ljud o kollar in på toaletten, ja då står väl ungen lutar fram mot toaletten och kissar på den. (som sagt inte i utan bokstavligen på)barnet får bada o toaletten har skurats..Dags att börja toa träna kanske???
    Hihi..såå sött!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:14:09 följande:
    han är 14 månader.. blir att åka o köpa toa till honom med..
    Vad duktig han är!
    Lucas har en potta som spelar när man är duktig och går på den, men han är inte ett dugg intresserad av den. annat än att leka med den
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:35:17 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva Bussen är ju lika dyr för alla, men själv har jag inget val, måste åka buss eftersom jag inte har nåt körkort o sambon jobbar hela dagarna.
    Ja det är ju så. Sambon har inte heller nåt körkort, men han får ta bussen till jobbet och när jag inte kan skjutsa. Han vill så klart inte vara beroende av mig hela tiden heller... Men han gnäller inte heller eftersom han vet att den enda som kan göra nåt åt det är han själv.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 11:35:37 följande:
    jag avskyr att åka buss.finns knappt sittplatser ibland.med bilen kostar det ca 30 kr, för hela vår familj med buss kostar det över 100 kr t/r till stan. villken duktig son.hur gammal är han?barn visar oftast när de vill börja vara blöjfria.vår lilla tös slutade med blöja rakt av,hon vägrade även nattblöja och henne nattolyckor kan man räkna på en hand.
    Men om man köper värdekort blir det ju billigare.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:37:08 följande:

Fast en 7 åring betalar ju inte vuxen pris. Vuxen är man från  26 år, innan det är man ungdom.
    ungdom kostar vår 7 åring.

vi tar bilen till 99% av gångerna vi ska nånstans.vi tycker bilen är bättre då det är billigare att åka bil med hela familjen.man slipper krångla med bussbyten,bussar som inte håller tiden osv

men alla tycker olika.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:35:17 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva Bussen är ju lika dyr för alla, men själv har jag inget val, måste åka buss eftersom jag inte har nåt körkort o sambon jobbar hela dagarna.
    jag har heller inte körkort,maken har det och det räcker bra för oss
    dinana skrev 2009-04-02 11:25:14 följande:
    så då vart man uppe igen.. men har fortfarande ingen känsel i högerhanden.. =(
    dinana skrev 2009-04-02 12:05:10 följande:
    ja, det tycker man ju att de skulle.. men jag har varit inne för det sen jag var 14 år... och de kommer ju inte fram till något... förs var det fästing, sen var det högt blodtryck,sen var det stroke / hjärnblödning... osv... men nu var det ju i och för sig ett par år sedan jag hade det sist, så  kanske skall ringa i alla fall och se vad de säger
    du måste söka läkarhjälp snarast om du blir "lam" eller får allvarliga "fel" på kroppen.det bästa är att du åker till akuten så de kan kolla dig så snart som möjligt
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:14:09 följande:
    han är 14 månader.. blir att åka o köpa toa till honom med..
    barn är så söta när de lär sig nya saker.vissa barn är ju blöjfria redan vid 1 års ålder
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:38:54 följande:
    Min bror håller på Hv o det har han alltid gjort sen hav liten, nu har han dessutom turen att bo i jönköping så nu går han på de flesta hemmamatcherna. Vinner de så ska jag åka dit i fira med honom
    Men gud så jag stavar! "Sen han var liten" ska det ju stå. "O fira".
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:40:03 följande:
    o alla under 7 åker gratis med betalande passagerare.. 2 st till o med..
    Precis.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:43:28 följande:

Men om man köper värdekort blir det ju billigare.
    vet det,men bilen blir billigare endå.

nä nu ska vi strax ut på långpromenad i solen.
    JePaLuLi skrev 2009-04-02 12:43:26 följande:
    Vad duktig han är!Lucas har en potta som spelar när man är duktig och går på den, men han är inte ett dugg intresserad av den. annat än att leka med den Ja det är ju så. Sambon har inte heller nåt körkort, men han får ta bussen till jobbet och när jag inte kan skjutsa. Han vill så klart inte vara beroende av mig hela tiden heller... Men han gnäller inte heller eftersom han vet att den enda som kan göra nåt åt det är han själv.
    Exakt, man kan ju inte gnälla då. Jag är bara arg på mig själv som la körkortsstudiena på is för att jag ville koncentrera mig på vanliga skolan. Men jag gnäller aldrig, hade vi pengarna nu så skulle jag fixa körkort på en gång!
    Men så är jag oxå van hemifrån att inte åka bil överallt, när mina föräldrar skilde sig för 19 år sen så hade inte mamma råd att ha bil, så vi åkte buss eller mest cyklade eller gick dit vi skulle.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!